Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ser ut att ha bra med luft under hovarna, säker på att det är en travare och inte en hopphäst??Visa bifogad fil 92019
Bortbytingen ute i hagen Mamma mu håller på att bli gråhårig. Frågan är om hon vill ha några fler föl efter det här Jag som hade tänkt använda min hästs lillebror i avel nästa år om han är tillgänglig vill säga
Säger ju det är ju en bortbyting hahaha tur man tar DNA sen och kollar så det är rätt pappaSer ut att ha bra med luft under hovarna, säker på att det är en travare och inte en hopphäst??
Jag var tvungen att introducera nytt grovfoder (höbonden räknade fel…) till stoet och Calle har diarré. Det kom vid introduktionen så det är säkert pga det. Men när kan hans mage bli ok? Jag har köpt morotspuré hur mycket ska man ge?
Ger min 40-50 ml per gång. Tycker det har helt okej effekt och jämfört med diarsanyl är ju kostnaden en fis i rymden.
tack! Inte fattat att man kan göra så, han har ätit det ut handen på mig (o ja, jag har morotspuré på byxorna, i telefonen, på jackan osv... )Vi har gett uppåt 2 st fulla Metacam dossprutor per gång 2 ggr per dygn, var är det i en sådan, 20 ml?
Calle har fått skor
tack! Inte fattat att man kan göra så, han har ätit det ut handen på mig (o ja, jag har morotspuré på byxorna, i telefonen, på jackan osv... )
Han så är så orädd och kaxig… Han äter direkt ur handen. Han stod 1.5 timme på stallgången (såklart med vilopauser) för att hovslagaren skulle fixa hovarna och ”skorna”. Inga problem. Han får extra spruta i munnen med lysin och selen och e-vitamin enligt ordination, inga problem.jag leder stoet o honom ut i hagen ensam sen han var 5 dagar gammal. Inga problem.Alltså, jag är sjukt imponerad att han VILL äta det
Jag opererade ett föl som var x-bent på ett framben 2016. Tyckte inte att det hände något alls under sommaren men hon visades med 7.5 på ben som treåring så det blev bra! Vet man inte vilket ben det är så kan man inte se det.Nu har min lille hingst varit hos veterinären för kontroll av sina skeva framben. Han är x-bent med en vinkel om 13 grader. Snart en månad gammal och hovslagaren satte på en sko med medialt stöd på det drabbade benet. Återbesök om 6 dagar och då blir det ev. operation om det ej blivit tillräckligt bra Är det ngn som har erfarenhet av detta?