Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Föl 2013

han vann ändå :) Och förhoppningsvis får vi se honom i UnghästVM, jag tycker det är kul när hingstarna används i sporten.

Gabby, nu ligger resultaten uppe. Det är lösgjordheten som drar ned betyget.
helt rätt om man busar :)

han vann ändå :) Och förhoppningsvis får vi se honom i UnghästVM, jag tycker det är kul när hingstarna används i sporten.

Gabby, nu ligger resultaten uppe. Det är lösgjordheten som drar ned betyget.
helt rätt om man busar :)

Han är väl inte svenskfödd ? Är han inte det får han inte starta unghäst vm för sverige utan då måste han bli uttagen från sitt eget födelseland.

Tack! Jag hoppas också han blir uttagen, de har ju lite högre krav på de utlandsfödda hingstarna, men som sagt innan, konkurrensen verkar ju inte jättestor. Och förhoppningsvis hinner de miljöträna lite mera ;)

Det skulle komma ut film på ridehesten också så håll utkik där! :)

Ändrat igen:

Bestämmelser för uttagning till Unghäst-VM i dressyr 2013
2013-05-08

Unghäst VM arrangeras i Verden 7-11 augusti

Berättigade hästar
Alla 5- och 6-åriga hästar som är grundregistrerade som SWB i ASVHs register.
Hästen kan vara utlandsägd och/eller vara riden av utländsk ryttare.
I särskilda fall kan dispens från ovanstående beviljas, dock endast till icke svenskfödda hingstar. Dessa måste dock i så fall vara svenskägda samt licensierade för och aktiva i SWB-avel, samt av uttagningskommittén anses ha betydligt bättre egenskaper än svenskfödda hästar i samma årskull.

Åh vad spännande!
Såg foton därifrån och han har blivit så otroligt mörk.
AH rider honom så himla fint, en njutning att se hur mjukt det är :bow:

När tittar din ut?

Fick ett hingstföl 17/5, dock så har han gjort sig illa och har fått kotsenbensfraktur på båda dessa i vänster fram:/ någon som har erfarenhet av detta och vet nån fölunge som har klarat av detta och fungerar senare?:nailbiting:

Min ena uppfödning fick en fraktur i ett sesamoidben på ett bakben vid 3 månaders ålder.
Är inte opererad utan endast fått vila med lagom belastning och fått laser då även gaffelbandsinfästningen var skadad. Veterinärerna är osäkra på prognosen. Han är nu 2 år och går på bete. I höst blir det återbesök för att se hur det läkt. Har det blivit fint blir det kastrering och inridning. Har det inte läkt fint blir det andra gröna ängar.
Han har inte varit speciellt halt, men svullen ibland.

Odöpt stoföl föddes 26/5 på Öland.
e. Contant Q ue-Lacros (Landgraf I) -Lord (Ladykiller xx)

bild117_zps48517172.jpg

Senast ändrad:

KL

Nardus ca fem veckor gammal. En mycket social liten krabat som kommer galoppernade, gnäggandes i hagen när man ska hämta honom :love: Han har mycket bra gångarter så det ska bli väldigt roligt att höra vad som sägs om honom på premieringen i sommar :)
Han växer så det knakar!

249300_10151678180227112_279031088_n.jpg

292917_10151670756942112_584118746_n.jpg

kl
Passade på att fota mina 2 idag när solen sken :)

Hingst E: Camaro M (mörkbrun/skimmel?) och Sto E: Hip hop

b55796.jpg
b55798.jpg

En sån luden sötnos :)

Du högerklickar på bilden, sen trycker på "kopiera biladress" Sen finns en liten symbol i mallen där du skriver ditt inlägg med ett berg och en sol (näst,näst sista symbolen , är gul bakgrund) som du trycker på och sen klistrar in bildadressen där :)

Senast ändrad:

Du trycker på symbolen som föreställer ett berg och en sol och klistrar in adressen till ditt foto (se till att det inte blir dubbla http), lycka till :D

Åh, dessa hästar. Ikväll hade jag fjärde världskriget när 4 ston är brunstiga (omskrivning för dumma i huvudet). Ena hoppade över staketet, andra sprang över mig, tredje skrek så det ekade och min egna häst konsekvent vägrade lyssna på mig :rage: :rage: den enda som fick guldstjärna var mitt föl :love: han trippade snällt brevid och gjorde inte ett väsen av sig :)

Men jag gillar inte hur hans framhovar se ut, bockhovar? Han hängde i knäna de första två veckorna, gissar att hovformen kommer därifrån... hur ser era hovar ut? Hade bokat med hovslagaren förra veckan till denna och nu har han ställt in igen :banghead: Jag kan inte fölhovar, knappt stora hovar så jag behöver nån duktig att kolla på det :wtf: ska försöka fota honom men han rör sig "en del"...

Nu ger jag mig in i denna tråd :) Igår kväll på dygn 337 föddes ett stoföl som ska heta Canthara, e. Corlensky G-Lasandos u. Lasandra. Fölningen gick bra, tog fem minuter. Dock ville inte efterbörden släppa så vi fick tillkalla veterinär och hålla på ganska mkt. Kan även konstatera att "kalciumstickor" inte fungerar nått vidare på mitt sto. Tog ett test tio minuter innan hon fölade som visade på att det var mkt liten risk för fölning inom närmsta dygnet :meh: Men sto och föl mår bra och hon visade så tydligt när det var på G att vi som tur var inte förlitade oss på stickorna :)

Här kommer en bildbomb...

Stämmer det.
Hela hans 1a vecka så gav vi honom flaska varannan timma och sov i stallet.
I måndags så började vi med en balja.Nu har han fri tillgång i hink i boxen. Är ute mellan måltiderna.

:love::love:Grattis!!:love::love:
Vilken jätte fining..
stoor jämfört med min lille skrutt som fick bo i magen 397 dygn.
Han hade absolut inte varit klar på dygn 330 och nu vet jag ju varför.
Tack karro-Lina.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
823
Senast: Freazer
·
Avel Nu är det väl dags för en tråd om föl som väntas 2025? Vilka ston har ni betäckt? Med vilka hingstar? Beräknat födelsedatum? Skriv gärna...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 080
Senast: Robina
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Årets fölbedömningar visar en tydlig trend - färre men bättre föl. Totalt 599 föl visades, en minskning från föregående år samtidigt som...
Svar
0
· Visningar
350
Senast: Gunnar
·
Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 375
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka