Föl 2013 del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Föl 2013 del 2

Fina killar, bor de kvar hos er ett tag till?

Ang svart så läste jag att svarta hästar kan se bruna ut för de kan bli solblekta. jag trodde att solblekta var bruna men har dålig koll på svarta, fux är min grej liksom ;)

Jag har 2 svarta Den ena är EE ( Svart utan fuxanlag ) och den andra är Ee (Svart med fuxanlag )

Den som inte har fuxanlag ser emellanåt chokladbrun ut och svartare på vintern ,han bleks mycket .

Stoet är kolsvart och bleks inte , båda är DNA testade .

kl

Nu har vinnaren av Hasselbladsstiftelsens internationella fotografpris varit i farten igen. Klickade dessa bilderna med min mobil idag. Dom är tagna i en sekvens klick - spara, klick-spara, klick - spara

Ni förstår att det är svårt att skapa mästerverk med såna här objekt :meh:

IMAG03341_zpscf748cb3.jpg

IMAG03351_zps8cff6d09.jpg

IMAG03361_zps25ffce2b.jpg

IMAG03371_zpscc289ada.jpg

Fler bilder i världsklass

Dorri visar lite vad hon kan
IMAG03151_zps8ce2110f.jpg

Lite nära
IMAG03101_zps60231062.jpg

Varför springa när man kan hoppa?
IMAG0309_11_zps4cb47710.jpg

Rivstart
IMAG0313_11_zpsbf2289d1.jpg

IMAG0317_11_zps788335a9.jpg

Näe :crazy:
Hon är en handfull. Tuff och kaxig som attan. Utmanar mig och försöker bossa. Mamman är ledarstoet i alla läger så gissar att dottern inte kommer att utvecklas till någon ranglåg kuse? Stoooor skillnad mot den avkomman jag har e Radisson. Han är världens snällaste.

Jo Dorri får (förhoppningsvis) ett helsyskon i juni.

Mamman till den e Radisson är Dorris moster :D

Hon är välmusklad iaf ;)

Kände på frans kulor idag, eller.. ursäkter till kulor. De var småååååå. Frans snörpte på munnen åt mattes fnittrande och hävdade att storleken jnte är viktig ;) på en vecka har han blivit en riktig gullegris som är helt okomplicerad att hantera. Så skönt :)

Och jag letar och letar efter Amaizings kulor.. :o
8 månader och fortfarande ingen skymt av dom...

Jag hade ju tänkt kastrera nu så att han och Awesome kunde fortsätta leka och vara bästisar men om dom inte kommer ner så kan jag ju inte kastrera... :cautious: Hade varit roligt för dom små att kunna gå ihopa och leka... :banghead:

Någon som har några "lock-tips" så att dom tittar fram?? O_o

kl

Min lille skrutt har nu fyllt 8 månader och i veckan flyttade han hemifrån till 3 st andra småkillar som han ska växa upp med. Lite läskigt var det allt, men det dröjer nog inte länge innan det busas för fullt! :)
Stam: Dunhill-Ampere-Chagall.
16619_582966848459720_1028973300_n.jpg

9838_582966955126376_1846624335_n.jpg

Senast ändrad:

Iska har också väldigt mjuk och fin silkespäls. :love:
Men ni ser ut att ha så varmt! :eek: Vart är hennes vinterpäls? :D

Igår eftermiddag åkte mammahäst. Vi lyckades få till det så Iska aldrig uppfattade att hon lämnat gården. :angel: Och hon gnäggade nån gång när hon varit borta ett tag, men var lugn och verkade inte speciellt brydd när vi tog in dem eller så heller.

Tills hon såg mig imorse. Jag brukar ju släppa in henne till mamma för morgonslurken. Så när hon såg mig började hon vråla efter mamma, mamma var ju inte i stallet så hon måste ju vara ute, tyckte Iska.
Sen var det race och vrål hela förmiddagen i hagen.

Mamma?!
1_zpscfa7da93.jpg

Mamma?!
2_zpse7c88a7e.jpg

Här borta då?
3_zps98de136c.jpg

Eller där borta?
4_zpsbefff421.jpg

Det sorgliga är att i början visade hon verkligen upp sig och sin bästa trav, men när jag väl hämtat kameran hade hon sprungit sig trött, så det blev inte bättre än såhär på bild:
5_zps7e31cf00.jpg

:meh:

Nåja, hon har lugnat ner sig nu, även om hon är väldigt pratig när hon ser mig.
Mammahäst tar det hela med ro, ropar ibland, men är lugn och snäll.

Ja det är rena värmeböljan här :D Säkert 3-4 plusgrader så det är nästan så man vill dra till beachen ;)

Vart har du stoppat hän ditt skimmelsto?

kl

Idag har jag mätt D. 9 månader och 1 dag och hon är inte längre en ponny. Svårt att mäta exakt men 150 < D > 148 cm

Vi har också haft varmt ett par dagar, h*lvete vad förbannad jag blir om det blir isgata i hagen igen! :rage: Dripp dripp dropp ute... hela dagarna... :cautious:

Hon fick åka ner på byn till gamla ägaren, säkert en hel km härifrån, precis så de inte hör varandra. :angel:
Hon får komma hem igen om 2 månader. :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
816
Senast: Freazer
·
Avel Nu är det väl dags för en tråd om föl som väntas 2025? Vilka ston har ni betäckt? Med vilka hingstar? Beräknat födelsedatum? Skriv gärna...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 053
Senast: Robina
·
Avel Hej! Behöver råd från er mer erfarna. Jag har vant av årets föllunge för ca 3 veckor sedan, juvret gick tillbaka fint och stoet mår bra...
Svar
4
· Visningar
684
  • Nålad
Avel Här är födelseannonserna för årets föl. Lägg in en bild och skriv gärna ras och stam, det är många intresserade av. Observera att detta...
Svar
9
· Visningar
2 791
Senast: thoora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Bästa ledtillskottet?
  • Intressanta uppfostringsmetoder?
  • Uppdateringstråd 30