Sv: Föl 2013 del 2
Jag tar sovmorgon så att de får gå ut senare än vanligt och sedan fotar jag precis vid utsläppet, då brukar det vara lite fart i dem
Och jag tycker också du ska betäcka om! Jag vill ju gärna betäcka igen i år också, men skulle behöva bli av med någon häst då först... Sedan funderar jag på att köpa en till åring också, men det får nog bli antingen eller
Haha, fusk!
Mina får ju frukosthöet ute på morgonen, så de går ju bara direkt dit ändå skulle jag tro.
Ponte: Hon trivs inte med pensionärslivet, ändå red jag henne kontinuerligt då men livsgnistan bara försvann. Hon vill jobba - eller ha föl. Från det att jag pensionerade henne till det att hon blev dräktig (pensionerades sensommar lagom till att seminstationerna precis stängt) ville jag nästan gråta när jag såg henne. Men den där tomma, håglösa blicken hon hade försvann när hon blev dräktig, och hon har varit jättelycklig sen Iska kom.
Och på den tiden hade jag mer tid för henne än jag kommer ha om jag pluggar vidare nu, då jag även kommer behöva jobba samtidigt för att betala för 2 hästar under tiden.
Skulle isåfall kanske gå, om jag kan hitta en nivå hon trivs med, som hennes gamla kropp håller för, och som en medryttare kan hjälpa mig med. Men hitta medryttare till henne tror jag inte är så lätt heller.
Och nej, jag VILL inte bo hemma, det var en oplanerad panikflytt som gjorde att jag bor här nu när det strulade med mitt privatliv samtidigt som karln som hade stallet där Spöket skulle föla gick bort.
Hon skulle ju helst ha fölat igen nu i sommar, men då tog hon sig ju inte!
Sassiball: Känner ingen som behöver avelssto, och hon är 20 i år så det går inte ta fosterförsäkring på henne längre, så tror inte hon är så het på marknaden, även om jag hittade en främling jag kände mig trygg i att lämna iväg henne till...
Hunter: Haha, jag kommer mycket väl överens med mina föräldrar, så det är inte det, men... man vill ju gärna ha något eget igen liksom. Tänkte plugga vidare direkt i höst och flytta ihop med pojkvännen igen och så, om jag inte betäcker om hästen. Jobbet är okej, det fungerar, men lönen är inte mycket att hurra för och det är långt att pendla så det går åt 4k i bensin dessutom... (bodde där innan panikflytten hem) så ja... det är svårt.
Ang Iska: Hon är inte så stor som hon ser ut!
Det är mammahäst som är liten...
Har inte mätt henne på en månad, men hon bör ligga runt 143-145 cm ungefär om hon följt sin vanliga växtkurva.
Och ja, hon har mycket, krullig man!
Vem hon fått den av förstår jag inte, mammahäst har knappt någon hårväxt alls. Iska har redan mer och tjockare lugg än sin mor.
Balougraph kanske är riktigt hårfager?
Fast åh andra sidan, pluggar jag vidare direkt så kan jag vara färdigutbildad och ha ett bättre jobb lagom till att Iska kan betäckas som treåring...