Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men hur vore det om ni lagade och åt alla tillsammans?
Den yngsta är inte alls intresserad. Den äldsta vill ibland, men oftast inte.
Jag kan inte äta samma mat som dom, en hel del av rätterna/innehållet klarar jag inte av att ta en tugga av ens. Jag är också kräsen som sagt. Sen är jag inte så värst intresserad av att gå upp allt i vikt igen, och leva som tjock. Jag behöver tyvärr leva på en enormt låg nivå pga hormonfel, så en portion av sådan mat är ofta mer än vad jag ska ha i mig på hela dagen..
Dottern får bestämma mat ofta, eller åtminstone välja mellan 1-4 alternativ (som jag vet att hon tycker om) men hon äter sällan något ändå. Som tur är så äter hon ofta bra på dagis åtminstone, så att hon står sig hyfsat.
Sonen äter som sagt alltid, så länge det är något av det han tycker om för tillfället. Hade han fått välja hade vi ätit nudlar varje dag dock, men lite näring behövs ibland också ju
Jag skulle faktiskt inte ha oroat mig sa mycket. Barn brukar vara bra pa att fa i sig det de behover, aven om det i vuxnas ogon ar en horribelt ensidig kost. Fortsatt att introducera annan mat - alltsa sant som de sager att de inte gillar men som kan anses barnvanligt - och lat det ta tid. Om inte annat sa kommer det slappa mer nar de ar vuxna. Jag tror att man kan orsaka mer problem an vad man loser, om man fokuserar valdigt mycket pa atandet.
Antar att barnen inte star under dietistkontroll?
Det kanns som om det kanske ar lite extra knepigt i ditt fall eftersom du sjalv inte ater och har problem med maten, for du kan ju inte forega med gott exempel. Pasta ar val for ovrigt en jattebra matratt som kan varieras i det oandliga, vad gor det om det blir pasta varje dag i ett ar, med olika typer av tillbehor?
Jag skulle faktiskt inte ha oroat mig sa mycket. Barn brukar vara bra pa att fa i sig det de behover, aven om det i vuxnas ogon ar en horribelt ensidig kost. Fortsatt att introducera annan mat - alltsa sant som de sager att de inte gillar men som kan anses barnvanligt - och lat det ta tid. Om inte annat sa kommer det slappa mer nar de ar vuxna. Jag tror att man kan orsaka mer problem an vad man loser, om man fokuserar valdigt mycket pa atandet.
Antar att barnen inte star under dietistkontroll?
Det kanns som om det kanske ar lite extra knepigt i ditt fall eftersom du sjalv inte ater och har problem med maten, for du kan ju inte forega med gott exempel. Pasta ar val for ovrigt en jattebra matratt som kan varieras i det oandliga, vad gor det om det blir pasta varje dag i ett ar, med olika typer av tillbehor?