Födda: 2006

Sv: Födda: 2006

Fullkomligt bedårande!
Det var verkligen det vackraste jag sett på länge, nu föll jag som en fura! Jäkla skit. :(
:love::love::love:

Kors i taket. Efter två i mitt tycke någorlunda misslyckade träningsförsök backade Fasi innan jag ens han tänka tanken o höja handen ikväll. Kikade försiktigt på mej, aha vill du deeet. Okej. Ska bli intressant se om det kommer gå fortsatt lätt framöver..... Han är så mysig, kommer bara direkt o stoppar huvudet i grimman när han ser mej.

Tack, tycker självklart också att han är underbar min långhåriga springare. Har ångrat mig angående försäljning för tillfället. Jag vill ha honom som ridhäst själv, han är lika go som han ser ut. Mattes lilla gris!:love:

Härligt! Han hade ett otroligt trevligt och sympatiskt uttryck i ansiktet och hållningen tycker jag. Älskar det verkligen!

Jag försöker jobba efter dessa principer:

http://bonnyburgess.com/812.html

Läste bara lite, lät väldigt vettigt och likt det vi gör. Vi följer Pat Parellis principer, men när man läser lite om andras så ser man ju att det i mångt och mycket är samma sak. Förstår bara inte varför detta inte anammats av ridskolorna i större utsträckning? :confused:

Idag har min lilla Oliver fått boots på fram då han haft problem med separationer och hovböld så han blivit öm. JISSES vad glad han blev i bootsen! Busade en hel massa och var jättevillig :love:
Har jobbat med trav på volt idag, han är inte byggd lika optimalt som jag skulle önska, det blir lite jobb med att få till en bra överlinje på honom tyvärr.

Läste bara lite, lät väldigt vettigt och likt det vi gör. Vi följer Pat Parellis principer, men när man läser lite om andras så ser man ju att det i mångt och mycket är samma sak. Förstår bara inte varför detta inte anammats av ridskolorna i större utsträckning? :confused:

Idag har min lilla Oliver fått boots på fram då han haft problem med separationer och hovböld så han blivit öm. JISSES vad glad han blev i bootsen! Busade en hel massa och var jättevillig :love:
Har jobbat med trav på volt idag, han är inte byggd lika optimalt som jag skulle önska, det blir lite jobb med att få till en bra överlinje på honom tyvärr.

Ja, jag trivs verkligen med den här metoden. Den fungerar så bra och snabbt också. Har inte så mkt erfarenhet av andra NH-system, har läst och sett lite men inte direkt anammat pga det varit lite tvingande metoder; Du SKA och så tar man i hårt så det känns som en kuvad häst. Säkert sett helt fel saker från start för det finns ju gott och ont i alla inriktningar.

Skönt bootsen fungerar bra.

Jag upplever också att de lär sig så snabbt, kanske är det för att man anpassar utbildningen mer än när man bara "gör som man brukar"?
Upplever också att det går mer problemfritt, tycker man läser här på buke om hur det är självklart att unghästen skenar och bockar under inridningen, mina vänner som rider in en del unghästar varje år enligt Pat Parellis metoder verkar inte ha såna problem alls.. Har sett de flesta av deras tidiga ridturer på unghästar och det är nog ingen som bockat tror jag.. Mina unghästar verkar inte heller ha några problem med det vi gjort, jag antar att det är ett kvitto på att de är korrekt förberedda?

Tackar. Han gick då på lösdrift med storbal i hagen men tyckte ändå att han höll sig i bra hull, möjligtvis lite för tunn. Under betet lägger han ju på sig.
Nu är problemet det att han går tillsammans med en fjording och han behöver ju å andra sidan inte så mycket för att gå upp i vikt. Fick då stödutfodra Mimir.

Låter intressant det du tränar med din häst. Ska in och kolla på länken sedan.

Undri från i våras då jag köpte honom från Gäverstad! E: Oskastein ue Fakur

När jag tittade på honom föll jag pladask (skulle inte ha en häst till), söt och rörde sig lite utöver det vanliga och jag var fast:o. När jag sedan hämtade honom var han fortfarande en söt liten rugguggla som gått på bra lösdrift med kompisar. Först blev han lite för tunn men börjar ta sig nu med rejält bete. Han har gått promenader med mig på marken i skogen, haft sadel, och nu mig klängades på sig i stallet. Verkligen en supertrevlig individ som jag aldrig tröttnar på att vara med. Han går på bete men jag håller på med honom ungefär tre dagar i veckan då han hanteras i stallet och går på promenader. Målet är att han ska visas i höst(fölmönstring) för tränings skull. Jag vill att han ska ha mig på ryggen i höst och kunna gå en kort promenad i skogen med mig på. Sedan blir det vinter vila och vidare inridning våren 2010. Valack eller hingst det får framtiden visa. Fyr eller femgångare vet jag inte?

Det är så spännande och roligt med unghästar.

Fina era unghästar är, ska bli spännande att följa dem också:)!

Vad de utvecklar sig sommaren som treåringar! Häftigt att se!

Kram alla!

Nämen, har du hittat hit? Vad kul! :)
Har sett bilderna på pixbox, han ser ju riktigt trevlig ut!

ganzo;12555765 [url=http://www.pixbox.se/pic28468758 skrev:
28468758.jpg
[/url]

Vilken snygging. Lycka till med inridningen. Väntar med min tills i vår då jag är gravid och inte vill riskera något. Promenader och annat från marken håller vi på med men insittningen får vänta :laugh:

Nämen, har du hittat hit? Vad kul! :)
Har sett bilderna på pixbox, han ser ju riktigt trevlig ut!

Ja nu är jag här;) Har semester och hinner läsa en del då:)
Tack vi får se hur han blir, så länge så överträffar han mina förväntningar hoppas det fortsätter så:love:

Andersson du gör klokt i att vänta till efter förlossningen:) Jag red in mitt halvblod under min första graviditet och när jag skulle galoppera första gången, damp jag i backen ganska illa, och var livrädd att jag förosakat barnet något. Men det gick bra:) Och det är ju ingen brådska med våra unghästar de är ju bara tre! Njut av graviditeten och att snart få träffa ditt/ert barn:)

Kram!

Så vacker han är! Ser redan jättetrevlig ut i kroppen! Och den fina, vita manen gör ju sitt också.
Synd bara att allt var i slow motion, hade varit kul att sett det i tempo också ;)

Jag har precis hittat slowmotion knappen på kameran;)

Kommer mer sedan om ni vill!
Här är en bild från idag!

Kram!

kl
Här kommer några bilder på min treåring
28696512.jpg

28696508.jpg

28696517.jpg

har hämtat hem henne från betet nu och börjat pyssla en del. Hon är otroligt lugn och trygg så har hoppat upp ett par gånger i hagen på henne. idag slängde jag på sadel och träns och hoppade upp så min sambo ledde runt oss några varv på ridbanan. Hon är stencool. Tycker det är urkul att vi gör något:laugh:

2006 verkar vara generation silversvart här på bukefalos! :laugh:
Jag tycker mig se ett högre silversnitt här än i någon annan tråd.

Här är min fete, late och underbare silversvarting på betet i Båstad. Deras hagar är helt enorma, jag är så glad att han kan gå där. Vi gick runte hur länge som helst innan vi hittade dem, hagen är minst sagt kuperad! Givetvis hittade vi dem nere på ängen.. ätandes ;)

28801141.jpg

28800960.jpg

Ledare för flocken? ;)
28800961.jpg

Draumur är så liten, så han får växa till sig lite till innan jag börjar med honom. Gissa om jag är avundsjuk på alla ni som har börjat!

Liknande trådar

Kultur Jag pratar nästan uteslutande engelska i vardagen, men ett svenskt ord som slinker ur mig lite då och då är "nämen". Min man frågade...
2
Svar
34
· Visningar
1 568
Senast: hastflicka
·
Katthälsa Hej, Letat bland andra trådar, men försöker med en ny fråga. Katten kom in i går morse och var förlamad i svansen. Akutbesök till...
Svar
19
· Visningar
1 296
Senast: Googlarn
·
Kropp & Själ Tänkte skriva i den andra tråden men det fick bli en egen tråd . Jag ska åka på semester och i samband med det så vill jag snorkla...
2
Svar
29
· Visningar
1 097
Senast: MiniLi
·
Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
9 386
Senast: warg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar