Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Föl 2013

Min lilla tjej hade nu när jag kom hem från tävling i helgen fått några små vita stickelhår på ryggen och kanske några pyyyyttesmå runt ögonen... Då borde hon bli skimmel va eller vad tror ni?? :D Tänk att hon ser lite biffigare ut redan på de 4 dagar jag varit borta :O Vad det händer mycket nu. Dessutom har hn blivit riktigt tuff, från att vara livrädd för allt som rör sig till att nu komma fra och vilja gosa när man går in i hagen. Hon är drygt två veckor gammal nu.. (på bilden är hon 10 dagar)
dsc_0064_51c97420e087c31f87906c1d.jpg

Ja gud ja, palominoungarna är underbara! :love:
Alla har så fina föl, verkar vara bra att hänga på buke. :angel:

bapro: Har hon stickelhår är hon nog skimmel ja. ;) Hur gammal är hon nu?

kl.
I all hast (hade tänkt köra dit dem idag) kördes Iska och mammahäst till seminstationen igårkväll. Lastningen tog kanske 10-15 min, för alla dramatik det kändes som att det var... :cautious: De blir kvar i veckan iaf, då mammahäst är på G men inte riktigt klar att semineras och jag tokjobbar mest hela tiden.

Jag såg ett par föl där, runt Iskas ålder, och jag kan ju inte annat än tycka att mitt föl är finast av alla, men jag kanske är partisk? :angel:
Om man jämför med dom är ju Iska världens biff, och det var hingstföl båda två! Visserligen var en av dem efter ponnymamma men ändå... :cautious:

Hunter: Haha!

Bapro: Vilken fin bild på lillan!, stam?

CaisaLundblad: Vilken hingst blir det på den nye? ;)

*kl*

Idag kommer det en liten bildbomb på lilla Cajsa Cavat eller Cajsa som vi kallar henne ;) Ber om ursäkt för dålig kvalité på vissa, använder mob.kamera.

Mjukstartar med en söting:

6dy920.jpg

Sen blir det fart:
2nro4ye.jpg

Yihaa!

64hvyo.jpg

Uppåt? :eek:

o5ue0n.jpg

Inbromsning inför kraftig vändning åt vänster!

iz5edu.jpg

Efter bus blir man trött...

2mdiicx.jpg

Sötnosen :)

igkv81.jpg

Det blir Canterbury i år, sista fölet jag själv tar på henne om jag inte skulle råka bli rik. Grannarna var intresserade av att ta ett tredje och sista föl då de nyligen var tvungen att ta bort deras, får se om mammahäst klarar det osv. :)

ah just, Iska mätte 110,5 cm fram och 114 bak för ett par dagar sen. Tror också jag var fel ute när jag trodde hon var mörkfux, senaste veckan har man och svans mörknat ganska ordentligt, så ja, det ska bli spännande att se vad hon får för färg. Även om hon skimlar hoppas jag hinna se någon slags färg innan dess! ;)

Och din är ju tokfin också, diggar namnet! :d

*bonusbild*
Iskaaersoet_zps6e5a32ec.jpg

Iskas version av att posera var tydligen att bita i grimskaftet...

Precis nyhämtade rymlingar från igår, som fick stå på gården tills jag lagat hagen. :cautious:

Superfina föl verkligen :)
Både dina och de andra som visas här.

Tack!
Är otroligt glad för dem alla 3 faktiskt. Dock känns det vemodigt att man vet att den ena inte kommer hem igen :-( Han är ju så pass stor(tidigt född) att ägaren till fölet hämtar sto med föl på betet och så hämtar vi stoet där när fölet är avvant. Men men, bättre sådana bekymmer faktiskt.
Får passa på att mysa med honom som bara den nu istället :-)

det är som jag som har Frans långt bort.
Men det är mycket bättre för dem där än i centrala sthlm :)

Frans gnäggade till svar när jag kallade på dem häromdagen så är inte alls rädd att han glömmer mig
eller tror att jag är en främling. Hans mamma och jag är så tajta att han förstår vem matte är :)
Och vi har massor av tid i livet framöver att umgås. Nu ska han bara busa och växa upp.

Åhhh vad härligt att han gnäggade tillbaka... <3 det är kärlek det...

Dea är jätte social och kommer ofta fram o hälsar (utan att vara puschig på nått sätt) medan Allecto är lite mer reserverad, men han är ju bara 3 v gammal.
Blizzard var jätte jobbigt och påflugen en period så han fick total kelförbud... Nu börjar han bli bra igen.

Va? Nä det är väl perfekt att leka i centrala stockholm :D hi hi...

Otroligt häftigt tecknad!!

Quarter4ever: Vackra isabeller :love:

*kl*
Stallets enda hingst - Furirhjärta e.Dalwhinnie u.Fackellilja(36) ue.Topaasch - Don Primero - Tip Top (Bordighera-grenen av stofamilj (36).)
7499_10151393185215951_53525532_n.jpg

1044554_10151441111075951_725051317_n.jpg

996818_10151441105675951_1737823067_n.jpg

1044115_10151441101670951_350873077_n.jpg

1005598_10151441113225951_1059480037_n.jpg

Ja Fridas Floricello-föl Fern är såld :). Han är ute på bete just nu men Furir är inte det än, därav stallets enda hingst ;). Nej han skall ej behållas, behåller inga hingstar utan enbart ston :) (även om det såklart är lockande med de kvalitéer han visat upp).

Ja herregud vilken snygg fölunge, såg att han var med på bildspelet på asvh:s hemsida också, coolt! :d
Jag bah "Men jag har sett den där ungen förut..." :D

Håller med gör fin fölunge och vilken utstrålning han har! :)

*kl*

Själv tog jag denna bilden idag, synd att skärpan var så dålig bara.

Fina Mamma häst med sin Dotter! :D Ser att Cajsa har börjat skjuta iväg bak nu ;)

34ri1ck.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
821
Senast: Freazer
·
Avel Nu är det väl dags för en tråd om föl som väntas 2025? Vilka ston har ni betäckt? Med vilka hingstar? Beräknat födelsedatum? Skriv gärna...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 070
Senast: Robina
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Årets fölbedömningar visar en tydlig trend - färre men bättre föl. Totalt 599 föl visades, en minskning från föregående år samtidigt som...
Svar
0
· Visningar
350
Senast: Gunnar
·
Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 371
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka