Födda 2013 del III

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tror inte de visar från Strömsholm, har inte hört det någonstans iaf. Men jag kommer se till att ha filmteamet på plats (min pojkvän med mobilkameran :D)

:( Nu har datumet för treårstestet ändrats, så det är samtidigt som årets ena ridläger. Vet inte vad jag ska prioritera. Å ena sidan skulle det vara skoj med testet, å andra sidan är det inga resultat som räknas.

Just nu är jag dessutom så less på hästen så jag får lust att sälja. :meh:

@Habina Nä, vad typiskt!! Hur långt är det kvar till testet/ridlägret? Trist att pållen inte är så medgörlig just nu men det kanske talar för att du ska gå på ridlägret istället så slipper du stressa för att få ordning på något inför testet. Även om det inte är resultat som räknas så vill du säkert att det ska funka bra.

@Habina Nä, vad typiskt!! Hur långt är det kvar till testet/ridlägret? Trist att pållen inte är så medgörlig just nu men det kanske talar för att du ska gå på ridlägret istället så slipper du stressa för att få ordning på något inför testet. Även om det inte är resultat som räknas så vill du säkert att det ska funka bra.

20 augusti är bägge. Den 27 augusti ska vi dessutom på premiering tre timmars resa bort. Men jag behöver inte bestämma mig än, proppen har inte kommit ut och sista anmälan till lägret är 10 augusti.

20 augusti är bägge. Den 27 augusti ska vi dessutom på premiering tre timmars resa bort. Men jag behöver inte bestämma mig än, proppen har inte kommit ut och sista anmälan till lägret är 10 augusti.

Visst skulle det bli treårs i Timrå? :) Känns mycket bra tycker jag om man slipper åka till Wången, jag har mycket närmare till Timrå :) Å så kan jag visa min nya fölis i Umeå på sommarpremieringen istället då :)

Visst skulle det bli treårs i Timrå? :) Känns mycket bra tycker jag om man slipper åka till Wången, jag har mycket närmare till Timrå :) Å så kan jag visa min nya fölis i Umeå på sommarpremieringen istället då :)

Ja, det blir Timrå. Jag hoppas jag orkar med att åka två timmar till Timrå ena helgen och tre timmar till wången andra... Sedan ska jag helgen efter wången ned till södra Sverige för premiering av två föl...

Ja, det blir Timrå. Jag hoppas jag orkar med att åka två timmar till Timrå ena helgen och tre timmar till wången andra... Sedan ska jag helgen efter wången ned till södra Sverige för premiering av två föl...

Hoppas du orkar med, då kanske vi ses :) Jag tycker det vart bättre för jag hade tänkt åka på Wången på treårs på lördan och sedan till Umeå på söndag för premiering. Så skönt att det inte blev samma helg :)

Lycka till nu ni som visar idag!! Glöm inte att uppdatera hur det gått... :angel: Synd det inte går att se online, hade velat se er live. :(
@Gabby_Ossi Jag höll tummarna för er medan jag snoozade, hoppas det gått bra! :D
Har någon här hunnit visa i helgen som jag missat? :)

7,5-7,5-7,5
777
6-5,5 Började så jävla bra! Han hoppade för höga betyg. Sen kom han fel in på oxern och kraschade in i den, det som inte fick hända hände och han blev för försiktig och hoppade spänt efter det.
8-6 på ridprovet (han började lite vilt)

AQKAAAACzbxodHRwczovL2NkbjEuY2RubWUuc2UvODY4NjQvOC0zL3B1c3NfNTc0MTkzNmNkZGYyYjM0MmVkMTZjMTEwLmpwZw

Min började också väldigt bra :) Sen när det blev höjt till maxhöjd så blev det överilat och hon måste komma luuuungt in för hon är så satans kvick så tyvärr kom för nära på oxern och fick inte till klockrent avstamp så inget diplom...
13254687_1216864501659355_6444364247076800178_o.jpg

13235354_1216864681659337_4449839487557350301_o.jpg

13268194_1216864874992651_8989213905035678721_o.jpg

Fick "bara" 8 på typ - snålt tycker jag :p

Nu har preliminära startlistorna kommit för hegen och vi går ut näst sist av alla. Nu börjar jag bli nervös, är ju egentligen aldrig nervös innan en tävling men eftersom jag nu har så lite kontroll över allt så blir det så. :nailbiting: :D Allan är enda hästen efter Zaladin som startar, såg två efter Blue Hors Zack men det var det närmsta med samma blod jag kunde hitta.:) Många efter Bravour och Contant Q var det i startlistorna.

Aha, då såg jag honom på Strömsholm - han startade näst sist idag, right? Han var ju en riktig raring.

@skorpannorpan GRATTIS!! Gud vad kul! :D ...skulle vara kul att få se någon bild om du har. :angel: Inte alla som får 9 på typ! :)

@_Peplis_ Åh nej vad tråkigt med hoppningen. :( Han ser hemskt söt ut på bilden i alla fall!

@Hunter Men grattis till klass 1 ändå, det är ju inte fy skam! Såg fin ut i filmen (gör ju inget om samma slinga spelas upp en gång till när det är en bra slinga ;) ).

Jag blir inte alls dönervös inför Onsdag nu.. :nailbiting: Sänds live också om någon vill bevittna spektaklet. Ska bli 26 grader varmt dock, trollet kommer smälta bort... :(

@cirkus
Det stämmer! Tack! Han har ett fantastiskt temperament, har sagt sedan jag köpte honom att det är den bästa häst jag haft hittils. Ja man kan ju inte vara missnöjd med 9-9 med en häst med dressyrpappa. ;)
:bump: Jag kunde inte sluta le när jag såg honom löshoppa faktiskt. :love:Dock tråkigt att bli "snuvad" på diplomet med tanke på sexan på extremiteterna som jag som faktiskt kan lite om benställningar (man lär ju sig det ganska ingående som hovslagarlärling) inte riktigt kan förstå grunden till. Det var den enda bedömningspunkt jag kände mig säker på att han skulle få en 7a på. Men det är bedömningssport och då är det ju som det är. Men jag är verkligen inte bitter över det alls. Det är en valack, han är inte till salu för tillfället och jag har aldrig varit på ett treårstest i hela mitt liv så det var en kul erfarenhet för oss alla! :)

Filmer kommer imorgon, det går segt att ladda upp.

Var kul att äntligen få träffa @Görel också!!

Senast ändrad:
Kul att se Dorri igen @Hunter ! Klass I är inte dåligt det heller!

Grattis till Diplomet @skorpannorpan :)

@_Peplis_ , tråkigt att det inte höll hela vägen!

Grattis till fina hopp-poäng @Estivuz ! Vad var det som drog ner på benen?

@CaisaLundblad Hon skötte sig bra inne på visningen. Hoppningen gjorde hon fint upp till 110, det är där hon varit säker hemma också, sedan stannade hon när det blev större. Domaren är jättebra, jag hade sagt innan att hon är lite osäker när det blir större så de sänkte ner igen direkt efter stoppet. Därav endast en 5a på temperamentet men roligt att han ändå klämde till med en 8 i början! Hade kanske gått att få henne över lite större hinder men hade inte gått att pressa upp henne på poäng tillräckligt för klass I eller diplom ändå så bättre att spara på krutet och ge henne en fin upplevelse :).

Sedan var hon lite brötig i hanteringen runtomkring, men man får tänka att de bara är bebisar. Men hon skakade upp knopparna hela tiden :yuck:. Typiskt när jag ändå hade provknoppat och iväg och åkt och de höll perfekt, måste ha gjort mer på sig med nytvättad man än jag trodde... :cautious:

@cirkus
Det stämmer! Tack! Han har ett fantastiskt temperament, har sagt sedan jag köpte honom att det är den bästa häst jag haft hittils. Ja man kan ju inte vara missnöjd med 9-9 med en häst med dressyrpappa. ;)
:bump: Jag kunde inte sluta le när jag såg honom löshoppa faktiskt. :love:Dock tråkigt att bli "snuvad" på diplomet med tanke på sexan på extremiteterna som jag som faktiskt kan lite om benställningar (man lär ju sig det ganska ingående som hovslagarlärling) inte riktigt kan förstå grunden till. Det var den enda bedömningspunkt jag kände mig säker på att han skulle få en 7a på. Men det är bedömningssport och då är det ju som det är. Men jag är verkligen inte bitter över det alls. Det är en valack, han är inte till salu för tillfället och jag har aldrig varit på ett treårstest i hela mitt liv så det var en kul erfarenhet för oss alla! :)

Filmer kommer imorgon, det går segt att ladda upp.

Var kul att äntligen få träffa @Görel också!!

Ja hans temperament är fantastiskt och han hoppade jättebra och fick sina fina poäng därefter. Det är roligt att även gångartshästarna kan - det var minst tre stycken igår som fick hoppdiplom som har gångartspappor

@Gabby_Ossi han är paralellförskjuten och krokhasig. Det ena kanske hade kunnat slinka igenom med en 7.a , men inte både ock

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Vi har ingen "riktig" tråd för våra telningar från i våras och somras. Här kan vi följas åt! Min gosse efter King Olymbrio L är...
Svar
2
· Visningar
279
Senast: Hedwig
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 020
Senast: Piaff
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
11 12 13
Svar
252
· Visningar
5 176
Senast: pepp
·
Övr. Katt Fick lite inspiration från hund och tänkte skapa en liknande tråd på katt. Här diskuteras allt som har med oseriös avel och konstiga...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
5 783
Senast: Puffindog
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2