Foglossning tidigt

turbofling

Trådstartare
Har precis pratat med barnmorskan eftersom jag har haft ont i mage och rygg i några dagar och hade väldigt ont inatt.
Hon trodde att det huggande jag har/hade i magen beror på att livmodern växer mycket nu (är i v.17), och det har jag märkt att den gör.
Det andra onda jag har i rygg och i blygbenet (?) trodde hon var början till fogossningar. Är det någon mer som har haft problem med fogar så pass tidigt? Har det blivit värre eller har det hållt sig på en "liten nivå" hela tiden?
Hon rekomenderade iallafall att jag skulle ta det lugnt och tänka på hur jag använder kroppen när jag jobbar. Jobbar med städning så det är inte helt lätt att använda kroppen på rätt sätt.

Några tips på hur jag kan göra för att inte ryggen ska bli värre? (den är värst just nu)

Jobbar som timvikare och har 2h/dag på ett länge vikariat (men i kontaktet står varierande timmar). Barnmorskan tyckte att jag skulle nöja mig med dom 2h så länge som det känns som det gör nu. Om fogarna skulle bli värre och jag inte ens kan jobba mina 2h/dag antar jag att jag blir sjukskriven. Får man någon sjukpenning när man är timvikare, vad baseras den på isf?
Jag pluggar heltid också.

Sv: Foglossning tidigt

Jag vart sjuksriven 50% pga foglossningar när jag var i v.14, då hade jag redan varit hemma 2 veckor från jobbet.

Tänk på hur då står, sitter, går och ligger och använd ett foglossningsbälte.
Hur det är med sjukpenning när du bara är timvikarie har jag ingen aning om.

PMM, som fortfarande har ont och det är snart 1 år sen jag födde.

Jag fick foglossningar i v 10 :( Men jag var redan sjukskriven för annat men jag kunde inte göra många knop.... gå till sjukgymnast, få bälte.... osv.... Jag har fortfarande problem också precis som PMM, och dottern blir 3 år i januari.....

Har det blivit bättre för dig efter all träning och operationen? Jag har ont efter jag ridit och vart i stallet och varvar ner. Men på dagarna tycker jag värken är mindre efter att jag tränar och rör på mig mer.

Jag tror att jag har nåt liknande i alla fall, fått sluta med ridningen o kan nästan inte röra mig när jag har typ dammsugit... Efter ridningen kunde jag knappt gå :( Fast jag hade mest ont i nedre delen av ryggen o höfterna.

Nä, alltså jag har ju problem typ över allt (höfter och ischias främst) så det är som inget som hjälper.... får stämpla mig själv som förbrukad :rofl: Men å andra sidan hade jag höft och ischias innan graviditeten men har ju liksom blivit värre efter den resan.... man får ge det flera år. På Fl var det någon som skrev att hennes barnmorska sagt att det tar 3 år för kroppen att hämta sig fysiskt efter en graviditet... så det kan ju ge med sig :idea:

Jag har haft tidiga och mycket foglossningar i alla mina tre graviditeter.
I våras när min sjukgymnast undersökte mig och tryckte på de bakre bäckenfogarna så hade jag fortfarande tydliga smärtor i det området. Då var det ganska exakt tre år sedan tredje barnet föddes...
Fast nu i sommar har det nog faktiskt känts som att det mesta varit borta.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 679
Senast: Jahaja
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
4 056
Senast: __sofia__
·
Skola & Jobb Hej Buke, Jag skriver under anonymt nick pga att det är personligt och allmänt jobbigt. Bakgrund: Jag jobbar som konsult sedan några år...
2
Svar
28
· Visningar
4 209
Senast: monster1
·
Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 121
Senast: Bapelsin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar