H
hastvana
Sv: Fler stuterier för distand-araber?
Har jag inte heller påstått....men läs gärna mina inlägg som Fan tolkar Biblen....
Sedan vare sig intresserar eller vet jag mycket om vad för blodslinjer som någon här menade att distansryttare "rabblar". Så länge aveln resulterar i hållbara hästar.[/QUOTE]
Finnas många blodslinjer där detta kan falla in.....
Har absolut INTE skrivit nån stans att jag vet hur distansryttare tänker.....Du kan ha vilken åsikt du vill.
Jag gillar däremot inte stilen "Jag sysslar inte med distans, men jag vet hur distansryttare tänker"..
Jag får en känsla av att en del uppfödare menar att distansryttarna i princip ska hålla truten och vara glada med det hästmaterial som finns. Det är inte populärt att fråga efter distansmeriter..
Har jag inte heller påstått....men läs gärna mina inlägg som Fan tolkar Biblen....
Håller med, men tror inte heller på utrpräglad prestationsavel på något håll, distans, show, hoppning o.s.v.Distanssporten är en disciplin där det tar många och långa år att komma upp i klasserna. Jag är mycket glad över att fler börjar bli medvetna om att hästmaterialet spelar stor roll och att det kanske inte är lämpligt att köpa en av de många, många arabhästar som annonseras ut som "lämplig till distans, western, dressyr, fälttävlan..." av "seriösa" arabhästuppfödare. Eller jo. Visst får man annonsera ut hästarna så. Men då menar man ju att man förutspår att hästen troligen blir halvbra på mycket men inte riktigt bra på något. Kanske inte det man vill ha till en elitsatsning?.
Sedan vare sig intresserar eller vet jag mycket om vad för blodslinjer som någon här menade att distansryttare "rabblar". Så länge aveln resulterar i hållbara hästar.[/QUOTE]
Finnas många blodslinjer där detta kan falla in.....