Foglossning tidigt

turbofling

Trådstartare
Har precis pratat med barnmorskan eftersom jag har haft ont i mage och rygg i några dagar och hade väldigt ont inatt.
Hon trodde att det huggande jag har/hade i magen beror på att livmodern växer mycket nu (är i v.17), och det har jag märkt att den gör.
Det andra onda jag har i rygg och i blygbenet (?) trodde hon var början till fogossningar. Är det någon mer som har haft problem med fogar så pass tidigt? Har det blivit värre eller har det hållt sig på en "liten nivå" hela tiden?
Hon rekomenderade iallafall att jag skulle ta det lugnt och tänka på hur jag använder kroppen när jag jobbar. Jobbar med städning så det är inte helt lätt att använda kroppen på rätt sätt.

Några tips på hur jag kan göra för att inte ryggen ska bli värre? (den är värst just nu)

Jobbar som timvikare och har 2h/dag på ett länge vikariat (men i kontaktet står varierande timmar). Barnmorskan tyckte att jag skulle nöja mig med dom 2h så länge som det känns som det gör nu. Om fogarna skulle bli värre och jag inte ens kan jobba mina 2h/dag antar jag att jag blir sjukskriven. Får man någon sjukpenning när man är timvikare, vad baseras den på isf?
Jag pluggar heltid också.

Sv: Foglossning tidigt

Jag vart sjuksriven 50% pga foglossningar när jag var i v.14, då hade jag redan varit hemma 2 veckor från jobbet.

Tänk på hur då står, sitter, går och ligger och använd ett foglossningsbälte.
Hur det är med sjukpenning när du bara är timvikarie har jag ingen aning om.

PMM, som fortfarande har ont och det är snart 1 år sen jag födde.

Jag fick foglossningar i v 10 :( Men jag var redan sjukskriven för annat men jag kunde inte göra många knop.... gå till sjukgymnast, få bälte.... osv.... Jag har fortfarande problem också precis som PMM, och dottern blir 3 år i januari.....