Födda: 2006

Sv: Födda: 2006

Vilka fina 2006or det finns här:)

Nu har vi börjat lastträna Undri, inga problem att gå in men får panik när vi sätter upp bommen bak, inget kul. Känns som han vill hoppa över bommen fram då! Så det är bara att fortsätta träna!

Undri är anmäld till unghästmönstring 22aug i Åtvidaberg.

Tack Andersson för tidigare kommentar:)

Kram alla tjejer och killar!

Hej!

Har börjat lite smått med min 06:a, Loki från Norrbacken e: Flipi från Österåker. Vi har tagit små korta promenader. Förstår kommandon för framåt, stanna och backa. Flyttar undan för tryck. Står snällt i stallet, lyfter alla hovar utan några som helst protester. Älskar verkligen att bli hanterad och att få vara med. Har åkt en hel del transport från det att han var föl (han var tvungen att lära sig då han blev skadad) sedan har vi kört dem till och från bete just för att vänja dem vid att åka transport. Nu står han uppbunden i transporten och det har än så länge aldrig varit några problem. ;). Han har varit lite sen i utvecklingen men nu börjar han växa på sig, och är "kungen" i hagen tror han :D. Blir väl att jag hanterar honom från marken nu under hösten, vänjer honom vid träns och sadel och sedan får han vila i vinter och fram i feb/mar skickas han iväg för inridning.

Ger upp försöker ladda upp en bild men det funkar inte:(. Hur gör man:confused:

Senast ändrad:

alb_show_id1109963_page0.html

Ett försök till. :confused: :confused: :confused: :confused: vad gör jag för fel?

Du länkar fel. Högerklicka på bilden (på pixbox) och klicka på "Egenskaper" då kommer det en länk. Välj den istället :)

29033412.jpg

Då funkar det :)

KL.
Jag har fått en -06:a "på halsen".

Silversvart (klapp)hingst som nu grim/ledtränas så han kan åka iväg och bli valack.
E: Hárekur från Östergård ee: Mökkur
U: Katla från Tåkern (Samma som Fridur från Lönneberga)
Bilder kommer så småningom :)

TACK så hemskt mycket för hjälpen, nu ska jag bara komma ihåg det också till nästa gång, är lite trög emellanåt, ha ha :rofl:

Fattar fortfarande inte. Nu har jag lagt in en bild på pixbox, högerklickat på bilden, kopierat URL-adressen och klistrat in den via infoga bild men ändå får jag bara ett J----la kryss, får nog inse mina begränsningar och lägga ner det här. Gör ett försök till här nedan, varsågod och titta på ett kryss:rofl:
29118493.jpg

Senast ändrad:

Testar med min förra bild igen då. Kan det vara något fel på bilden kanske.
29033412.jpg

Det här gick ju bra, varför gick inte den andra, fel filformat? Ja ja då vet jag att jag inte är helt dum i huvudet i alla fall:banana:

Ursäkta att jag bombarderar er med meddelande från mig, men jag försöker lära mig det här med att lägga upp bilder :D
29118497.jpg

Får ju in bilder nu men hur får jag dem i lite större format:confused:

Klicka på bilden så att den blir stor, sen högerklickar du och kopierar URLen.
Ta hela, har för mig att den slutar .jpg0 (med nolla på slutet alltså).

Försök på du!! ;):)

kl

Har nu börjat lite mer på allvar med Fasi, som fått vila en del i sommar, varit okoncenterad och trött dessutom. Nu verkar han piggare och kommer fram när jag ska hämta. Vuxit har han, både på bredden och längden, ca 140 är han.

Idag tränade vi NH-övningar lite mer koncenterat, han är stel i sidorna så skall jobba lite extra med att böja huvud/hals, flytta bog och bakdel.

Gjorde lite "friskis&svettis" övningar vid sidan av honom, hoppade upp med händerna på ryggen, tog stöd på honom och liknande och en något fundersam Fasi undrade vad matte sysslar med :grin: men tog det hela med ro.

Vilken läckerbit du har :d

Själv var jag och hälsade på mina busar idag... Ena 06a och andra 07a.

Draumur börjar bli fin, men han är otroligt smal över ryggen... Kommer det?

Just nu tränar vi på att få på sig grimman över öronen, det var superläskigt, men nu går det bättre!
Igår gick vi vår första promenad utanför gården, han var jätteduktig och bjöd nyfiket på frammåt.
Klappar över hela kroppen, lägger armen över ryggen, runt magen och lägger på vojlock och spänner fast den med en täckesgjord.
Igår gick jag ut i hagen med en krubba med skurna äpplen, den åt små ponnisar,skitläskig, så han fick lite mer träning i form av hink terapi, efter 15 min hade han den på korset samtidigt som han stog och åt....

Modig liten kille!

Liknande trådar

Kultur Jag pratar nästan uteslutande engelska i vardagen, men ett svenskt ord som slinker ur mig lite då och då är "nämen". Min man frågade...
2
Svar
34
· Visningar
1 568
Senast: hastflicka
·
Katthälsa Hej, Letat bland andra trådar, men försöker med en ny fråga. Katten kom in i går morse och var förlamad i svansen. Akutbesök till...
Svar
19
· Visningar
1 296
Senast: Googlarn
·
Kropp & Själ Tänkte skriva i den andra tråden men det fick bli en egen tråd . Jag ska åka på semester och i samband med det så vill jag snorkla...
2
Svar
29
· Visningar
1 097
Senast: MiniLi
·
Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
9 476
Senast: warg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar