Vad var det h*n skrev som är elakt?Jag har ingen aning om hur ert system funkar. Helt omöjligt för mig att veta vart jag ska ringa osv. Enklare med nån som kan skjutsa el dyl.
Och ja. Du är ute och cyklar. Det är skillnad på att vara rak och på att vara elak.
Det är kontraproduktivt att styrka bilden av att allt är omvärldens fel och att man trots att man mår dåligt inte har något som helst ansvar över sina relationer. Att man kan kräva hur mycket som helst av sin omgivning, och att man inte har några skyldigheter alls. Man kan helt enkelt inte skylla TS olycka på alla omkring henne, det är däremot elakt mot de personerna och kommer aldrig leda till positiv förändring. Det är ingen som är elak eller önskar att det ska gå dåligt. Tvärtom har många användare lagt massor av tid och tanke på att komma med förslag. Som TS avspisar utan ett tack.
Och sen pekar du finger och säger att andra försöker hjälpa på fel sätt och ni borde minsann göra såhär. Du lastar också ansvaret på andra, har du en idé(som jag förövrigt tycker är en bra idé) är det ditt ansvar att genomföra den. Du kan liksom inte såga andras försök att hjälpa TS och säga att andra ska göra som du tycker istället men du orkar inte genomföra det själv. Så föreslår att du går in på vårdguiden, ringer deras rådgivning och frågar var du ska vända dig och tar tag i det.
Elvasjuttiosju punkt se.
Kanske är jag lite kräsen med relationer också. En gång hade jag en klängig person efter mig som bara pratade om sina problem. Jag blev helt dränerad på energi. Och folk som pratar så jag inte får en syl i vädret, eller pratar i mun på mig, tycker jag också är jobbiga. Så nånstans behöver jag också känna att det finns en personkemi.
Så som man reflekterar över andras beteende kan man reflektera över sitt eget. I möten med andra människor kan det vara en idé att tänka sig in i den personens upplevelse av situationen, och hur man själv skulle vilja bli bemött. Hade du velat vara din egen vän?