Du har många frågor i olika trådar och du har ju egentligen, faktiskt, förutsättningar till ett bra liv; din stora trädgård, ditt hus, dina ambitioner (ja, jag tycker du har ambitioner och passion!) - men allt fastnar i ditt mående. Jag tror det är där du måste börja och där du behöver ny och bra hjälp. Jag kan tyvärr inget om hur och vilken hjälp man kan få, men det måste finnas en väg för dig ur det här dåliga måendet. Din medicin hjälper inte, du får inget stöd, och med det utgångsläget blir allt bara pannkaka - fastän du egentligen har både drömmar och förutsättningar.
Jag önskar så att du kunde få ordentlig hjälp, på alla plan, för det är ju där allt börjar. Trädgården KAN vänta, den blir inte till djungel på ett år eller två. Städa är bra men inte livsnödvändigt som det är nu. Ekonomin vid pensionen är också något som ligger långt fram i tiden och som kan ändras innan dess.
Men du måste få hjälp med måendet. Det känns så frustrerande att veta att du kunde få det så mycket bättre om du bara fick rätt hjälp. Du låter som en passionerad och ambitiös person och inte det minsta hopplös.
Jag önskar så att du kunde få ordentlig hjälp, på alla plan, för det är ju där allt börjar. Trädgården KAN vänta, den blir inte till djungel på ett år eller två. Städa är bra men inte livsnödvändigt som det är nu. Ekonomin vid pensionen är också något som ligger långt fram i tiden och som kan ändras innan dess.
Men du måste få hjälp med måendet. Det känns så frustrerande att veta att du kunde få det så mycket bättre om du bara fick rätt hjälp. Du låter som en passionerad och ambitiös person och inte det minsta hopplös.