Flambeau 1313

Görel

Trådstartare
Moderator
Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel?
Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på treårstest och han stack ut från mängden. Idag på Friends gjorde han fortfarande ett väldigt gott intryck.
IMG_7187.webp

Jag vet inte mer om Flambeaus avelskarriär, men tycker mycket om avkomman Estelle (f 2017) som startat både Breeders och Falsterbo och som numera rids av Johanna Due-Boje. Ska bli spännande att följa hennes fortsatta utveckling.

Jag tror Lövsta sålde 2018 och han han då kastrerades och blev tävlingshäst på heltid. Men jag kan ha fel, men står han inte som "gelding" i listorna också?

Menar du att Lövsta sålde honom som hingst? I så fall undrar jag varför han såldes?
Jag blev osäker nu då det var ett par år sedan och var tvungen att dubbelkolla men jo, de skrev ut att "den godkände hingsten är nu såld till ....." så jag tolkade detta som att han såldes som hingst, och Efter det kastrerades. Annars hade jag gärna sett att de skrev ut det som; "f.d. godkände hingst är nu såld till.."

Jag har också ngt minne av att han såldes som hingst men sen kastrerades för att det passade honom bättre när han skulle bli tävlingshäst. Minns också att jag tänkte att det var kul när han började komma upp i klasserna då jag inte trodde att han var så fin. Jag är inte säker på det men jag tror att Lövsta sålde för att de gör sånt ibland, för att få plats till nya hingstar. Om jag inte minns fel var han lite busig också. Med en del studs i dojan, men så har han väl lite hopp-blod på mödernet?

Han gjorde väl någon mindre trevlig uppvisning på Flyinge (minns inte om det var Breeders, Bruksprov eller hingstvisning) någon gång vilket jag gissar avskräckte en del från att använda honom. Sen tror jag de slutade tävla honom i dressyr utan deras hoppryttare gjorde några starter i låga hoppklasser innan han såldes.

Liknande trådar

Kropp & Själ Tog en spontan semesterdag idag och har gått hemma i hettan och fnulat lite. Jag närmar mig 40, har alltid jobbat heltid+, jobbar alltid...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 739
Senast: Ajda
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 074
Senast: fixi
·
Hästvård Hej! Är lite ledsen men har lite funderingar som kanske någon kan hjälpa till med? Vetrinärbesiktade idag en 4 åring som tyvärr inte...
2
Svar
28
· Visningar
2 854
Senast: Lutten
·
Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
9 960
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • "Säljer inte till sällskap"