Apropå storlek, hur stora är era föl? Calle upplever jag som liten.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Inte mätt henne men fyra långa spiror börjar göra sig påminda Hon är ju 1 månad och två veckor imorgon. Växer så det knakar iaf, men sen är hon ju grov som en liten pansar vagn.Apropå storlek, hur stora är era föl? Calle upplever jag som liten.
Det är rätt skönt med travhästar faktiskt, det får en tid hemskickad elr så ringer det och säger till att det ska göra pass på dem i just vårt område då det samlar ihop alla föl Tror det brukar komma i September/Oktober till oss.Nu hoppas jag verkligen att jag lyckats boka ID-koll av Leia. Det är helt hopplöst i Uppland, tror att jag snart kontaktat alla på SH:s lista. De flesta svarar inte ens, de som svarar jobbar inte längre.
Jag vill ju ha passet klart innan hon ska vaccineras, får se om jag lyckas med det. Konstigt att det ska vara så svårt, när jag bodde uppe i norr kontaktade jag en enda ID-kontrollant och hen kom ut till mig både 2013 och 2016 utan minsta krångel.
Apropå storlek, hur stora är era föl? Calle upplever jag som liten.
Yes långa öron är bra Det vill vi ha! Helst paraboler@MayGrace kan ju vara bra med stora öron då!
Min har också stora öron, ser ut som hon fällt ut vingar på bilden.
Visa bifogad fil 93943
Mätte henne lite provisoriskt igår och hon var ca 105 cm, 4v gammal.
Kom på en fråga så här mitt i natten
Flugspray till mamma häst -vilket märke kan man köpa ?.
Mamma häst fick träffa hovslagaren igår Välbehövligt och hovslagaren kollade också benställningen på Marvin, inget att anmärka på där inte
Tydligen så är mamma häst betydligt vaktigare över sitt kraftfoder i år, så hon hade måttat ganska duktigt åt honom. Nämnde för dem som har ansvaret över lösdriften och som ger kraften att han kanske ska ha lite pellets i en egen hink,en bit ifrån mamma häst.
Har inte fått någon feedback på det förslaget
Annars får man väl hoppas att han lärde sig
Bild från i helgen
Ella försöker gräva i krubban men mamma mu skickar undan henne. Så Mamsen sköter det där bra själv, hon släpper inte en fram henne längre.Kom på en fråga så här mitt i natten
Mamma häst fick träffa hovslagaren igår Välbehövligt och hovslagaren kollade också benställningen på Marvin, inget att anmärka på där inte
Tydligen så är mamma häst betydligt vaktigare över sitt kraftfoder i år, så hon hade måttat ganska duktigt åt honom. Nämnde för dem som har ansvaret över lösdriften och som ger kraften att han kanske ska ha lite pellets i en egen hink,en bit ifrån mamma häst.
Bild från i helgen
Varför inte mygg o fästing?Bättre om man kan undvika helt att fölen får i sig krafftfoder, det kan ställa till med problem i deras tarmar då de inte kan smälta stärkelse såhär tidigt. Så om mamman jagar undan honom är det jättebra - jag brukar annars ta stona ut ur hagen för att ge kraftfoder (om de ens behöver det).
Flugspray - gröna Absorbine, Centaura, eller den från Renons som bara heter "flugmedel" (inte "mygg och fästing") använder jag.
Vi kör iaf mygg och fästing på Mamma Mu, ända som hyfsat hjälper om man vi inte använder US vilket vi aldrig gör när hon har föl vid sidan om.Varför inte mygg o fästing?
Jag googlade och den har samma verksamma substans som Centaura och samma koncentration. Icaridin 20%. Men den är lite billigare.
Eller är det något annat i den som inte är bra? den ”vanliga” renons är också med Icaridin fast med lägre koncentration.
Varför inte mygg o fästing?
Jag googlade och den har samma verksamma substans som Centaura och samma koncentration. Icaridin 20%. Men den är lite billigare.
Eller är det något annat i den som inte är bra? den ”vanliga” renons är också med Icaridin fast med lägre koncentration.
Calle äter ur mammas krubba, han ställer sig helt sonika framför henne så hon inte får plats...Nu är det bara uppblött grönpelletts för hon får sitt kraftfoder av mig (måste stå och hålla det för annars kommer Calle direkt) i annan hink. Han äter också hö så han får "egen" hög (nej det är ingen hög men ni fattar, annars lägger han ju sig i mammas hö-hög).Kom på en fråga så här mitt i natten
Bild från i helgen
Är lite orolig över flugsituationen faktiskt. Haflingern är inte överdrivet utsatt men det är extremt med broms här. Hon är inte biten som sin kamrat men hon är dränkt i US.Calle äter ur mammas krubba, han ställer sig helt sonika framför henne så hon inte får plats...Nu är det bara uppblött grönpelletts för hon får sitt kraftfoder av mig (måste stå och hålla det för annars kommer Calle direkt) i annan hink. Han äter också hö så han får "egen" hög (nej det är ingen hög men ni fattar, annars lägger han ju sig i mammas hö-hög).
Jag vet inte vilket flugspray, Ultrashiled ska ju inte användas, provat Centaura och Trikem Flug och Fästing och båda funkar i max 30 min. Helt värdelösa.
Har samlat på mig lite olika giftfria preparat.. hoppas det ska funka hyfsat.Hmm, de kanske har ändrat innehållet, var några år sedan jag kollade upp det. Om den är samma koncentration som Centaura borde det ju vara okej.