Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Föl 2013

Tack men här har vi nu 7 nyanser av brun. Men jag har ju åtminstonde 1 fux ;) Synd att kärringen inte vill ge mig några fuxar :meh:

Vilka fina bilder!
Jag önskar att jag hade en kamera överhuvudtaget... Har bara mobilen att fota med.. :/

Men nu har jag bestämt mig för att mina bebisar ska reggas i asrp iaf. Tänkte även anmäla dom till utställningen i augusti :)

Någon mer som ska dit?

Jag funderar på att åka dit! :)

Men hur visar man fölungen?.och det skulle ta ca. 5 tim.att åka dit. Man kanske kan hyra en box och komma kvällen innan? ;)

Jag har 14 mil dit och blir det av så tänker jag faktiskt kosta på mig en box till dom!
Blir ju skönt för bebis att kunna lägga sig ner och sova :)

Man kunde hyra box från kl 20 dagen innan om man skulle övernatta tror jag.

Vad roligt om du också ska dit! :) Då kan vi ju hejja på varandra :)

Fölungen visas i grimma i skritten (iaf på halvbloden) och sen släpper man fölis och springer bara med mammahäst . Sen ska man nog ta på grimman igen så dom står stilla när domaren ska titta närmare på extriören och benen.

Jag har bara visat hbl innan men jag tolkade det så från proppen iaf ;)

kl

Blev Lotta idag igen som drog nitlotten att stå på jord och passa barn :meh:

IMAG0966-1_zps21b9fd46.jpg

Trodde faktiskt att E skulle vara mycket mer hönsmamma än vad hon är, fick några kassa mobilbilder när fölis ställt sig upp

IMAG0984-1_zps89469a78.jpg

IMAG0983-1_zps51674082.jpg

Ja, jag lär också bara få brunt nästa år.. Två st Canterbury, så det blir väl travarbruna med en prick i vanlig ordning för mig ;) Men förhoppningsvis blir det två snygga, talangfulla, bruna föl iaf ;)

Okej!, då förstår jag lite mer, hade varit kul att visa henne! :)

Nu har vi helt och hållet bestämt vad lillan ska få heta: Cajsa Cavat med smeknamnet Cajsa :D

Enligt Cajsa så blir man tröööt av att springa ruuuuuuuunt i hagen i galopp och dra massa bocksprång, skönt att vila lite, upp på ca.5 min igen och börjar lite smått igen, en riktig liten piggelin är hon! :)

2z9002c.jpg

Krallig tjej :)
Mitt sto var hönsmamma första veckorna men sen har hon släppt rätt rejält.
Jag valde att flytta de till en flock för att frans skulle få sällskap men även för att ge stoet sällskap och avlastning. Åh nu längtar jag efter dem!

Förstår att du saknar dem :)

När jag fick min 11:a så fick han också åka iväg på hingstfölbete när han var en dryg månad, var lite nervigt att skicka iväg dem men det gick bra, han gick med ett gäng travareföl :D De som hade betet tyckte det var roligt med min där för "han sprang så grant" :p

Hihi va gulligt! :) Jag är så glad att mina kan gå hemmavid! Min 11a går med tre andra hingstar ca 1km från mitt hus, och Itzy och Z går med två andra fölston 2km åt andra hållet från mitt hus:D

ponniplutt: tack!

supercassie: Nä, jag har ryckt taglet och gjort iordning det mesta, men det har inte skickats iväg... Veterinären tycker det är slöseri med pengar, men det handlar väl mer om att jag är lat och borta mest hela tiden. Ett formulär som ska fyllas i och grejjas med innan det skickas.

Bortsett från någon ögonfrans som är beige finns det inga stickelhår än. Hoppas hon skimmlar långsamt. :cautious:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
821
Senast: Freazer
·
Avel Nu är det väl dags för en tråd om föl som väntas 2025? Vilka ston har ni betäckt? Med vilka hingstar? Beräknat födelsedatum? Skriv gärna...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 071
Senast: Robina
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Årets fölbedömningar visar en tydlig trend - färre men bättre föl. Totalt 599 föl visades, en minskning från föregående år samtidigt som...
Svar
0
· Visningar
350
Senast: Gunnar
·
Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 373
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka