Är det så att du undermedvetet försöker lägga över dina beslut på andra för att kunna mata din depression ännu mer? Du har ju redan sagt att du inte vill flytta. Då är den diskussionen ur världen. Du flyttar inte. Det är inte bra för dig att göra det just nu. Om du läser det du skrivit om din uppfattning om ditt drömhus kan jag se en kärlek och en glädje som du känner för ditt hus. Att flytta skulle bara ge dig en anledning att resonera " jag kunde inte ens bo i mitt drömhus..."Jag har redan tidigare sagt att jag inte vill flytta. Men det kanske är ett måste eftersom jag aldrig tycks bli frisk. Tyvärr kan en flytt också innebära att jag mår sämre för då förlorar jag hoppet om att det en dag kommer att bli bättre och jag förlorar ytterligare en anledning för att hålla mig vid liv. Så det är inte så enkelt att bara flytta och tro att det blir bättre.
Använd den lilla spillran glädje som ditt hus ger dig och bygg på den istället för att söka anledningar till att du inte är värd ett bra liv.