Födda 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har typ inte hanterat min fölis alls, har bara låtit honom gå lös ut och in från betet, har forsökt klappa lite på honom men han tycker inte nåt särskilt om det. Vi åkte in til seminstationen då han var 9 dygn gammal, och då lyfte min man in honom på transporten, men nästa gång kommer han troligen att vara för stor för att använda samma metod... så då får vi hitta på et annat sättt...

Jag tänker samma som du @superstar säger, att de erfarna uppfödarna som faktiskt får bra hästar, håller inte på och grejar med fölen mer är nödvändigt.

Tänkte lägga in några bilder från i dag på de små, vi har äntligen haft lite bättre väder om än väldigt blåsigt. Först ut är Lilla U (ännu odöpt, men det blir något på U) som alltså föddes i går. Det är full fart mest hela tiden och hon är så fantastiskt tillitsfull och enkel att ha att göra med.

06-1534.jpg

07-1535.jpg

Sen har vi Rymd som numera är 3 veckor fyllda och också en så himla trevlig individ, men något mer skeptisk i sin grundinställning. Är så himla nöjd med hur hingsten och stoet kompletterat varandra när det gäller honom, skaplig hoppteknik med tanke på rasen dessutom. :D

04-1532.jpg

01-1529.jpg

03-1531.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Nålad
Avel Här är födelseannonserna för årets föl. Lägg in en bild och skriv gärna ras och stam, det är många intresserade av. Observera att detta...
Svar
9
· Visningar
2 515
Senast: thoora
·
Avel Nu är det väl dags för en tråd om föl som väntas 2025? Vilka ston har ni betäckt? Med vilka hingstar? Beräknat födelsedatum? Skriv gärna...
Svar
18
· Visningar
2 009
Senast: cili
·
Avel Hej! Behöver råd från er mer erfarna. Jag har vant av årets föllunge för ca 3 veckor sedan, juvret gick tillbaka fint och stoet mår bra...
Svar
4
· Visningar
562
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
861
Senast: Piaff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama