Flexibel tjockis

Sv: Flexibel tjockis

Så där ville rehab-hunden jag hade hemma ofta ligga, men när jag såg det, tillät jag henne inte göra det. Jag var lite rädd om hennes nyopererade korsband.. :o :crazy:

Men det kan inte vara speciellt skönt att ligga så med magen full av puppisar, men hon kanske inte störs av dem?
 
Sv: Flexibel tjockis

Då är nog mitt "tänk" helt fel då:o

Min hund är också fri på röntgen och kanar mer än gärna omkring med benen bakåt på både grus och snö.

Min ena höft är däremot inte friröntgad ;)
Den har långt ifrån så bra rörelse, simmar jag bröstsimm smäller det till i varje rörelse :D
 
Sv: Flexibel tjockis

Man brukar ju säga "inga problem med höfterna där inte". men är det inte tvärtom? Om hunden har riktigt grunda höftledsskålar, eller en höftkula som är sjkt flexibel så måste det väl vara lättare att ligga som era hundar, än om höften är en bra A eller B höft? Obs ingen smutskastning, utan en nyfiken fråga? Har ngn anna tänkt på det?

våra hundar har UA på höfter.. dom är inte kollade av samma vetrinär häller, å hanen å minsta tiken ligger ofta så spec hanen.


fast jag var inne på ditt spår första i början när vi märke hur hanen låg.
 
Sv: Flexibel tjockis

Såhär ligger fasters guldklimp

6723429.jpg



Såhär sitter Bosse också

6723436.jpg



Bosse är faktiskt imp. från Sverige. Har dock nu inte hans officiella namn inom räckhåll.
 
Sv: Flexibel tjockis

*kl*
Sådär ligger min hund nästan hela tiden... det ser typ ut som att de har gått av på mitten eller nåt, ser inte heller speciellt skönt ut men det kanske är det :angel:
 
Sv: Flexibel tjockis

Så ligger vår Norrbottenspets också. Enligt vad farfar säger så är det typiskt för den rasen att ha såna böjliga höfter. Ofta när hon sträcker på sig böjer hon bak sådär också, och ofta släpar hon bena efter sig några steg, det ser jätteroligt ut, hehe.
Har ingen bild på henne då hon gör så då hon är vuxen, men så här såg det ut när hon var valp: http://www.pixbox.se/pic_show_id6739764.html
 
Sv: Flexibel tjockis

Min gamling gjorde som yngre alltid en konstig manöver efter att hon gjort "nummer 2". Hon släpade bakbenen, precis som din hund ligger, flera meter. Var alltid tvungen att "varna" hundvakter att hon gjorde så, för det såg totalt sjukt ut. :eek: Lååånga ringlande spår i snön... :D
 
Sv: Flexibel tjockis

HAHA Dööd?? Söt vovve :)

Gnist: Trodde du skulle ha en valpkull till :p men såg sedan att det va en ganska gammal tråd ^^
 
Sv: Flexibel tjockis

Jo, den är rätt gammal...

Valparna som fanns i den magen flyttar nu till helgen :D
 
Sv: Flexibel tjockis

hejhej har en valp på 9 veckor en bernersennen han brukar ligga så där oxå kanske e skönt men jag ska nog inte ge mig på de hihi.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag blev uppringd av ett försäkringsbolag som erbjuder betydligt bättre villkor än nuvarande. Hur är det när det gäller hund? Törs jag...
Svar
6
· Visningar
634
Senast: Puffindog
·
Hundträning Hej och hjälp!... Har en retriever av jakttyp som tidigare velat apportera vilt, från 5 månader till 1-1,5 års ålder, men som nu ca ett...
Svar
10
· Visningar
973
Senast: bobbbo
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 775
Senast: Hermelin
·
Hundhälsa Är det någon annan som varit med om samma problem? Bor på en stor gård med cirka 200 kor. Därmed är det MYCKET kodynga, diverse pellets...
Svar
10
· Visningar
1 107
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp