Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Föl 2013

947326_10151598796310912_1622758851_n.jpg

Min Nyfikne grabb "långben "
är efter min egen nu mera valack LB Blue Ice och U:Running Flame mitt vackra Varmblod sto

Bilden syns inte.

Kul med en ättling till Koral, hans mamma Drakma stod på min barndoms ridskola på 70-talet:)

Kl

Jag tror min lille har fått navelbrock? Någon som har några goda råd om vad man ska göra och när? Tror det syns på någon av dessa bilder...

971938_10151719710838313_732551259_n.jpg

575658_10151719710498313_1498531836_n.jpg

din har också skägg :) Frans har fortfarande kvar sitt.
Lite roligt att du får så mycket vita tecken med tanke på att mamman inte har det.
Jättefin fölis iaf, grattis :)

Haha japp :D
Ja, och ingen av hingstarna är kända för att ge mycket vitt heller! Taggiga kanter som sjutton har de också :d Jag klagar inte!

Det behöver inte alls vara navelbråck. Om du känner med fingret så ska det kännas ett hål om det är ett bråck.

Jag fick ett föl förra året med litet navelbråck, min vet rådde mig att vänta då det kan sluta sig ända upp till 1,5 års ålder. Om hon inte får problem, så kan jag lugnt vänta med operation tills i höst alltså.

Tack poff! Veterinären råkade komma förbi idag o han trodde inte heller att det var ett navelbråck så vi hoppas på det!

Inte säkert. Det finns en chans att han har två skimmelanlag, då lämnar han bara skimmelavkommor, men han kan också ha fått skimmelanlag från bara en av föräldrarna, då lämnar han 50% skimmel som vanligt.

Försöker igen...
Stoföl e.Corporal VDL född 25/5 kl 22.10
mamman är e.Passepartout ue.Koral
mamman gått 130 klasser innan det blev planer för föl
editor.php

Senast ändrad:

Det funkar inte, och är det länk till en blogg så påminner jag som moderator att det inte är tillåtet att länka till bloggar.

kl

Här händer inte så mycket. Lillskiten är som en krutdurk, idag på promenaden sprang hon bara runt och sparkade bakut och studsade. Är inte helt nöjd med ett av hennes bakben än, men ringde en riktigt bra veterinär och de tyckte jag kunde ta det lite lugnt och att jag inte behövde oroa mig än på ett tag. Pust.

73hs0o.jpg

fyg011.jpg

I övrigt ser lillskiten ut som en älgkalv. Ganska så precis faktiskt. Hade det inte varit för stjärnen hade jag trott hon var en bortbyting!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
823
Senast: Freazer
·
Avel Nu är det väl dags för en tråd om föl som väntas 2025? Vilka ston har ni betäckt? Med vilka hingstar? Beräknat födelsedatum? Skriv gärna...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 080
Senast: Robina
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Årets fölbedömningar visar en tydlig trend - färre men bättre föl. Totalt 599 föl visades, en minskning från föregående år samtidigt som...
Svar
0
· Visningar
350
Senast: Gunnar
·
Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 375
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka