Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Föl 2013

kl.

Det här med Breeders Trophy, såg på registreringshandlingarna att man ska bocka i en ruta om man vill ha ungen ansluten till Breeders Trophy, ligger det någon vikt i det? Blir eventuellt försäljningsvärde högre? Går det ansluta i efterhand? Det är inget jag själv är intresserad av nämligen, jag bor för långt ifrån "allt". Men det är inte omöjligt att hon säljs om mammahäst producerar ännu ett stoföl nästa sommar. Vad tror ni?

*kl*

Här kommer 2 bilder från nu i eftermiddags på Cajsa :D
Hon har verkligen börjat växa ifrån med rumpan.

2lnes9g.jpg

Fröken sprallig! ;)

9gk383.jpg

Ah okej, då får det nog vara. Skulle det mot all förmodan bli aktuellt kan jag ta den kostnaden då.

kl.
Flickorna blir kvar på seminstationen över helgen helgen också, men jag hälsade på dem nu ikväll, Iska är ju ändå 4 veckor (och en dag) gammal!
Hon var lite sömnig men verkade må bra annars:

DSC_0078_zps6713b1c5.jpg

Närbild på ögat som inte har bläs nära:
DSC_0090_zps4bc4e906.jpg

Närbild på ögat med bläs över lite:
DSC_0089_zps2d046b32.jpg

Nu tänker jag sluta uttala mig om vilken färg jag tror hon har, känner jag... :cautious:

Nougat: Fin tjej! :D

Kl!
Sällskapet som skulle kommit till sommarhagen blev inställt.... Småpanik :( tjejerna behöver ju sällskap, men jag verkar inte kunna hitta annat sto med föl att få sällskap av :(

Har det som du.
Har under årens lopp haft 3 föl + detta som inte haft något föl att leka med..och det har blivit trevliga fina ponnys av dom ändå.
Dom har gått med 2-3 andra hästar i hagen.I år skulle vi ju ha haft 2 föl men så blev det ju inte. Och eftersom stoet är fostermamma så vågar jag inte riskera att hon går med sina vuxna vänner och inte tar hand om fölet.
När han är så pass stor att han äter mest gräs/hö så ska hans syster få komma in i hans hage..hon är en jättebra extramamma.
Dock anser hon att fölet är hennes.
Vårat 1a föl hade en (15årig)shettis som bästis..
nr 2 lekte med våran hund..
nr 3 lekte med storasyster..

kl

Satt på mamma Zs rygg idag för fösta gången sedan typ i februari! Jag var så lycklig! Som ett barn på julafton! När jag satt där och njöt i kvällssolen, medan Z betade, så fick Itzy ett ryck och rullade sig, blev supersöta bilder i fågelperspektiv på fröken liten! :love:

dsc_2009_51d9c3f29606ee3425c9ac17.jpg

dsc_2008_51d9c3f0ddf2b371199a4b2c.jpg

dsc_2004_51d9c3eeddf2b371199a4b2b.jpg

dsc_2002_51d9c3e9e087c337303aaadd.jpg

dsc_2001_51d9c3e5e087c337bec0ceaa.jpg

dsc_2010_51d9c3e09606ee34b1168937.jpg

dsc_2019_51d9c34dddf2b36fee51e2a9.jpg

dsc_1995_51d9c3489606ee34b1168925.jpg

dsc_1990_51d9c3419606ee355c619942.jpg

kl

Här händer det inte så mycket. Har inte orkat lägga upp några bilder, men har suttit och tittat på alla era föl och de är alla så fina <3
Som sagt, rätt dött på fölfronten här, hon bara växer, mammahäst har som vanligt kassa hovar på sommaren så hovslagaren får komma och fixa det nu i veckan tror jag.
Lilla Epona bara växer och växer och växer. Rund och go och runt 110 cm nu :)

214wha1.jpg

30i7q5i.jpg

o51f6c.jpg

Naw så gullig!
Vad är det för ras?

Rebecca, otroligt sött! Har inte sett Frans rulla sig än.
Och jag lääängtar tills jag får rida min prinsessa!

Frans fortsätter charmoffensiven och gnäggar när matte kommer :love:
Jag kommer inte att visa dem. Stoet är inte reggat i asvh och för gammal för att göra avelskarriär så betala tusen spänn för att höra att Frans är söt känns lite overkill.

Welsh cob! Jag är sjukt nöjd med min lilla tunna, hon är så himla snäll, även om hon börjat få sin mors envishet... Suck. Så jag får väl konstatera att jag har två åsnor nu. Hon är absurt kelig dock, vilket jag tycker är sjukt kul, eftersom hennes mamma tycker det är APTRÅKIGT att bli borstad/pysslad med. Har alltid velat ha en häst som gillar att man pysslar med dem, så det är jackpott för mig!
Hon vill gärna att man kliar i flera timmar när jag hälsar på på betet och när man går följer hon efter (en bit, sen säger morsan till) och har världens suraste ansiktsuttryck typ; "HÖRRUDUDU VAR TROR DU ATT DU SKA GÅ?! Kom tillbaka omedelbart och klia!"

Kommer du visa Frans senare? Jag tänkte vänta och försöka få min visad senare om det är möjligt, jag orkar inte dra runt på två hästar och lillskiten är inte ens koppeltränad.

Om Ariel blir bra, så jag kan göra ridet bruksprov på henne, så kommer Ricky också att visas. Vi har en månad på oss tills anmälningstiden går ut, men än så länge är det svårt att sia om vi hinner. Ariel står fortfarande på box med metacam. :(

kl

Idag fyller föl två månader!!! Firade genom att hämta hästarna tidigt i hagen i morse och lasta för att åka till seminstation...Dorri låg och stensov när jag hämtade dem i hagen och hon blev VÄLDIGT sur när jag skulle släpa upp henne :p
Hon är himla duktig med att lasta och åka i alla fall...jag som valde att inte ställa på Flyinge för att fölet skulle slippa åka så långt...gick ju bra...sammanlagd tid har hon åkt långt mer nu än vad hon hade gjort på en resa till Flyinge...lätt att vara efterklok..

Snygg är hon i alla fall med låååånga ben, hade hon varit människa hade jag sagt att hon har ben upp till armhålorna :p Växer så det knakar också, har inte mätt henne på en månad men jag märker på grimman och hur mycket större plats hon tar i transporten!!! Skönt med en rejäl trailer..

Jag hade tänkt visa min på elitfölselekteringen för auktionen på Flyinge i höst, men eftersom den här semineringen 2013 har segat och dragit ut på tiden så blir det förmodligen så att visningen sammanfaller med dygn 20-40 på stoet :( (om hon nu blir dräktig, blir hon inte dräktig så visar jag!)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
819
Senast: Freazer
·
Avel Nu är det väl dags för en tråd om föl som väntas 2025? Vilka ston har ni betäckt? Med vilka hingstar? Beräknat födelsedatum? Skriv gärna...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 066
Senast: Robina
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Årets fölbedömningar visar en tydlig trend - färre men bättre föl. Totalt 599 föl visades, en minskning från föregående år samtidigt som...
Svar
0
· Visningar
350
Senast: Gunnar
·
Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 369
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V
  • Annonsera mera hundar 2