Födda 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi har lösdrift men tar in alla om det ska regna hela natten eller om de har varit ute hela dagen i regn så får de komma in och torka ett par timmar innan de går ut igen. Unik uppskattar det, han lägger sig ned och snarkar högljutt när han är i boxen. :D

Imorgon fyller Unik 5 månader och igår kom hans pass. Stor kille. :heart
I3555012W507H507V20150904T142314Z.jpeg

@Iglatjarn då hoppas jag att allt är bra och önskar en bild på den lilla?

Hej! Jag har försvunnit uti periferin denna sommaren..Först stackars Dancer som det var 17 resor med innan han för lite drygt en månad sedan blev helt och hållet friskförklarad. Men då har han innan dess haft lite halvtaskiga blodvärden, inflammation i tillväxtzonen ena bak och drog på sig multiresistent bakterie under tiden han vårdades på klinik.
Men idag är han en mycket pigg och alert fölunge som stortrivs med livet, och vi med honom! Det har varit dåligt med bilder och film på sistone men han har vuxit så fort p höjden att kroppen inte riktigt hängt med. Så han är i tanigaste laget och inget man gärna fotar ;). Mamma Wac är super, gör ett jättejobb med att få honom att fatta att han är häst, han är fortfarande ganska så präglad av oss då han blev onaturligt mycket hanterad de första månaderna. Lite mer bilder och filmer kommer i det närmaste. Har massor liggandes i datorn som ska redigeras :)

Kan bjuda på en helt oredigerad film iallafall. tagen för en vecka sedan.
img_0006.mp4
(får på förhand be om ursäkt för en minst sagt risig paddock, skyller på att den inte är vår, vi får låna av grannen.)

img_0006_dvd.mp4

11891437_1242325235793152_3134214769461734140_o.jpg
vi har haft riktigt ruskväder här idag så tog in hästarna för att torka upp. Den lille fick öva på att ha grimma inför chippning och hovslagarbesök, det var inte uppskattat.

Tycker i övrigt att hingsten har förbättrat det jag ville, Anton har längre och bättre halsansättning än märren och typen är väldigt smäcker. Han bjöd t.o.m på trav i stallgången idag (har typ aldrig sett innan), och visst kan han röra sig den lille marodören, men det är mycket häst, speciellt för en som inte har haft föl innan...

@Iglatjarn Vad kul att allt har gått så himla bra i slutändan, trots alla motgångar. Hittade in på din hemsida och han ser ju ut som vilken fölunge som helst idag, ingen skulle ju kunna ana hans start.

Vi gick till final igår på fölchampionatet och placerade oss på en delad 4 plats. Så nöjd. Det ingick hoppning över ett cavaletti hinder och det stod inte proppen Giha har INTE sett en bom men löste det bra. Omdöme kommer senare då jag jobbar nu

Idag satt jag och gick igenom bilder på telefonen och hittade bilder på Unik när han var bara några timmar gammal..:love:
Jag satte ihop en av bilderna med en från utställningen, bara för att se hur mycket han har växt på 5 månader.
I3555748W507H507V20150910T112609Z.jpeg

Lite grann har han växt va? :p

Idag satt jag och gick igenom bilder på telefonen och hittade bilder på Unik när han var bara några timmar gammal..:love:
Jag satte ihop en av bilderna med en från utställningen, bara för att se hur mycket han har växt på 5 månader.
I3555748W507H507V20150910T112609Z.jpeg

Lite grann har han växt va? :p

Vad fin han är! Det händer så otroligt mycket på ett par månader, är så kul att kunna gå tillbaka och jämföra hur de små skruttarna sett ut under tiden som gått.

Tack @Eloise !
Din är också jättefin och vilket läckert namn. Vad betyder det?

Tack!
Det betyder egentligen inget alls, tyckte det var fint ihop med föräldrarnas namn...
Diero Lux N - Clicquot

Hade först tänkt döpa honom till Doyard, det är en champagne precis som mammans namn, men det betyder knös på franska och så mysig som han är passade det inte ...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Nålad
Avel Här är födelseannonserna för årets föl. Lägg in en bild och skriv gärna ras och stam, det är många intresserade av. Observera att detta...
Svar
9
· Visningar
2 519
Senast: thoora
·
Avel Nu är det väl dags för en tråd om föl som väntas 2025? Vilka ston har ni betäckt? Med vilka hingstar? Beräknat födelsedatum? Skriv gärna...
Svar
18
· Visningar
2 013
Senast: cili
·
Avel Hej! Behöver råd från er mer erfarna. Jag har vant av årets föllunge för ca 3 veckor sedan, juvret gick tillbaka fint och stoet mår bra...
Svar
4
· Visningar
564
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
863
Senast: Piaff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama