Sv: Foder Till Islandshäst
Alltså det är för Kaelas skull som hon går själv i lösdriften nattetid!
På natten äter hon det allra mesta men lämnar lite.
Oskars box är bredvid lösdriften så dom står alldelses bredvid varandra hela natten,inga galler eller så, så dom kan stå o gosa hur mkt dom vill!!
Dessutom är det på dagtid hon strejkar mest med maten när dom går tillsamans.
Hon har ju mkt större plats att vila på nattetid om Oskar har sin box,dom brukar ligga ned o sova båda två!!
Kan som sagt inte hjälpa hennes dåliga hull, hon är svårfödd,går nog inte att få tjock men vi jobbar på det!
Skulle aldrig få för mig att ha henne utan sällskap, det vill hon inte.
Varför går Kaela själv på lösdrift nattetid? Låter inte speciellt avkopplande för ett flockdjur.
Tror du inte hon är orolig på nätterna och kanske inte känner sig trygg. Därav att hon har svårt att äta?
Jag skulle ta in hästen och ge henne hö inne på nätterna så hon står ihop med shetlandsponnyn. Och ge henne så mycket hon kan äta.
Hon är ju rätt så smal, jag skulle gärna se mina ridhästar i mer hull än henne =/
Alltså det är för Kaelas skull som hon går själv i lösdriften nattetid!
På natten äter hon det allra mesta men lämnar lite.
Oskars box är bredvid lösdriften så dom står alldelses bredvid varandra hela natten,inga galler eller så, så dom kan stå o gosa hur mkt dom vill!!
Dessutom är det på dagtid hon strejkar mest med maten när dom går tillsamans.
Hon har ju mkt större plats att vila på nattetid om Oskar har sin box,dom brukar ligga ned o sova båda två!!
Kan som sagt inte hjälpa hennes dåliga hull, hon är svårfödd,går nog inte att få tjock men vi jobbar på det!
Skulle aldrig få för mig att ha henne utan sällskap, det vill hon inte.