Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nu fattar jag, det är påsar man ska använda sig av om man vill få fjutt på de små liven. Jag försökte ju lite halvdant med en pisk men det gick ju så där på visningen med min.Vad jag spammar tråden men försökte få till lite filmsnuttar och nya bilder idag..
Blev mest massa påsviftande..
Å så har vi åkt en sväng i transporten, det känns så himla skönt!
Ska små åka lite med sällskapshäst ett par gånger till och ev traila upp till ridhus!
Känns liksom tryggare att förankra detta om hon säljs så hon är lite van och någorlunda trygg i det med att åka!
Nu fattar jag, det är påsar man ska använda sig av om man vill få fjutt på de små liven. Jag försökte ju lite halvdant med en pisk men det gick ju så där på visningen med min.
Haha med risk för att låta fördomsfull så har de arabhästar jag träffat på (inte speciellt många, erkänner jag villigt!) nöjt sig med att ett löv böjt sig i vinden för att de ska blåsa upp sig och flagga med svansen, så jag kan ju anaHar du varit på en arabutställning någon gång?
Haha med risk för att låta fördomsfull så har de arabhästar jag träffat på (inte speciellt många, erkänner jag villigt!) nöjt sig med att ett löv böjt sig i vinden för att de ska blåsa upp sig och flagga med svansen, så jag kan ju ana
Det kan säkert stämma, jag har bara haft äran att stöta på just sysslolösa araber, och som du säger, det är inte precis svårt att få dem att hitta saker att reagera på. Över huvud taget gillar jag osmarta djur, de är väldigt mycket enklare i alla bemärkelser. Antons mamma är ett praktexempel, hon ifrågasätter aldrig nånting. 4-åringen däremot.Det de klarar på en utställning skulle skicka de flesta halvblod in i nästa kommun, de är vana vid påsar, dånande musik, skrammelburkar osv Jag gillar inte mycket av det som sker på utställningar men de har fått miljöträning på märkliga saker kan vi lugnt säga. Många av ringrävarna går igång på plastpåsarna, då vet de att de ska visa upp sig.
Att sedan ett löv på fel ställe är livsfarligt är en helt annan sak en fel hanterad och ev sysslolös arab blir stissig. Då hittar den på saker att göra och det är sällan bra.
Det kan säkert stämma, jag har bara haft äran att stöta på just sysslolösa araber, och som du säger, det är inte precis svårt att få dem att hitta saker att reagera på. Över huvud taget gillar jag osmarta djur, de är väldigt mycket enklare i alla bemärkelser. Antons mamma är ett praktexempel, hon ifrågasätter aldrig nånting. 4-åringen däremot.
Välkommen!Hej hej - ny här
Jag har två st hingstar födda 2015. Pooh Etic Bitcoin e Ulk d'été - Poetic Justice
och Exsus Lucifer e Fredbo´s Garmin - Orchis Frivaldi
Än så länge så har vi gjort följande:
lasttränat, löslongerat, löshoppat, haft tömkörningsgjord på, påbörjat longering
Den bruna är till salu och kommer att kastreras så fort vädret tillåter medan den gula ska jag behålla som hingst och försöka få godkänd. Båda är Svensk Ridponny.
Vad jobbigt med ögat på din häst @Eloise Hoppas verkligen att ögat blir helt bra. Låter dock som en himla dyr historia :O
Välkommen!
Vi betäckte vårt NF sto med Fredbo's Garmin förra året, tyvärr tog det sig inte.
Vad spännande med den gule, det ska bli kul att följa er väg mot ett godkännande!
Vad jobbigt med ögat på din häst @Eloise Hoppas verkligen att ögat blir helt bra. Låter dock som en himla dyr historia :O
Vilka fina killar du har!
Tack, den här räkningen blir inte rolig. Trots en bra försäkring. Det är tur att Drutten är desto roligare, och att det verkar som om vi faktiskt får åka hem ikväll! 19 dagar på Evidensia räcker gott och väl..
Som sagt - jag är ny här
Äger tre små hingstar född 2015
Exsus Lucifer
Exsus Wild Hunt
Pooh Etic Bitcoin
Lucifer kallas för Lusen och är en mörkbrun ridponny efter den danska gångartsponnyn Fredbo´s Garmin. Mamman heter Cuba och hon är en hopponny.
Wild Hunt kallas för Wille, också han är ridponny, han är fux och efter fina EG Pauli (som tyvärr inte lever längre). Mamman heter Borghof´s Corintje.
Pooh Etic Bitcoin kallas för Conny eller Bitcoin - han är gulbrun, ridponny och efter den franska otroliga hoppeponnyn Ulk d'été. Där heter mamman Poetic Moocoin och hon i sin tur är efter Poetic Justice.
Bitcoin är inte min uppfödning utan honom har jag köpt för att ha som avelshingst när han blir vuxen. De andra två är mina uppfödningar och båda är till salu.
Alla tre är otroligt fina, snälla och lätthanterliga. Eftersom de har varandra att busa med har de aldrig varit dryga och jobbiga med oss människor. De går i en egen flock och bor ute på lösdrift.
Hade tänkt lägga till lite bilder ... men förstår inte riktigt hur man gör?
Hahaha ... faktiskt så tänkte jag tanken när jag skrev igår - men så tänkte jag näää jag gjorde det nog inte och jag orkade inte leta igenom 72 sidor. Fast det kanske finns någon snabbare väg för att kolla vad man själv har skrivit och inte skrivitMen @pews1972 - du skrev ju i denna tråden redan i mars....
Hahaha ... faktiskt så tänkte jag tanken när jag skrev igår - men så tänkte jag näää jag gjorde det nog inte och jag orkade inte leta igenom 72 sidor. Fast det kanske finns någon snabbare väg för att kolla vad man själv har skrivit och inte skrivit
Haha, ja, jag var rätt säker på att jag läst om dina killar tidigare, så jag använde sökfunktionen och hakade av "sök i denna tråd" plus fyllde i "skrivet av medlem".
Men det var ju ett tag sedan du skrivit nåt nu, så det var oavsett dags för en uppdatering! Har du sålt den sista åringen du hade?
Den sista kille - fuxen - såldes men hann knappt landa i sitt nya hem förrän han tyvärr förolyckades i en hagolycka. Skar av sig hela hasen så ledvätskan rann ut - gick inte att rädda
Jag är uppenbarligen lika senil jag som välkomnar dig igen..Tack för info Jag är lite hopplös på att komma ihåg saker ...
Den sista kille - fuxen - såldes men hann knappt landa i sitt nya hem förrän han tyvärr förolyckades i en hagolycka. Skar av sig hela hasen så ledvätskan rann ut - gick inte att rädda