Födda 2013 del III

Status
Stängd för vidare inlägg.
Maiden går också på bete nu.
Hon är ca 136 cm så hoppas hon växer länge...
Här tränar hon lite inför sommaren utställningar.
012_zpsfc422099.jpg

020_zps27fb5b33.jpg

Vad tycker ni om hennes man. Bör den kapas lite?

@peplis jag håller med! var våra verkligen så små och söta??
@Festina_Lente jättefin! Du är lite orättvis mot henne ;)

@mira2013 är det verkligen en åring, du har ju en jämn och snygg häst! :)
Tycker inte manen ser ut att behöva kapas.

Hälsade på Frans igår, hans svintokrulliga man har så slitna toppar, de vill man verkligen kapa! Annars hade den mesta vinterpälsen rasat senaste veckan och han är ljuvligt leverfuxig under. Så grönt att det är mörkgrönt i hagarna och de har nog ätit upp sig 20 kg på en vecka :D Går inte på bete än utan är ute 12 timmar i stor sommarhage men sen kommer de in, äter och sover!

Mätte honom till 149-150 cm 1 år gammal. Borstade lite men mest gullade vi, han stoppar upp mulen på mattes axel och blåser varma pustar :love:

Frans mule är också otroligt liten. Jag tycker våra är lika varandra, samtidigt tycker jag Frans är lik sin mamma. Svårt det där ;)

@Habina och @Pontevecchio
Visst kan det vara lite svårt att bedöma efter en bild, men hon är inte smal någonstans utan hon är fin i hullet.

Nu har de i vilket fall fått gå lite mer på gräs så jag hoppas att det hjälper till på traven.

rugge_-_rebelle_536e76fd9606ee433a659e56.jpg

bebb_trav_536e76ea2a6b22b03a2ac290.jpg

@Yukkan
Hon är verkligen hur söt som helst! :love:

Kl
Här fortsätter det gå framåt med lilla tösen. Nu får hon vara utan grimma de timmarna de är inne, och igår lyfte jag en fot för första gången, utan minsta protest! :) Har förberett och klappat längs benen ända ner till hovarna, i början drog hon sig undan men nu har hon accepterat beröring överallt, så det var dags att lyfta. Jag nöjde mig med bara en framfot som första gång, hon bara lyfte och väntade, jätteduktig! :)
Funkade bra med grimman igår också, har varit lite sisådär med den fronten innan men det börjar släppa det också. Igår backade hon inte in i nåt hörn när den skulle av utan stod still och väntade. :up:
Hon går jättefint i grimma också, så det känns som vi har kommit en bit på väg! :)

@JulieChexx Den ska vara tunnare och kortare för att vara rastypisk, tyvärr. Jag hade gärna behållit manen, men eftersom jag satsar på dessa utställningar i sommar så får den kortas ned.

Har era 1 åringar några planer för sommaren förutom bete, leka och vila?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Vi har ingen "riktig" tråd för våra telningar från i våras och somras. Här kan vi följas åt! Min gosse efter King Olymbrio L är...
Svar
2
· Visningar
280
Senast: Hedwig
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 020
Senast: Piaff
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar...
11 12 13
Svar
259
· Visningar
5 213
Senast: pepp
·
Övr. Katt Fick lite inspiration från hund och tänkte skapa en liknande tråd på katt. Här diskuteras allt som har med oseriös avel och konstiga...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
5 784
Senast: Puffindog
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V