Födda 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har tänkt på den där lills fölungen som föddes på djursjukhus och som adopterades av en av Luddes avelsmärrar. Hur gick det med den?

Var o hälsade på min underbara tjej i helgen, hon blev 4 månader i söndags o växer så de knakar! Något tunn för dagen men de stödfodrar både med fri tillgång på hösilage o hon får även pellets (miste juh sin mamma så hon har en adoptivmamma men som ej har tillräckligt med mjölk så hon har fått mjölkersättning fram tills nu när hon ska över på pellets istället). Hon är helt underbar att hantera o älskar att stå o kela. Längtar tills hon ska flytta ner så man kan träffa henne oftare.
11954715_10153211068842672_7471903686251826711_n.jpg
11924557_10153211068937672_4322972510916404062_n.jpg

11960091_10153211070592672_7275409402142338603_n.jpg
11951135_10153211069402672_416423388343747412_n.jpg
11954838_10153211070007672_8274933066798413286_n.jpg
11707753_10153211070302672_49126977145486283_n.jpg

Apropå något helt annat... Det ska bli sämre väder här framöver och jag vill gärna slänga på treåringen regntäcke. Dock går hon ihop med fölstona, vågar jag ha det? Är livrädd att nån av de små ska trassla in sig i täcket, även fast hon inte har föl själv så ser de små henne som en lekkompis. Hur gör ni andra, är hela flocken täckesfri?
Nej, Vi har ston med täcken på. Dock eksemtäcken, så de är ju inte lika kraftiga och hållbara som regntäcken, täckena går sönder före fölen om nåt skulle hända.

:heart
Sagan om världens finaste Cannelle tog slut idag. Min vackra, tappra, snälla, modiga tjej slipper fler bandagebyten, sprutor, dagar på box och får i stället springa på raka ben i hästhimlen.

Hon var verkligen en dröm som gått i uppfyllelse, men hon var nog lite för perfekt för denna värld.

Sagan om världens finaste Cannelle tog slut idag. Min vackra, tappra, snälla, modiga tjej slipper fler bandagebyten, sprutor, dagar på box och får i stället springa på raka ben i hästhimlen.

Hon var verkligen en dröm som gått i uppfyllelse, men hon var nog lite för perfekt för denna värld.
Åh vad trist :( beklagar verkligen

Lider med dej :cry:

Är så ledsen för din skull ❤️
Angående mamma och få henne att sina så är det lite mat och mer rörelse som gäller .
Kram

Så oerhört tråkigt, beklagar verkligen :(

Å, så otroligt ledsamt:cry:! Som ni har kämpat! Styrkekramar till dig!

Så otroligt tråkigt... Jag beklagar verkligen @superstar :cry:

Nej va tråkigt :cry: Ni gjorde verkligen allt för henne, beklagar verkligen :heart

Apropå något helt annat... Det ska bli sämre väder här framöver och jag vill gärna slänga på treåringen regntäcke. Dock går hon ihop med fölstona, vågar jag ha det? Är livrädd att nån av de små ska trassla in sig i täcket, även fast hon inte har föl själv så ser de små henne som en lekkompis. Hur gör ni andra, är hela flocken täckesfri?

Apropå regn - hur mycket anser ni att 3-4 månader gamla fölungar tål innan man måste ta in dom pga. regn/kyla? Våra går fortfarande på bete, utan skydd, tar in dom på antigen box eller lösdrift ibland om det regnar mycket. Men är det okej att de ligger och sover i det blöta gräset? Det är ju blött i marken i flera dar efter att det slutat regna ibland...

Apropå regn - hur mycket anser ni att 3-4 månader gamla fölungar tål innan man måste ta in dom pga. regn/kyla? Våra går fortfarande på bete, utan skydd, tar in dom på antigen box eller lösdrift ibland om det regnar mycket. Men är det okej att de ligger och sover i det blöta gräset? Det är ju blött i marken i flera dar efter att det slutat regna ibland...

Här har det varit torka sen i slutet på juli men i natt kom det ett rejält åskoväder. Våra går utomhus men åkte dit i morse för att kolla så att allt var lugnt, då låg fölen och sov i solen. Vid ihållande regn och blåst eller lägre temperaturer vill jag ta in så de får torka upp. Gäller även de vuxna då jag beslutat mig för att inte ha täcke så länge fölen går med flocken.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Nålad
Avel Här är födelseannonserna för årets föl. Lägg in en bild och skriv gärna ras och stam, det är många intresserade av. Observera att detta...
Svar
9
· Visningar
2 519
Senast: thoora
·
Avel Nu är det väl dags för en tråd om föl som väntas 2025? Vilka ston har ni betäckt? Med vilka hingstar? Beräknat födelsedatum? Skriv gärna...
Svar
18
· Visningar
2 013
Senast: cili
·
Avel Hej! Behöver råd från er mer erfarna. Jag har vant av årets föllunge för ca 3 veckor sedan, juvret gick tillbaka fint och stoet mår bra...
Svar
4
· Visningar
564
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
863
Senast: Piaff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama