Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Föl 2013

Ja han är jäkligt söt! Han har nog haft d lite trångt ändå ;) även fast det inte såg så ut på alla kullerbyttor han gjorde i magen! Vad säger stoet om honom?
Hoppas att mjölken kommer igång.
Gud vad truligt ni haft det.
Skönt att en del är avklarat iaf.

Hur mkt låg era föl och sov/vilade första veckan? Den här gör inte mkt annat än äter och lägger sig. Bör man vara orolig?

Han har normal temp. Verkar pigg när man är med sto o föl. Men man ser knappt till honom i kameran.

Helt normalt beteende om den är pigg däremellan. Eftersom jag hade sån koll på Eskil de första 3 dygnen så vet jag att han gjorde exakt samma men nu, 1,5 vecka gammal, är han ju superpigg o busig!

Ditt föl kan inte få någon annan raskod än 04 som är SWB. 03 är angloarab.

*kl*

Min Johnson- Rubinrot- Flamingo unge, 3 veckor gammal.

Nilson MVG
967030_10200461995686547_1546146574_o.jpg
[/URL][/IMG]

Jo du, han är bitig lille Nisse, men väldigt rörlig!

Jag får bara ett föl till, då mitt favoritsto Jawa kastade någon gång sent i höstas.
Ett Rubin- Gigolo föl är beräknat att anlända på midsommarafton, till husses förtjusning. Eller inte ;)... Fjärde och sista midsommarfölet i rad för oss.

man förväntar sig lite massa av Johnson- Rubinroth.

Tråkigt med Jawa men spännande med Rubinfölet. Tycker hans föl sett riktigt fina ut, jag som inte är så förtjust i honom själv.

*kl*

Inatt på dygn 331 föddes ett hingstföl hos oss! :)

e: Novillero de PB, u: Kayenne, ue: Karun.
75% PRE- 25% Vbl

Hade lite krångel med diandet till att börja med, eftersom Kayenne först inte ville ha honom nära sig och sparkade efter honom.
Löste det tillslut efter att först ha gett honom flaska.
Fasthållning av Kayenne, lyfta ben, "arga rösten", godis och styra fölis rätt. Tillslut gav hon med sig och lät honom leta och senare dia.
Nu diar han utan min hjälp. Men får bara dia från hennes högra sida! Vänster sida vill hon INTE! O_o
Få se om hon ger med sig snart. :)

I övrigt verkar han frisk och pigg. Äter, skiter, sover, skuttar & bockar.

016.jpg

009.jpg

006.jpg

002.jpg

Men som de far :love:

Jag har sjukstuga i stallet, imorse skulle Helix INTE bråka med mig... Kändes konstigt så jag tempade (38.8) och andningsfrekvensen var på 45 O_o det som fick mig ur balans var att ambras juver var välfyllt! Veterinären kom ut och konstaterade diskreta rassel dx ventralt = antibiotika i 5d och metacam. Får hoppas att det vänder, vill inte ha en regelrätt pneumoni :rage: nåväl, när de kom ut så drog han på världens galoppsväng, tvärnitade vid mamma och diade länge länge :banana:

Och jag har en fläskläpp, ser ju asfräsch ut!! Han smällde mig tvärs över ansiktet när vi gav AB, allt för sina djur var det ja :cautious:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
821
Senast: Freazer
·
Avel Nu är det väl dags för en tråd om föl som väntas 2025? Vilka ston har ni betäckt? Med vilka hingstar? Beräknat födelsedatum? Skriv gärna...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 076
Senast: Robina
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Årets fölbedömningar visar en tydlig trend - färre men bättre föl. Totalt 599 föl visades, en minskning från föregående år samtidigt som...
Svar
0
· Visningar
350
Senast: Gunnar
·
Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 373
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka