N
Nickan
Re: \"flickan som blev biten av en collie!! \"
Då är vi 2 Money
Då är vi 2 Money
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Då så är det ju ännu mindre vettigt att lämna hunden ensam i en bil eller bunden utanför ICA. Det skulle ju ingen göra med ett litet barn som behöver passning och styrning. Inte sjutton ställer jag en barnvagn med en bebis i utanför affären när jag går in och handlar! Eller lämnar ett 2-årigt barn fastpänt i bilbarnstolen eller löst i låst bil, medan jag går ett ärende! Detta dels för att ett barn kan bli rädd och ledsen, dels för att det kan hända en olycka och dels för att någon kan vara dum emot barnet eller röva bort det för otrevliga sysselsättningar. Precis som med hundar.En hund är i många avseenden som ett litet barn, medan i andra mer självständig. Hunden måste passas och styras för dens egen säkerhet, precis som ett barn. Du låter väl inte dina barn hälsa på precis vilka de vil eller gå dit de vill innan de blivit stora nog. Hunden blir aldrig stor nog, utan är hela tiden beroende av sin förare.
.En hund är i många avseenden som ett litet barn, medan i andra mer självständig.