Föl 2013 del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Föl 2013 del 2

Att plugga och betäcka Iska låter vettigare.

Fick bild av Charlottee, alltså den där busblicken :love:
1620617_10151944311876344_692333339_n.jpg

Jag hade också pluggat och sen betäckt Iska om jag var Caisa :p

Vilken härligt bild!
Men vad gör ni med era föls manar!?! Dom är ju helt krulliga - är det nåt nytt rastafarimode :D

Det FINNS ett alternativ... Min plan B, vad gäller vad jag ska läsa till.
Om jag väljer den kursen som förstahandsval istället för back-up, kan jag bo här i 2 år (vilket då var planen från början om jag skulle läsa den kursen = inga lån), jobba i sommar och höst+skjuta upp min operation till hösten och slippa vara invalid under sommaren. Då kan jag betäcka om Spöket, och ändå vara färdigutbildad lagom till att betäcka Iska som 4-åring isåfall.
Skulle hon inte gå att få dräktig, kan jag byta utbildning/flytta och ändå läsa klart den någon annanstans. (distansutbildning)
Det kräver ju dock att jag ändå blir kvar här. :p

Apropå fölis man - Jag borstar den väldigt sällan, kanske är det? (hon hanteras inte mycket) :D

Idag tog jag mammahäst och red en sväng, UTAN Iska! :eek: När vi var i stallet rejsade hon runt och grät, innan jag red iväg så fick de nosa på varandra över stängslet, därefter stod Iska mestadels lugnt och åt hö när vi var borta. Mammahäst skötte sig som vanligt exemplariskt, pigg och glad och öronen framåt. :love:

*kl*

Vi har påbörjat avvänjning nattetid för Cajsa och mamma häst - är inne på 2:a natten nu och allt går väldigt lugnt till väga. Ej mycket gnäggade utan bara ibland.

Hade också vet.ute och det enda dem kunde säga var att hon har en inflammation i kotområdet på vä.fram men tydligen så bekämpar kroppen det väl och då hon ej är halt eller har feber så sätts ingen medicin in. Om svullnaden och/eller såret inte har läkt ordentligt inom ytterligare ett par veckor så vill dem att vi ska ultraljuda kotan. :banghead::(

Annars är hon piggelin och träffade hovis igår - inga problem alls med att verkas!.

Bild från idag - stora fröken ( dock i rejäl växtfas bak) :love:

43p6b.jpg

Senast ändrad:

Är kurserna likvärdiga och tar dig dit du vill så spelar det ju ingen roll vart du läser dem?

Jag har inte ryktat mitt föl sen fölvisningen i augusti men hennes man är inte krullig - säg som det är du och Ponte står där med ett våffeljärn på mornarna :p

Haha, kurserna har helt olika inriktning, webutvecklare, språkkonsult eller lokförare... Hade tänkt söka alla och låta slumpen avgöra, men ha webutvecklare som back-up plan då den har platsgaranti. :D
Får se längre fram, men lutar nog åt att jag inte betäcker om henne iaf.

Hahaha, nejnej, papiljotter på kvällarna! Frans kan måhända få problem med sin könsidentitet, men äsch, petitesser. ;)

Han ska bli dressyrhäst. Med den manen. Suck. Hans mamma har alltid sett ut som ett vilt troll.
Frans matte är dock inget fan av könsnormen så hen kommer ha rosa grimmor också ;)
Just nu har hen en läskigt pimpad variant jag hittade på Hööks rean, hen har växt i ponnysize!

1514939_10151932112231631_671404047_n.jpg

Senast ändrad:

Lite nya bilder på påwnypluttarna!
(inte alltid så lätt att se vad som e bak och fram på dom i all päls, men här är några från rätt sida :p )
Amaizing
null_zps6e67c3e1.jpg
[/IMG]
Awesome
null_zps2ee8d5a7.jpg
[/IMG]

fördelen är att det inte behövs nån gele, eftersom manen inte är hal tagel utan mer fettig svinto (låter mysigt) så glider flätorna inte upp utan sitter som berget!

Dom e såå söta..
hur höga är dom? Hur stora tror du dom blir.
Har lite funderingar angående hur stor min lille kan tänkas bli..han växer ju liksom inteO_o

Visst e lösdrifter fantastiska vid grindarna... :meh:

Ponniplutt: jag har inte mätt dom på ett tag men jag "höftade" ett mått på den brunst härom veckan och jag gissat på att han ligger på drygt 120 cm och den gule är nog en 4-5 cm mindre.
Hur stor är din nu?

Min skutt är 125 +/- nån cm.Han gillar inte riktigt mätstickan.
Mamma till han va 139 och pappa är en långsamväxare och har precis blivit 160 och är nyfyllda 4 år.
Älsta storebror -04 är 142 och hans pappa är 146,
Hans storasyster -08 har en pappa som är 147 och hon blev 152.
Min -11 med 165 pappa är 142.
Vi får nog ha båda små killarna kvar så vi får se hur stora dom blir.
Vore häftigt om dom stannade på ponny sidan med tanke på vad deras föräldrar gjort på tävligsbanorna.

Liten och storasyster..

Senast ändrad:

En sån kompis förstärker verkligen det ädla, långbenta uttrycket :) Blev han reggad som svart? Vår snö är också borta, skitvinter :meh:

Sööööta!

*kl*
Furirhjärta och Fern, söta fluffiga buspojkarna!
1013355_10151823533850951_972733929_n.jpg

1560501_10151823534030951_1772299918_n.jpg

1557623_10151823533840951_187427988_n.jpg

MaRomer: Har ser mörkbrun ut om mulen på första bilden, de andra på avstånd ser han svart ut :P. Fern (med frågetecknet) är svartbrun utan tvekan sommartid men ser väldigt svart nu, medan Furirhjärta är svart året runt. ^^

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
816
Senast: Freazer
·
Avel Nu är det väl dags för en tråd om föl som väntas 2025? Vilka ston har ni betäckt? Med vilka hingstar? Beräknat födelsedatum? Skriv gärna...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 052
Senast: Robina
·
Avel Hej! Behöver råd från er mer erfarna. Jag har vant av årets föllunge för ca 3 veckor sedan, juvret gick tillbaka fint och stoet mår bra...
Svar
4
· Visningar
684
  • Nålad
Avel Här är födelseannonserna för årets föl. Lägg in en bild och skriv gärna ras och stam, det är många intresserade av. Observera att detta...
Svar
9
· Visningar
2 791
Senast: thoora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka