Måste man?
Får du typ blodsockerfall och blir seg i huvudet hela tiden om du inte äter massor på rätt sätt?
Det låter inte bra.
Har du kollat så att du inte har något medicinskt problem?
Typ diabetes eller underfunktion i sköldkörteln.
Jag har sett människor må som du gör och även värre av det.
Jag vet inte om jag får blodsockerfall. Jag har inte testat och vågar inte heller.

TS kämpar dagligen med att få i sig ordentligt med mat. Jag tror inte att skippa maten är bra för hens mående eller rutiner så det lilla som fungerar när det gäller att laga mat måste få fortgå.
Inte skippa mat utan äta näringsriktigt utan att behöva laga mat.
Vad jag förstår så blir det inget ätet alls vissa gånger därför att det inte finns någon färdig "middag".
Då så är det bättre att äta något som är näringsriktigt och finns lätt tillgängligt i stället för att strunta i att äta.

Två kokta ägg t.ex. är en bra nödlösning. Men det fungerar inte om man riskerar att magra av.

@Inte_Ung
Jag hade då aldrig klarat mig på några nötter. En banan till så nog ett tag men då skjuter man bara på problemet. Två ägg... Kanske men då måste man ha gjort eller ha energin och förmågan att koka äggen. Det är inte direkt sjukdomar involverade för att man behöver mat för att hålla energin uppe.

För mig kommer inte de negativa effekterna av att äta liknande "enkla mellanmål" direkt alltid utan tar några dagar. Det är aldrig värt det...

Jag har i mitt schema skrivit att jag ska städa köksbordet varje dag. Ändå händer det inte. Samma med disken. Jag ska diska varannan dag, men gör det inte.
Händer inte?
Du gör det inte.
Bestäm dig för att göra det.
Det är liksom vägen ut.
Att bestämma sig och få det gjort.
Fokusera på bara det och inget annat.
Strunta i precis allt annat och sikta på köksbordet.

Lämna nu datorn och sov i stället.
Du behöver sova om livet skall fungera.
Det är natt nu.

@Inte_Ung
Jag hade då aldrig klarat mig på några nötter. En banan till så nog ett tag men då skjuter man bara på problemet. Två ägg... Kanske men då måste man ha gjort eller ha energin och förmågan att koka äggen. Det är inte direkt sjukdomar involverade för att man behöver mat för att hålla energin uppe.

För mig kommer inte de negativa effekterna av att äta liknande "enkla mellanmål" direkt alltid utan tar några dagar. Det är aldrig värt det...
Hur löser du det då?
Du kanske har några bra tips till @Wille .

Då så blir ju frågan vilka som jobbar där.
Kan det vara en intressant arbetsmarknad för TS?
Jag går ju en utbildning som heter Skötsel och anläggning i utemiljö. Efter utbildningen ska vi kunna arbeta med skötsel av offentliga miljöer så det är antagligen vi som går utbildningen som sköter de blommor och planteringar du nämnde. Arbetsmarknaden är god men jag är inte pepp.

Inte skippa mat utan äta näringsriktigt utan att behöva laga mat.
Vad jag förstår så blir det inget ätet alls vissa gånger därför att det inte finns någon färdig "middag".
Då så är det bättre att äta något som är näringsriktigt och finns lätt tillgängligt i stället för att strunta i att äta.

Två kokta ägg t.ex. är en bra nödlösning. Men det fungerar inte om man riskerar att magra av.
Jag äter men äter fel. Idag har jag ätit en pannkaka, en halv avokado med skagenröra, mackor med skagenröra, musli med mjölk.

Om soppan är så jävla fel, varför ens köpa den?
Jag köpte ett gäng soppor när jag skulle dra en tand. Jag kunde ju inte tugga på flera dagar efteråt. En soppa blev kvar.
Vågar inte?
Blodsockerfall känns som att man skall svimma, somna eller falla ihop.
Ja fy fan. Det är fullständigt vidrigt. Jag får rejäl ångest av det.

Vågar inte?
Blodsockerfall känns som att man skall svimma, somna eller falla ihop.
Riktigt så enkelt är det inte om man är totalt utmattad och har depression. Om somna eller falla ihop beror på blodsockerfall så har jag det konstant och det är vad kroppen tror och därmed är det oerhört viktigt att äta bra mat så man vet att det där skriket från hjärnan inte handlar om näringsbrist för annars tuggar man snart i sig socker helt i onödan. Det är en kamp att hålla sockerspöket stången i den situationen.

Om du har övervikt så behöver du ju inte vara så noga med maten. Däremot så behöver du räkna på att du får i dig vad du behöver och komplettera med tillskott. Typ järn och C-vitamin och så.
Jag gör så när jag har ont om tid. Min basnäring består då av mjölken i min eviga kaffe latte. Ca 7 deciliter om dagen ger kalk och b-vitaminer och så järn o C-vitamin som brustablett.
Lunch kan vara en banan och några nävar jordnötter. Det är både näringsriktigt och lättlagat.
Har man övervikt är just maten väldigt viktig om man vill gå ner i vikt.

Händer inte?
Du gör det inte.
Bestäm dig för att göra det.
Det är liksom vägen ut.
Att bestämma sig och få det gjort.
Fokusera på bara det och inget annat.
Strunta i precis allt annat och sikta på köksbordet.

Lämna nu datorn och sov i stället.
Du behöver sova om livet skall fungera.
Det är natt nu.
Så svårt. Jag har ju inget som motiverar mig. Och det är så fruktansvärt jobbigt att hela tiden anstränga sig, ta sig i kragen, skärpa sig. Det är en ständig kamp i uppförsbacke.

Jag har lämnat datorn och ligger redan i sängen.

Det låter ändå som en helt okej matdag @Wille :)
Det känns inte bra i kroppen.
Har man övervikt är just maten väldigt viktig om man vill gå ner i vikt.
Ja, det stämmer. Typ 98% av en viktnedgång beror på vad man äter.

TS kämpar dagligen med att få i sig ordentligt med mat. Jag tror inte att skippa maten är bra för hens mående eller rutiner så det lilla som fungerar när det gäller att laga mat måste få fortgå.
Fullständigt idiotiskt att inte försöka äta bra mat man står sig på när man dessutom äter mediciner. Banan och nötter??

Fullständigt idiotiskt att inte försöka äta bra mat man står sig på när man dessutom äter mediciner. Banan och nötter??
Ja det är utmärkt näringsvärde i det.
Jordnötter är mycket proteinrika och kan därför ersätta kött. Banan innehåller bra mineraler t.ex. kalium.
Jag har räknat på näringsinnehållet.

Så svårt. Jag har ju inget som motiverar mig. Och det är så fruktansvärt jobbigt att hela tiden anstränga sig, ta sig i kragen, skärpa sig. Det är en ständig kamp i uppförsbacke.

Jag har lämnat datorn och ligger redan i sängen.

Det känns inte bra i kroppen.

Ja, det stämmer. Typ 98% av en viktnedgång beror på vad man äter.
Vad känns inte bra i kroppen?
På vilket vis?

Ja det är utmärkt näringsvärde i det.
Jordnötter är mycket proteinrika och kan därför ersätta kött. Banan innehåller bra mineraler t.ex. kalium.
Jag har räknat på näringsinnehållet.
Men snälla du. Vi pratar om en sjuk människa som inte har några krafter kvar. Några nötter och en banan hjälper föga när TS behöver ha i sig varm mat för att orka. Vi pratar om en sjuk människa här. Inte om någon jävla apa på Skansen.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 292
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Året var 1994. Jag var trött på att bo i en förort. Jag ville ut på landet. Några år tidigare hade jag avslutat en 2-årig...
Svar
0
· Visningar
1 760
Senast: Wille
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
9 180
Senast: lundsbo
·
Kropp & Själ Konstig rubrik, men det är en fråga som gnagt i mig sedan en tid tillbaka. Hur ska en bära sig åt för att ge upp något som en inte själv...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
19 629
Senast: sorbifolia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25