Du kanske skulle byta ut huset och trädgården mot lägenhet och kolonilott?Jag gillar att se resultatet. Jag gillar också designprossen, det kreativa.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Du kanske skulle byta ut huset och trädgården mot lägenhet och kolonilott?Jag gillar att se resultatet. Jag gillar också designprossen, det kreativa.
Jag har tänkt tanken. Tyvärr ligger utbildningen 60 mil från mig och jag klarar inte av att åka så långt själv. Jag får ångest.Vore inte landskapsarkitekt eller något liknande det du skulle sikta på istället? Rita trädgården, låta någon annan anlägga?
En kolonilott är alltför begränsad. Det finns inte möjlighet att skapa en damm, ett woodland, en skogsträdgård, ett rosarium, perennrabatter o.s.v.Du kanske skulle byta ut huset och trädgården mot lägenhet och kolonilott?
Jag med o då har jag aldrig jobbat med parker, växter osv.Varje vår, när man börjar se parkarbetarna blir jag SÅ avundsjuk! De får beskära, plantera, vattna, rensa ogräs och vara utomhus!
Jag har jobbat i en handelsträdgård med en ganska stor park. Det var sjukt roligt och jag och min kollega (vi jobbade säsong) grät nästan sista dagen för att vi ville fortsätta jobba.
Du kanske skulle försöka att hitta något mindre arbetskrävande sätt att komma till det målet?Jag gillar att se resultatet. Jag gillar också designprossen, det kreativa.
Kan det vara så att du har övertygat dig själv (eller andra har övertygat dig) att du tycker det är roligt med trädgård? Fast du egentligen inte tycker det, innerst inne? Men du är så stressad, så uppe i varv och lyssnar så mycket på din hjärna som kräver kontroll, så du ger inte den innersta rösten möjlighet att hitta fram till dig?Jag har tänkt tanken. Tyvärr ligger utbildningen 60 mil från mig och jag klarar inte av att åka så långt själv. Jag får ångest.
Sen vet jag inte vilka möjligheter det finns att få jobb. Jag har aldrig sett ett sånt jobb på platsbanken.
Och en annan aspekt är också att min möjlighet till att få csn har minskat. Jag börjar bli för gammal.
En kolonilott är alltför begränsad. Det finns inte möjlighet att skapa en damm, ett woodland, en skogsträdgård, ett rosarium, perennrabatter o.s.v.
Min förra trädgård var 40 kvm. Den gjorde jag klar på en sommar. Därefter hade jag inget att göra och klättrade på väggarna.
Jag har letat på hemnet, men inte hittat något som passar min plånbok. Och sen funderar jag ändå på om det är rätt att flytta. Kanske får jag samma problem som nu. Jag kommer ju vara lika deprimerad som jag är nu.Du kanske skulle försöka att hitta något mindre arbetskrävande sätt att komma till det målet?
En stor trädgård är krävande som ett sådant projekt och den verkar faktiskt mest kväva dig i dagsläget.
Nu så har vi något här.Jag gillar att se resultatet. Jag gillar också designprossen, det kreativa.
Det finns egentligen inte mycket jag vill. Jag ligger ju mest på soffan när jag inte pluggar. Det är antagligen för att jag är deprimerad.Kan det vara så att du har övertygat dig själv (eller andra har övertygat dig) att du tycker det är roligt med trädgård? Fast du egentligen inte tycker det, innerst inne? Men du är så stressad, så uppe i varv och lyssnar så mycket på din hjärna som kräver kontroll, så du ger inte den innersta rösten möjlighet att hitta fram till dig?
Det var en sån sak jag lärde mig på terapi, att koppla bort hjärnan, koppla bort kontrollen och faktiskt känna och lyssna på den innersta rösten, den röst som faktiskt berättar vad du "vill" och "behöver". Under terapin då.
Du måste nog hitta någon annan aktivitet som ger dig den stimulans som du söker. Och sedan när du har hittat den ordna med livet så att du kan ägna dig åt det.Jag har letat på hemnet, men inte hittat något som passar min plånbok. Och sen funderar jag ändå på om det är rätt att flytta. Kanske får jag samma problem som nu. Jag kommer ju vara lika deprimerad som jag är nu.
Du har ju väldigt höga krav på din trädgård iaf är mitt intryck så efter tidigare poster om den. De delar du orkar hålla efter är verkligen jättefina. Att hålla hela trädgården i den standarden tar tid och ork.Det finns egentligen inte mycket jag vill. Jag ligger ju mest på soffan när jag inte pluggar. Det är antagligen för att jag är deprimerad.
Men trädgård och miljö har alltid legat mig varmt om hjärtat. Jag gillar tanken med permakultur och tanken med skogsträdgård. Jag har alltid tyckt om växter. Jag gillar också kreativt skapande.
Jag är bra på näringslära.Du måste verkligen läsa näringslära. Hoppas inte @Wille tar åt sig av dina "råd".
Det fetade,Svårt att specificera.
Jag skulle nog ha svårt att ta till mig av sådant beröm, för man gör ju bara sitt jobb.
För långa vet jag inte. Det står 1-2 saker per dag på vardagar. På helger står det upp till 4 saker per dag.
Jag sorterar i ett högskåp i köket. Nära till hands och undangömt så man slipper se det.
Jag tycker ju inte om att stå och vingla på en stege och få sågspån i ögonen. Varje gång jag beskär ett träd önskar jag att jag kunde anlita någon som gjorde det åt mig. Plantering är inte heller så roligt och rensa ogräs är det definitivt inte. Så nej, jag ser inte fram emot ett sådant jobb. Jag skulle göra det enbart för pengarnas skull.
Jag har arbetstränat i en handelsträdgård. Det var okej, men jag tyckte det var oerhört jobbigt när kunder kom och ställde frågor jag inte kunde svara på.
Jag är bra på näringslära.
Vad anser du är problemet?
Vilka näringsämnen saknas?
Då så tillsätter man det i nästa måltid eller med tillskott.
När man inte orkar följa konventionen för hur mat skall vara och lagas så finns det andra sätt att få i sig det som man behöver. Det handlar om att få in den näring i kroppen som den behöver på regelbundna tider.
Men den här trädgården ger dig ju ångest i stället.En kolonilott är alltför begränsad. Det finns inte möjlighet att skapa en damm, ett woodland, en skogsträdgård, ett rosarium, perennrabatter o.s.v.
Min förra trädgård var 40 kvm. Den gjorde jag klar på en sommar. Därefter hade jag inget att göra och klättrade på väggarna.
Ja du, jag har ju funderat på det genom åren. Och något självklart svar finns inte.Nu så har vi något här.
Något som du gillar.
Det borde gå att bygga vidare på.
Vilka sådana yrken och hobbies kan du komma på?
Renovera och dekorera möbler?
Sy kläder?
Annat?
Jag har mina hus som jag får utlopp för det behovet på.
Vad kan du hitta mer än just trädgård?
Det är ju det som är den viktiga bekräftelsen som ett trevligt jobb ger.Det fetade,
Fast så är det ju för alla...
Alla 'gör bara sitt jobb' ,
man kan göra det bättre eller sämre, man kan fortfarande visa framfötterna och vara riktigt bra eller 'bara bra' eller 'bara göra det man ska' på det man gör och få beröm för det.
Jag har ett serviceyrke, folk kan berömma att man är serviceminded och tillmötesgående, men det är ju liksom det man ska vara.
Det är ju en grundsten, men man kan vara olika bra på just det också.
Att få beröm för en sån sak är fantastisk,faktiskt, för då vet man att man gör sitt jobb bra och är rätt ute.
För det där att folk ser en och bekräftar en är väldigt mycket värt.
Kan tyckas litet men det stärker ens självförtroende i det man faktiskt gör hela dagarna, det man valt att göra.
Skulle ingen få någon bekräftelse alls så tror jag de flesta skulle tröttna. Förr eller senare.
Jag får också frågor jag inte alltid kan svara på, då säger man 'ett ögonblick, det ska jag kolla upp'- man är serviceinriktad och ger kunden svar, även om man inte vet svaret själv.
Kunden blir nöjd, det är huvudsaken. Alla kan inte allt om allt och jag har aldrig varit med om att en gäst eller kund varit missnöjd med att få vänta ett ögonblick på svaret.
Jag kanske blev trött på mej själv att jag inte visste svaret, men det brukar trigga mej att vilja veta mer och utvecklas och läsa på.
Jag har tänkt tanken. Tyvärr ligger utbildningen 60 mil från mig och jag klarar inte av att åka så långt själv. Jag får ångest.
Sen vet jag inte vilka möjligheter det finns att få jobb. Jag har aldrig sett ett sånt jobb på platsbanken.
Och en annan aspekt är också att min möjlighet till att få csn har minskat. Jag börjar bli för gammal.
En kolonilott är alltför begränsad. Det finns inte möjlighet att skapa en damm, ett woodland, en skogsträdgård, ett rosarium, perennrabatter o.s.v.
Och här så har vi mera som lockar.Men trädgård och miljö har alltid legat mig varmt om hjärtat. Jag gillar tanken med permakultur och tanken med skogsträdgård. Jag har alltid tyckt om växter. Jag gillar också kreativt skapande