Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Föl 2013

kl

Inatt kom lilla prinsessan! Stoföl e. Floricello u. Molinna (36) ue. Bernstein - Zinsky xx. Fux utan några vita tecken.

970631_10201300539538326_1857700187_n.jpg

Jag som är nojig att mitt föl har alla åkommor som finns blev naturligtvis orolig över detta

IMAG0751_zpsac382118.jpg

En tom hudpåse typ. Enligt veterinär är detta normalt. Jag är misstänktsam :cautious: Tror mer att det är ett tecken på att fölet snart kommer att drabbas av någon mystiskt exotisk sjukdom som endast går att bota med en ört som växer i de mest otillgängliga delarna av Amazonas :nailbiting:

Han har väl inga tecken själv så jag tycker att det vore konstigt om ungarna kom ut och hade massor av blinb-bling

Tre vita fötter har han. Jag har inte skrivit att det skulle bli mycket a la Luxus men tre vita fötter ihop med mammor som har lite vitt borde ge nåt. Särskilt på fuxar, det är ovanligt med helfuxar utan vitt.

Jag har kombinerat Ceylon- och Ganescoblod två gånger vilket man tror ska bli väldigt brokigt men tyvärr inte. Ena gången skjuten stjärn och en halvstrumpa, andra gången minimal stjärn och två vita kotor. Stoet stjärn och två vita kotor, hingsten bläs och tre halvstrumpor.

Idag hittade jag en fästing på henne!!!!! :nailbiting: Nu får hon säkert Borrelia och Ehrlichia SAMT en exotisk tidigare okänd sjukdom :crazy: ;)

Din fölunge är bara helt underbar :d

Jag får väl lägga upp lite söta fölbilder jag med :) och glädjas åt mitt fina föl som är ute och leker i hagen med sina tre mammor! Är dock mest 6-årigen som är sugen på att leka med. Dom andra två tanterna är måttligt roade.

Blir inte så jättebra bilder med mobil...

IMAG0793_zpsc4a0d4f0.jpg

IMAG0775_zps231ec998.jpg

IMAG0770_zpsc3fe1c90.jpg

IMAG0787_zpsb215458f.jpg

"vi" kombinerade Briarsto med Saigon. Mycket vitt och lite vitt blev fyra exakt lika höga halvstrumpor och en jämn bläs.men det var nog once in a lifetime :)

vanligast är ju lite vitt här och där men jag vidhåller att fuxar helt utan vitt är ovanligt.

:love::love:Grattis!!:love::love:
Vilken jätte fining..
stoor jämfört med min lille skrutt som fick bo i magen 397 dygn.
Han hade absolut inte varit klar på dygn 330 och nu vet jag ju varför.
Tack karro-Lina.

Jag är glad att jag inte behövde vaka så länge :p Hon mäter 110 cm och är ganska stadig tycker jag. Smäcker men ändå inte tunn :)

Jättefin !
Och hon ser väldigt stor och färdig ut.

Ja precis, 110 cm i mankhöjd. Hennes helsyrra var 104 cm vid födseln och slutade på 164 cm så förhoppningen är att denna blir runt 168-170 :) Jag vet dock inte hur säker man kan vara på fölets storlek i förhållande till när de är färdigväxta..

En fråga till er som har föl. Hur gör ni med alla flugor? Just nu så är det massor flugor på fölet när hon ligger inne i halmen, nästan inga på stoet. Jag har inte vågat använda något flugmedel då jag tänker att det inte är så bra på så små.. ?

kl

Gick ut och fyllde på vatten. Fölet har lagt sig att sova (varför där vi har hårdgjort/grusat när det finns 4 ha gräs?).

Det är inte mammahäst som har ställt sig att vakta, mammahäst är den längst bort till höger i bild. Visst är dom fantastiska hästarna!

IMAG0796_zps0accbe47.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
823
Senast: Freazer
·
Avel Nu är det väl dags för en tråd om föl som väntas 2025? Vilka ston har ni betäckt? Med vilka hingstar? Beräknat födelsedatum? Skriv gärna...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 080
Senast: Robina
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Årets fölbedömningar visar en tydlig trend - färre men bättre föl. Totalt 599 föl visades, en minskning från föregående år samtidigt som...
Svar
0
· Visningar
350
Senast: Gunnar
·
Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 375
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka