Jag tänkte fråga om jag kan få göra min praktik på en handelsträdgård på orten där jag bor. Det hoppas jag ska ge en fot in även om de brukar annonsera efter trädgårdsmästare när de söker folk och det blir ju inte jag av utbildningen jag går.
Ekonomiskt är jag inte jättestressad även om jag går back denna månad och nästa månad. Jag har sparpengar att ta av.
Jag har fått taket omlagt, fasaden målad, köket tapetserat, taket i köket målat, duschkabin installerad i badrummet.
Trädgården är mer ett levande väsen och kräver därför mer av mig. Den förfaller snabbt om man inte håller efter. Jag gick nyss en sväng i trädgården och noterade att gräset har vuxit in i en rabatt. Det måste åtgärdas så snart som möjligt.
Men livet är övermäktigt för mig hela tiden. Jag har problem med exekutiva funktioner. Disken blir inte diskad. Köksbänken belamras med saker, köksbordet blir också fullt med saker, det blir inte dammsuget, toalett och handfat blir inte rengjort. Duschen behöver också rengöras och det blir aldrig av. Jag har nog inte bytt sängkläder på säkert ett halvår. O.s.v.