Men vi ska väl inte fokusera på saker du inte klarar av? Se vad du faktiskt klarar av istället.
Att hela tiden bli besviken på sig själv för att man inte orkar, kan eller vill glra saker gör bara att man mår sämre.
Fokusera istället på det du gör!
Du stiger upp varje morgon, du fixar skolan, du äter något, du lägger dig i tid mm. Successivt kan du fylla på med saker du klarar av och ser vad du kan!
Det är ingen idé att gräva ner sig i förlorade drömmar. Alla har förlorade drömmar och saker dom misslyckats med! Det är normalt. Ingen går igenom livet och allt är bara toppen.
Jag har kastat om hela mitt liv flera gånger och så även arbetslivet.
Jag har också varit i botten men började skriva listor i en bok på vad jag gjort varje dag så jag fick se att jag faktiskt gör saker och sedan kom längtan att göra en sak till att skriva ner på listan och sedan någonstans efter vägen så började livet att bara flyta på.
Det finns verktyg att använda sig av. En klocka är tex ett sätt. Bestäm dig för att du ska tex diska om 30 min. Ställ larm och ställ dig och diska då.
Du kan även använda dig av en aktivitetslista där du skriver att du sja stiga upp kl 7. Duscha kl 7.30 mm mm diska kl 17.
Denna lista kan du göra när du lägger dig och bara göra den enkel.
Upp kl 7
Dusch kl 7.30
Värma lunch 12
Äta 12.15
Diska 13.00
Mm mm