Födda: 2006

Sv: Födda: 2006

Använd lite magi....

Nejdå, jag ska länka från ennat ställe! det är ju en lillebror till din lille!
TaDa:
29135816.jpg

29135817.jpg

Senast ändrad:

Fina 06 alla har!:D
Jag hoppar in med min lilla också!
Gullskjóna frá Gottorp
E:Erpur-Snaer frá Efsta-Dal 11
U:Stjarna frá Gottorp

Har inte börjat hantera henne så mycket ännu,men hon är social och nyfiken, har lett henne i grimma + krimskaft några gånger.Hon rör sig fint i hagen , stoor trav!!femgångare .Har bara ägt henne i ca en månad.Hon har inte mycket muskler men det kommer mer o mer!
Några bilder.

Komentera gärna!:p

Han är nog lite båldjup, men lite tjock oxå....
Han är såld, men jag ska rida in honom så småmingom!

KL.
Idag är Moldi sutten på och "riden" i stallgången.
Imorgon ska vi longeras.

Den 14/9 åker han till strömsholm för att ultraljuda honom, den andra kulan ska letas fram så att han kan kastreras :)

Moldi var ett orginellt namn på en häst med den färgen, de brukar var gulbruna, men söt var han.

Jag tycker hon ser alldeles lagom ut, fint skäckad :d

Min lille är så otroligt tanig fortfarande, men häromveckan när vi var på lite skojtävlingar så blev det att jag satt upp ett par gånger och red några steg på ridbanan. Han tog det hela med ro, var förvånansvärt styrbar faktiskt och kändes stabilare och starkare än vad han ser ut. :love:

1250799768.jpg

Mist: Tyckte också att namnet är lite missvisande ... :p

KL.
Idag har vi blivit longerade.
Han tog det mesta med ro (for iväg en gång .. ) och gick främst i trav men drog sig även mot fyrtakt så tölten ligger nära till hands. Galoppera var läskigt när någon satt på !

Jo, han är också 06:a, annars får han ju inte vara i den här tråden ;)

Tävlingen var en fyradagars där vi tävlar i olika "skills" enligt Pat Parellis program. Vi har anpassat det lite efter hur vi själva vill ha det, och man väljer själv om man kör från marken eller uppsuttet. I vissa moment var man tvungen att rida, då använde jag sexåringen. Att jag satt upp på treåringen vara bara en stundens ingivelse under en paus. Annars var han med på allt och såååå himla duktig!

"no hands!"
skuggabaldur

Försöker rymma lite.. (saxat från kompis blogg)
aasa

Backar in mellan tunnor (också saxat)
aasa

Jo, det är nog så. Jag har haft honom hemma med mina två äldre valacker sedan han var två, och han har varit så sugen på att få göra saker när han sett att jag lekt med de andra, så jag har nog börjat tidigare än vad som är vanligast. Är noga med att han får tillräckligt med vila och att inte ställa för höga krav på honom, han är ju ändå bara en bebis ännu tycker jag.

KL.
Idag har jag ridit på Moldi utan livlina :love:
HAN ÄR SÅ DUKTIG !

Imorgon ska jag rida helt själv och sen får vi se om han är mogen nog att ridas ut på onsdag.

Den 14:e ska han till strömsholm och göra ett UL, måste leta upp kulan som fattas så han kan kastreras ...

Kul att det är nån mer som hoppat upp på sin 06-a. Min har med dragit sig mot fyrtakt någon gång. men hur gör du med tölt? Provar du om du kan få det nu eller väntar du med den och rider i de andra gångarterna?

Liknande trådar

Kultur Jag pratar nästan uteslutande engelska i vardagen, men ett svenskt ord som slinker ur mig lite då och då är "nämen". Min man frågade...
2
Svar
34
· Visningar
1 568
Senast: hastflicka
·
Katthälsa Hej, Letat bland andra trådar, men försöker med en ny fråga. Katten kom in i går morse och var förlamad i svansen. Akutbesök till...
Svar
19
· Visningar
1 296
Senast: Googlarn
·
Kropp & Själ Tänkte skriva i den andra tråden men det fick bli en egen tråd . Jag ska åka på semester och i samband med det så vill jag snorkla...
2
Svar
29
· Visningar
1 097
Senast: MiniLi
·
Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
9 476
Senast: warg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar