Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men åh, har inte Livi stått på "min" station för betäckning nyss? Isåfall har jag haft hand om henne mycket , jättesnäll häst och föl!
Men åh, har inte Livi stått på "min" station för betäckning nyss? Isåfall har jag haft hand om henne mycket , jättesnäll häst och föl!
Jag vet inte, det beror på om du jobbar hos Henrik? I så fall har du väl också haft hand om stoet och fölet i inlägget ovanför Livi Champagne (Champis)? Det stoet heter Hillary Clinton, är minst lika snäll och är mamma till Champis.
Strax efter midnatt föddes vårt första föl. Ett litet fuxsto med stor bläs och två vita bakben. E: Frans Andreo II u: Margriza, ue: Magritte
Jag vet inte hur jag laddar upp bilder här. Någon som kan hjälpa mig?
Du måste lägga upp bilderna i ett webalbum, därefter kopierar du länken, klickar på rutan till höger om smileysen på listen här ovanför, och klistrar in länken.
Tack! Hur gör ni när ni leder dem då? Får fölen alltid gå lösa? Min följer mamma jättefint, så jag har egentligen inga problem med att låta henne gå lös, men det känns som att "alla andra" tycker att de ska kunna att leda. Måste visserligen passera en väg in och ut från stallet, men då har jag sett till att ha en medhjälpare på vägen som håller koll så har det löst sig... Känns dom att jag måste bestämma mig för en strategi och stå fast vid den.Att verka en fölhov tar några sekunder, de är så mjuka och det finns så lite att ta av, det är inte något som behöver tränas på. Även om du tränar, är det inte säkert att fölet kommer ihåg det när det är dags för hovis iallafall. De är barn med hjärnor som inte är färdigutvecklade.
Vi brukar binda upp stoet och sedan binda fölet i ett grimskaft runt stoets hals när något behöver göras med fölen, det brukar fölen acceptera väldigt bra, man får vara beredd att stötta dem i baken om de vill dra i grimskaftet.
Att hantera stoet normalt och göra det som behövs med fölen brukar räcka utmärkt bra som träning. När det är dags föl avvänjning är fölen mer mogna mentalt och kan ta till sig träning på ett helt annat sätt, utan samma risk för överhantering.
Det låter oxå vettigt Och jag är ju glad att hon inte klättrar på mig... Hur gör ni med hovslagare och liknande då? Jag är så kluven, alla säger olika...