Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Föl 2013

Jag har funderat på detsamma, killen här är 2månader nu, och har ganska mkt päls... Dock så kom ett sto med föl till igår, och fölet är bara ca 2v, så än så stänger jag till lösdriften på natten (stor).

kl
Vad många fina föl som tillkommit!! Garbo: Jag följer din ena lite extra då jag kände "mormor" till fölet ;)

Här kommer då lite bilder på fölen från igår, tyvärr så försvann solen när det nya fölet kom :(

Chutney 2mån (på torsdag) e.Charon 1132 u.Miranda ue.Magritte

2vt78uw.jpg

sd1a8n.jpg

Chex 2v e. Charon 1132 u.Supreme ue.Solos Carex

iyn5hw.jpg

demotg.jpg

Ja vädret hade ju kunnat vara bättre :p Nu funkar det med att ta in och släppa ut mellan skurarna, men börjar jobba 3:e Juni och då blir det värre, har 3 mil enkel resa och då kan man ju inte åka fram och tillbaka. Nej nu vill jag ha värme och sol :D

Håller med om att det är massor av fina fölungar i tråden :love: Gillar massor av tecken även om min bara fick lite vitt på bakfötterna, men han är fin ändå :p

Kommer nog att betäcka nästa år, har nog en kandidat redan efter att ha sett årets fölungar :D

Ja, mkt vitt är fint, men blev lite paff när Chutney fick mkt vitt (mamma hade bara en kota) och Chex fick nästan inget när hennes mamma har bläs o 2 höga strumpor ;)

Jasså, vem har du i tanken då?

kl
En bild till på lilla Chex!!

2ytznmf.jpg

Glömde skriva: Uppfödare och ägare på båda fölen är Anette N/Holst (ägare till Charon 1132) Men de ska bo hos mig tills de är 2,5år, kommer även ett stoföl till i höst :)

Mitt sto har fått föl efter hopphingstar, utom mitt nu då ;) Men jag har planer på att lägga en dressyrhingst på henne nästa år :D Men det hinner nog ändra sig en miljon gånger innan det är dax :banghead:

Hoppar in i tråden med ett hingstföl e: Corriendo Tau-Rambo-Caracas, född i lördags kväll (25/5).
Idag har han fått komma ut för första gången! Han ville inte alls lämna boxen men väl ute var det snart full rulle.

Cortau T
IMG_5320_zps23648f4f.jpg

IMG_5302_zpsad1cfcc8.jpg

IMG_5207_zpsb7340264.jpg

Har en storebror till honom med högre strumpor och bläs so I'm good vad det gäller fyra vita och bläs ;)

Ja, det måste han väl bli, så mörk som han är? Någon som kan får gärna uttala sig, men jag tror på skimmel.

Här kommer förresten lite bilder på min lilla fölis som kallas för Itzy!
Hon är 1v gammal på bilderna.

e: Cosmeo (Contender - Caletto I - Lord)
u: Zamona xx (Zaffaran - Stong Gale - Deep Run)

img_5680_51a3c157ddf2b34e8612ba08.jpg

img_5332_51a3c0ee9606ee10aa8d2fe5.jpg

img_5290_51a3c099e087c30ce72ecbca.jpg

img_5293_51a3c0a8ddf2b34f98ce6410.jpg

img_5323_51a3c0cee087c30c6d5b1d19.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
823
Senast: Freazer
·
Avel Nu är det väl dags för en tråd om föl som väntas 2025? Vilka ston har ni betäckt? Med vilka hingstar? Beräknat födelsedatum? Skriv gärna...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 080
Senast: Robina
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Årets fölbedömningar visar en tydlig trend - färre men bättre föl. Totalt 599 föl visades, en minskning från föregående år samtidigt som...
Svar
0
· Visningar
350
Senast: Gunnar
·
Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 375
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka