Jag tror att du måste se trädgården just så.
Den finns för att du inte skall klättra på väggarna.
Strunta i hur den ser ut just nu, du verkar ju verkligen inte vara i läget att klättra på väggarna.
Även som totalt igenvuxen så kommer den ju att finnas där som något att göra för att inte klättra på väggarna.
Nej, just nu klättrar jag inte på väggarna, men annars kan jag bli rastlös. Tyvärr är den rastlösheten inte någon garant för att jag får en massa saker gjorda. Jag har ingen uthållighet alls. Är ett jobb stort så backar jag hellre än tar tag i det.

Nej, just nu klättrar jag inte på väggarna, men annars kan jag bli rastlös. Tyvärr är den rastlösheten inte någon garant för att jag får en massa saker gjorda. Jag har ingen uthållighet alls. Är ett jobb stort så backar jag hellre än tar tag i det.
Men just en trädgård kan man ju gå och pyssla litet ostrukturerat med. Det är en bra sak med just trädgård tycker jag.

Du skall ha trädgården som något att göra för att inte klättra på väggarna. Som pensionär så kommer du att få all tid i världen med din trädgård och då så är det ju bra att ha den kvar.

Kan du inte visa upp dina arbetsresultat fram tills dess. D.v.s. andra trädgårdar som du gör fina mot betalning. På ett jobb så är man ju dessutom säker på att någon kommer att titta på det som man utför.
Jag vill ha cred för mina idéer och hur jag skapat något. Det kommer jag aldrig få som parkarbetare. Då är jag bara en slav bland alla andra.

Men just en trädgård kan man ju gå och pyssla litet ostrukturerat med. Det är en bra sak med just trädgård tycker jag.
Så kan man inte göra om en rabatt är helt igenvuxen. Då måste man göra om allt. Att rensa ogräs i grönsaklandet är också ett stort jobb. Jag orkar ofta bara lite i taget.

Jag skulle vilja anlägga lättskötta gångar mellan rabatter och planteringar för att komma ifrån gräsklippningen men det är heller inget som är lätt genomförbart.

Så kan man inte göra om en rabatt är helt igenvuxen. Då måste man göra om allt. Att rensa ogräs i grönsaklandet är också ett stort jobb. Jag orkar ofta bara lite i taget.

Jag skulle vilja anlägga lättskötta gångar mellan rabatter och planteringar för att komma ifrån gräsklippningen men det är heller inget som är lätt genomförbart.
Hur vet du det?
Jag rensade fram en gammal rabatt med perenner i min 40-talsträdgård, den kom igång bra på bara några år med rensning. Den hade nog stått och vuxit igen i åtminstone 10 år, kanske mer.

Strunta i grönsaker, det finns att köpa. Du kan ju lägga svart plast över landet så länge, så att det inte växer igen.

Du måste ju sätta ribban efter vad du klarar av just nu. Trädgården finns ju kvar om du lyckas med att hålla ihop dig själv. Jag kör med taktiken "Sova först", det brukar bli lättare sedan.

Hur vet du det?
Jag rensade fram en gammal rabatt med perenner i min 40-talsträdgård, den kom igång bra på bara några år med rensning. Den hade nog stått och vuxit igen i åtminstone 10 år, kanske mer.

Strunta i grönsaker, det finns att köpa. Du kan ju lägga svart plast över landet så länge, så att det inte växer igen.

Du måste ju sätta ribban efter vad du klarar av just nu. Trädgården finns ju kvar om du lyckas med att hålla ihop dig själv. Jag kör med taktiken "Sova först", det brukar bli lättare sedan.
För att jag restaurerat en rabatt förr. Det tog mig flera år att först rädda växter som kunde räddas, sedan täcka och anlägga på nytt.

Det är liksom inte möjligt att rädda en växt vars rötter växt ihop med ogräsets rötter. Såg ett sådant exempel igår när vi var på guidad tur med skolan. I ett sådant fall är det bara att gräva upp växten och kasta.

Jag täcker grönsakslandet med hö så förbättrar jag jorden samtidigt som jag inte odlar. Tyvärr funkar det inte på kanterna av landen. Där glipar täckningen och ogräset får fäste.

För att jag restaurerat en rabatt förr. Det tog mig flera år att först rädda växter som kunde räddas, sedan täcka och anlägga på nytt.

Det är liksom inte möjligt att rädda en växt vars rötter växt ihop med ogräsets rötter. Såg ett sådant exempel igår när vi var på guidad tur med skolan. I ett sådant fall är det bara att gräva upp växten och kasta.

Jag täcker grönsakslandet med hö så förbättrar jag jorden samtidigt som jag inte odlar. Tyvärr funkar det inte på kanterna av landen. Där glipar täckningen och ogräset får fäste.
Hur lyckas du att täckodla med hö? Testade en gång att ha hö i jordgubbslandet. Resultatet blev massa gräs året efter för att höt fröade av sig så förbannat så det var bara att tömma den upphöjda bädden och börja om.

Hur lyckas du att täckodla med hö? Testade en gång att ha hö i jordgubbslandet. Resultatet blev massa gräs året efter för att höt fröade av sig så förbannat så det var bara att tömma den upphöjda bädden och börja om.
Man lägger på ett tillräckligt tjockt lager.

Hur vet du det?
Har du jobbat som parkarbetare?
I mina Kommuner, de jag bor i och de som jag jobbar i, så är parkarbetarna mycket uppskattade. De gör fantastiska kreationer som får mycket beröm.
Mitt ex jobbade som parkarbetare. Det enda jag vet att de gjorde själva var att skapa arrangemang med sommarblommor. Inget annat.

I övrigt har man färdiga planer att följa. Det är vad jag hittills lärt mig på min utbildning i alla fall.

Jag klippte envist ner ogräset tills att det dog.
Det som inte gick att dra loss då.
I en egen rabatt så kan det få ta längre tid från start till mål än med rabatter i offentliga miljöer eller de som är beställningarbeten. I en sådan rabatt så måste det ju bli fint nu, på en gång, med det samma.
Jag grävde inte upp något alls utan rensade bara undan. De gamla perennerna kom då igång på några år. Jag hittade allt möjligt fint som jag inte vet vad det heter. Rabatten blommar hela sommaren.

Jag klippte envist ner ogräset tills att det dog.
Det som inte gick att dra loss då.
I en egen rabatt så kan det få ta längre tid från start till mål än med rabatter i offentliga miljöer eller de som är beställningarbeten. I en sådan rabatt så måste det ju bli fint nu, på en gång, med det samma.
Jag grävde inte upp något alls utan rensade bara undan. De gamla perennerna kom då igång på några år. Jag hittade allt möjligt fint som jag inte vet vad det heter. Rabatten blommar hela sommaren.
Hur kan ogräs dö om man klipper det, men inte så att perennerna dör samtidigt? Jag får inte ihop det.

Mitt ex jobbade som parkarbetare. Det enda jag vet att de gjorde själva var att skapa arrangemang med sommarblommor. Inget annat.

I övrigt har man färdiga planer att följa. Det är vad jag hittills lärt mig på min utbildning i alla fall.
Ja och de får massor av beröm för det.
I en av Kommunerna så har de fått gå vidare till rabatter och planteringar. Det kommer upp tulpamer och andra lökar och allt möjligt fint där numera.

De får uppskattning för att de är duktiga helt enkelt.

Hur kan ogräs dö om man klipper det, men inte så att perennerna dör samtidigt? Jag får inte ihop det.
Jag klippte inte perennerna.
Då så tog perennerna över och kvävde det nedklippta ogräset.
Det tog några år. Typ 3 eller så. För perennerna att ta över.
Det som jag vet namnet på var i alla fall Iris, Stormhatt och Pioner.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 287
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Året var 1994. Jag var trött på att bo i en förort. Jag ville ut på landet. Några år tidigare hade jag avslutat en 2-årig...
Svar
0
· Visningar
1 760
Senast: Wille
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
9 178
Senast: lundsbo
·
Kropp & Själ Konstig rubrik, men det är en fråga som gnagt i mig sedan en tid tillbaka. Hur ska en bära sig åt för att ge upp något som en inte själv...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
19 629
Senast: sorbifolia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar