Haha, jag har sett många fina fjordkorsningar genom åren. Framförallt där både pappa och mamma varit av bra kvalité. Men hoppskräck har jag inte längre.
Aha, ponnyakuten botade dig!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Haha, jag har sett många fina fjordkorsningar genom åren. Framförallt där både pappa och mamma varit av bra kvalité. Men hoppskräck har jag inte längre.
Aha, ponnyakuten botade dig!
Japp! Nu ska jag bara få bukt på Ricky som vägrar gå ut ur transporten så länge det finns hösilage kvar att äta.
Har du varit med i Ponnyakuten?
Nej inget strul alls. Han rev lätt en gång men det var liksom inget mer med det.
Ngt rak hals, brant bog, omusklat kors.
Ja, jag tycker absolut att han skulle kunna hoppa till sig mer än 76, även om han inte visade sitt allra bästa där.
Jag ska lägga upp bilder, film och kritik vid tillfälle.
JahaNä, det var en ulvlek vi hade på senior, där mitt "problem" var att jag bara ville hoppa 60 cm med mitt sto medan hon ville hoppa 110 cm. Fast jag åkte ut direkt, så vi fick aldrig hjälp.
Men i verkligheten så har jag kommit över höjdtänket rätt så bra, jag styr och håller i mig.
Det syns verkligen att du var nöjd efter ridprovet! Har du någon film från testet? Jag missade livesändningen tyvärr
En sak som vi blev lite förvånade över var att domaren aldrig gick runt hästen under exteriörbedömningen utan tittade bara från vänster sida.
Jag har lärt mig att de ska göra det, men noterade att de inte gjorde det på testen i Plönninge förra året heller (hela det treårstestet finns på youtube).
Edit: Kul att ridningen kändes bra i alla fall! Vad fick ni för omdöme där?
En sak som vi blev lite förvånade över var att domaren aldrig gick runt hästen under exteriörbedömningen utan tittade bara från vänster sida.
Bedömningen börjar egentligen så fort hästen kommer in. Domaren studerar hästen under rörelse och ser om och hur avvikelser i exteriören påverkar hästen. Höger sida syns ju under hela löshoppningsmomentet.