foderhäck?

Sv: foderhäck?

Jag har också problemet att hästen drar runt hösilaget på natten och satte därför upp en foderhäck, den sitter högt upp för att han inte ska kunna fastna i den.
Problemet är bara att han tycker inte alls om att maten är i foderhäcken utan han drar ner allt på backen och så blir det ännu värre än när vi la hösilaget på marken från början..
Jag har gett upp foderhäcken...

Det var ju en förnuftig häst. En för hög ätställning ger hästen problem, ju lägre och naturligare desto lättare för hästen att acceptera.

Jag har snickrat egna foderhäckar och de är i låg höjd (lite lägre än krubban) och det fungerar jättebra, man sparar mycket hö och mockningstid på det. Hittills har ingen häst (haft ett antal unghästar) trampat i dem, de använder dem precis som det är tänkt.

Jag har snickrat egna foderhäckar och de är i låg höjd (lite lägre än krubban) och det fungerar jättebra, man sparar mycket hö och mockningstid på det. Hittills har ingen häst (haft ett antal unghästar) trampat i dem, de använder dem precis som det är tänkt.

Kan du inte lägga in ett kort på dem? Hade varit kul att se hur de ser ut?

*kl*
Jag har lösdrift och har gamla badkar som jag läger höt/hösilaget i, men de var kanske för boxar frågan gällde.

Nordpost har en bra höhäck gjord av plaströr och med metallfästen.
Mina pållar trivs med dom. Inte världens bästa bild men....
16572276.jpg

den modellen ser helt okey ut. Hur mycket går det i den?
Hur högt ska den hänga?

Hej.
Man kan säkert stampa i 7-8 kg i den. Jag har dom sitter så botten på den är ca 30cm över golvet. om du vill kan jag ta en bättre bild hur det ser ut upphängt.

jag behöver nog få i ungefär 10-12 kg. kanske blir lite bökigt?
Då får gärna slänga in en bild!

Haybar är ju så otroligt lätt att bygga själv. Det ar ju bara att köpa en träskiva och skära till och sätta fast i hörnet.

Har gjort det själv. Men har tyvärr ingen bild på datorn såg jag.

Kanske kan fixa det om du vill.

Jag får rum med ca 20 kg hösilage i min om jag pressar.

Du får jättegärna fixa en bild!
Jag är ju inte sådär jättehändig... Men om jag får se en bild så blir det nog lättre att förstå. :)
Låter som ett billigt och bra alternativ.

Har du kort? :banana:

16620209.jpg

I denna är det ungefär 3 kg löst ilagt
16620211.jpg
[/IMG]
Här är det 5 kg löst ilagt
Man kan ju stampa i det hårdare eller med lite fibblande montera i hörnet istället och därigenom få i mer hö i häcken. Annars tror jag att den där haybar är bra

Liknande trådar

Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 936
Senast: Roheryn
·
  • Artikel Artikel
Dagbok I många år har jag funderat på vad det egentligen är för fel på mina föräldrar. De beter sig liksom inte riktigt som normala människor...
Svar
0
· Visningar
807
Senast: Tuvstarr
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 722
Senast: Liran
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 615
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar