Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Verkligen superfinVisa bifogad fil 92305
Fina Fia Lottan
Hon kommer synas i mängden iafVerkligen superfin
En kompis sto läckte råmjölk i massor så foalchecken var dålig. Fölungen var pigg o glad men det gav såklart plasma ändå. Och agria betalar inte för förebyggande behandlingar hellerSkit-arg på Agria.
De ersätter inte plasma-givan (över 6000 kr). Varför har man då en försäkring till foster och föl??!
Det står i beslutet att för att de ska ersätta så krävs det att fölet har en infektion (står nåt mer), att en foalcheck tas TIDIGAST 24 timmar efter födelse, att det visar under 800 ml/….
Och att veterinär ska vara inblandad.
Så om veterinären anser att en foalcheck ska tas innan 24 timmar…. Och det behövs plasma så ingen ersättning.
jag ska driva detta till månen och tillbaka om så krävs...En kompis sto läckte råmjölk i massor så foalchecken var dålig. Fölungen var pigg o glad men det gav såklart plasma ändå. Och agria betalar inte för förebyggande behandlingar heller
Lycka till! Återkom med resultatet sen!jag ska driva detta till månen och tillbaka om så krävs...
Är det hon som är travare? Så otroligt fin ❤❤❤Hon kommer synas i mängden iaf
Ja Har slutat helt med ridhästar för ett par år sedan och har bara travhästar kvar numera. Älskar att se dem växa upp till tävlingsindivider.Är det hon som är travare? Så otroligt fin ❤❤❤
Been there done that, stoet dog och foalcheck togs först efer 24 timmar, visade under 800 men behandlingen var förebyggande eftersom fölet inte var sjukt, så ingen ersättning.Skit-arg på Agria.
De ersätter inte plasma-givan (över 6000 kr). Varför har man då en försäkring till foster och föl??!
Det står i beslutet att för att de ska ersätta så krävs det att fölet har en infektion (står nåt mer), att en foalcheck tas TIDIGAST 24 timmar efter födelse, att det visar under 800 ml/….
Och att veterinär ska vara inblandad.
Så om veterinären anser att en foalcheck ska tas innan 24 timmar…. Och det behövs plasma så ingen ersättning.
Fattar inte, vaddå förebyggande? Om drt är under 800 behövs ju plasma?Been there done that, stoet dog och foalcheck togs först efer 24 timmar, visade under 800 men behandlingen var förebyggande eftersom fölet inte var sjukt, så ingen ersättning.
Det ska jag! Då antingen som Agria-kund eller annatbolag-kund.Lycka till! Återkom med resultatet sen!
Då kommer hon att sticka ut bland alla bruna hoppas att hon är snabb då för jag skulle spela på henne. Tar alltid de snygga när jag någon gång spelar. Brukar inte alltid gå så braJa Har slutat helt med ridhästar för ett par år sedan och har bara travhästar kvar numera. Älskar att se dem växa upp till tävlingsindivider.
Been there done that, stoet dog och foalcheck togs först efer 24 timmar, visade under 800 men behandlingen var förebyggande eftersom fölet inte var sjukt, så ingen ersättning.
Fattar inte, vaddå förebyggande? Om drt är under 800 behövs ju plasma?
Precis som @Ketrawzc skriver, fölet var ju friskt. Låga antikroppar är inte ett sjukdomstillstånd utan man måste vänta och chansa på lite fölsjuka innan de ersätter den behandlingenFattar inte, vaddå förebyggande? Om drt är under 800 behövs ju plasma?
Så då ska man alltså gå mot veterinärens beslut….Precis som @Ketrawzc skriver, fölet var ju friskt. Låga antikroppar är inte ett sjukdomstillstånd utan man måste vänta och chansa på lite fölsjuka innan de ersätter den behandlingen
Ja det spelar ingen roll. Tror tillomed det stod i brevet från agria där de nekade ersättning ”vi förstår att du valt att ge ditt föl plasma, men” typ.Så då ska man alltså gå mot veterinärens beslut….
Min fick ju diagnos svagfödd.
Mitt ombud ska hjälpa mig iaf. Hon vet att jag överklagar, men hon ska ringa själv till agria också.Ja det spelar ingen roll. Tror tillomed det stod i brevet från agria där de nekade ersättning ”vi förstår att du valt att ge ditt föl plasma, men” typ.
Veterinärens rekommendation där också.
Men du har ju iallafall en diagnos på din.
Är du med i Avel & dräktiga ston på fb?Mitt ombud ska hjälpa mig iaf. Hon vet att jag överklagar, men hon ska ringa själv till agria också.