Jag skrev att det långa inte kom från henne. Jag tycker inte poängen är fel som jag skrev om du läser. Jag är däremot irriterad över att moderns härstamning kritiserades så utifrån pappret.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag skrev att det långa inte kom från henne. Jag tycker inte poängen är fel som jag skrev om du läser. Jag är däremot irriterad över att moderns härstamning kritiserades så utifrån pappret.
[USER=127216]@Hunter Men grattis till klass 1 ändå, det är ju inte fy skam! Såg fin ut i filmen (gör ju inget om samma slinga spelas upp en gång till när det är en bra slinga ).[/USER]
Klart att det inte är dåligt med klass 1 men det var ju så nära till diplomKul att se Dorri igen @Hunter ! Klass I är inte dåligt det heller!
Frasse skötte sig riktigt fint, höll rätt galopp, sprang fint osv men var lite ofokuserad på hoppningen så blandade och gav. Två riktigt fina språng på maxhöjderna men däremellan en rivning och ett stopp. Buse.
Fick de poäng jag trodde men hade hoppats att de skulle våga höja det som var bra till 8 men vi fick nöja oss med 7,5. Besviken över kommentarer om "han ser ut som ett fullblod, rör sig som ett fullblod". Som om det var negativt.
777,5
7 7,5 7
7,5 7
43 P och i botten av resultatlistorna.
Inte kul nånstans såklart.
@Gabby_Ossi missade det du skrev om att parallellförskjutning är värre än knipt under knäna.
Kanske i den här bedömningssportens värld ;-) men ur hållbarhetsynpunkt är det värre med det sistnämnda som ger ökad risk för senskador. Tyvärr.
Nej, inget annat var utanför, endast ett snäpp till vänster om det grå på parallellförskjutnin.. även för oss var det tipexat där, stod ett D innan. Men poängen är satta och det är som det är. :-)
Är rätt trött och skyller på det. Sorry. Var en helt annan punkt som var tipexad, den hade inte ens med extremiteterna att göra. Undrar dock hur till exempel hingsten Tailormade Tempation kan ha en sjua på extremiteterna med så många avvikelser? 3 stycken. http://www.blup.se/horses/219074 Borde inte en hingst på avelsvärdering bedömas ännu hårdare? De ska ändå i avel och man kanske inte får skriva något negativt om hingstar i den här tråden (då ber jag om ursäkt) men jag har även sett en avkomma från den som hänger rejält i framknäna, för övrigt en jättesnygg häst.
Hur visste domaren det? Att det var från fullblodet? Ser alla fullblod likadana ut? Floricello är felfri? Han omnämndes nämligen inte som orsak till andra svagheter.