Vårt lilla fuxsto har klarat allt med operation och återhämtning bra, men vilken pärs det är med sto och föl på box i 4 veckor litet stall med endast 2 andra vuxna hästar, så mammahästen måste vara inne själv vilket bara funkar om hon får plegicil, och så är det oron för hennes mage. Fölet som skall vila är den piggaste unge vi någonsin haft, hon är ordentligt musklad trots att hon bara har 18 kvadrat att fara runt på och det har varit väldigt jobbigt att byta bandaget trots ordentlig sedering. Igår togs stygnen och jag fick mig en rejäl spark, samt att hon besteg mig likt jag vore ett berg. Dock hade hon fått full dos sedering då så vi kunde inte ge mer utan fick gilla läget.
Shima mår fint och har precis kommit hem från station då modern betäcks om. Hon kan nu gå i grimma, men var länge mycket skeptisk till själva påtagningsbiten. Mammans fölungar är alltid lite smarta med stort ego, men snälla när man hittar en överenskommelse.
Shima mår fint och har precis kommit hem från station då modern betäcks om. Hon kan nu gå i grimma, men var länge mycket skeptisk till själva påtagningsbiten. Mammans fölungar är alltid lite smarta med stort ego, men snälla när man hittar en överenskommelse.