Födda 2015

Status
Stängd för vidare inlägg.
Här är han på väg in :D

10403274_10153048571758323_5487360460422680491_n.jpg
Grattis!!!! Vilken rolig bild, bebis fick börja livet med att åka färdtjänst! :D

Idag är Cannelle 1 vecka! Det firades med att först flytta ut i stor hage med gräs till mamma Kottens stora lycka. Då syntes de från de andra stonas hage vilket ledde till att det andra stoet med föl blev jättestressad (Kotten är ledare i stoflocken och de andra är inte helt tillfreds när hon inte är på plats) så då passade vi på att släppa ihop allihopa istället för att vänta några dagar till som jag egentligen tänkt. Gick jättebra! Så nu är de tre ston och två föl dom går ihop utanför mitt vardagsrum :love: :D Hur fina som helst!

Är så stolt över mina fina tjejer! Kotten hur klok som helst, lugn och cool och stabil och tar så bra hand om Cannelle. Lillan å sin sida följer sin mamma så himla bra och är precis lagom självständig och nyfiken. Jag är så glad att hon har en så klok mamma att lära sig livet av!

@cirkus men alltså.. :love:
@superstar grattis Canelle! Vad härligt att se dom från vardagsrummet... Vi har också våra hemma men stallet är liksom i vägen för hagen.
Min italiensk/svenska nakenhäst har börjat sätta päls på de kala fläckarna och det ser faktiskt ut som om han tänker bli lika mörkbrun som sin mor.

@Emiro det är så fint med mörkbruna hästar :love: Cannelle är väldigt ljust brun, syns extra tydligt nu när vi släppte ihop henne med det andra fölet som är betydligt rödare. Men mycket kommer ju hända med färgen, återstår att se var det slutar :)

Grattis @cirkus Jag bjöd på en földans i den andra tråden, tror det var igår. Kanske gjorde den susen :p

Cannelle är fortsatt helt ljuvlig! Jag har svårt att förstå att hon är min och att hon är här på riktigt, känns som att det bara är på lån! Häftigt! Hon börjar bli allt mer social och nyfiken. Försökte mäta henne ikväll, det blev väldigt på en höft inne i halmen men runt 105 cm tror jag, 5 dygn gammal. Grova ben och grov över bogarna, blir nog en stadig dam, i alla fall om jag jämför med hennes lilla stallkompis som ska bli dressyrhäst och är e B Amaranth u sto med mycket fullblod.

Vet ni hur höga era föl är?

Mätte Drutten precis, han är 15 dagar idag och 119 cm hög.

När jag skulle ta in Kotten och Cannelle ikväll hade K gett sig sjutton på att in det skulle dom INTE! De andra stona går ute på nätterna sen ett tag tillbaka och Kotten hade ingen lust att gå in när hon nu äntligen fått komma ut i stor hage efter en vecka i liten rasthage... Efter 40 minuter fick vi tag i dem och då var stackars Cannelle helt slut! Sprungit brevid mamma runt, runt... I morrn får de börja sova ute. Hade tänkt vänta några dagar till men den här striden vill jag inte ta fler kvällar, känns inte snällt mot fölis. Och inte vill jag att hon ska lära sig det beteendet heller. Mamma K ligger inte på topp ikväll...

Lite mer bilder på stofölen . Kan ju konstatera att Fina -Mi (fjord) är väldigt lik sin mamma .
Halvblodsfölet (i mitten) är snygg, bra med fin galopp, ganska lik sin pappa Diamantino tror jag.
Ridponnyfölet är jag jättenöjd med, hon är ädel och har riktigt bra gångarter, dessutom ett mycket fint temperament.
men ni som "är gamla i gemet" på ridponnyer, vad är eran åsikt om hennes modell ? så himla lätt att bli hemmablind :)

DSC_0482_zpsrexejjdw.jpg

DSC_0426_zpsovezbz0e.jpg

laisa%20o%20cirka%20trav_zpsoew5dsx0.jpg

mätte min med tumstock:p...1 meter ungefär 19 dagar är han nu.supersocial klias och borstas varje dag.
han har fått en kompis i hagen och det behövs, han var lugnare i dag.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Nålad
Avel Här är födelseannonserna för årets föl. Lägg in en bild och skriv gärna ras och stam, det är många intresserade av. Observera att detta...
Svar
9
· Visningar
2 515
Senast: thoora
·
Avel Nu är det väl dags för en tråd om föl som väntas 2025? Vilka ston har ni betäckt? Med vilka hingstar? Beräknat födelsedatum? Skriv gärna...
Svar
18
· Visningar
2 008
Senast: cili
·
Avel Hej! Behöver råd från er mer erfarna. Jag har vant av årets föllunge för ca 3 veckor sedan, juvret gick tillbaka fint och stoet mår bra...
Svar
4
· Visningar
562
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
861
Senast: Piaff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama