Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja visst är de fina! Min Bella Halsnaes vann Riksutställningen, bästa 3-årssto och årets kallblodssto 2019. Kronos har otaliga BIS titlar på CV:t med upp till helt galna 46 poäng. Tanken är att betäcka Bella med honom nu i vår. Tror han kommer komplettera henne väl. Hon har en väldigt trevlig avkomma sen innan med Aslan 255.Vilka hästar!!!
Ja precis. Han står hos mig säsongen 2023.Är det Kronos?
Precis. Han står hos mig säsongen 2023 och ska betäcka mina ston. Jag har en avkomma efter honom redan som jag sålde till goda vänner. Livar blev jättebra. Fick pappas långa ben och hals, mammas jävlar anamma och energi. Tror det kommer bli en superhäftig tävlingshäst. Rör sig riktigt bra och flott typ.Kronos va? ska jag betäcka mitt fjordsto är ju valet han helt klart
Vad kul! Vem är det? Han är så otroligt trevlig själv, rakt igenom god och vänlig häst som man inte kan annat än älska.Vi har en snart 1 åring i stallet som är efter Kronos. Hur trevlig som helst.
Ja jag såg att han blev betydligt längre bort från mig den här säsongen . Kan jag tänka mig!Precis. Han står hos mig säsongen 2023 och ska betäcka mina ston. Jag har en avkomma efter honom redan som jag sålde till goda vänner. Livar blev jättebra. Fick pappas långa ben och hals, mammas jävlar anamma och energi. Tror det kommer bli en superhäftig tävlingshäst. Rör sig riktigt bra och flott typ.
Ja Kronos får man säga är svensk, mödernet är ju från Sanna gård i generationer, även om hans far är norskfödd. Bella är ju förvisso född i Danmark med fyra generationer Halsnaes i stolinjen. Men både hennes far och morfar är födda i Norge. Lite samma är det väl med alla mina hästar egentligen, en mix av svenskt, danskt och norskt blod. Men en bra häst är ju en bra häst oavsett var den kommer ifrån. Och en häst blir aldrig bättre än hur den matchas som sagt. Det är otroligt hedrande att få chansen att ha honom här hemma under några månader och träna och tävla honom, förutom att han ska betäcka mina ston.Detta bevisar egentligen det jag sagt om olika länder och olika modeller. Detta är ju en hingst där de norska domarna "go nuts over" och de allra flesta här är nog överens om att det är en sportig modell.
Det är alltså inte förunnat de danska individerna att vara sportiga. Denna är dock en svensk produkt och resultatet av bra avel av duktiga människor.
Men, som vanligt, även denna fina hingst måste hållas i rätt hull för att kunna röra sig sportigt och se sportig ut. Vilket han ju är.
Vad var det, 5-8 % övervikt på en d-ponny gjorde att dressyrdomare såg skillnad och dömde färre poäng (de visste inte att de ena gången var övervikt och andra i rätt hull).
På en d-ponny pratar vi om endast ca 20 kg övervikt! Vilken fjordhäst går INTE runt med 20 kg övervikt, eller mycket mycket mer?
Så kul att se honom hos dig och att han fått flytta sig lite och få chansen så högt upp i landet.
Vad kul! Vem är det? Han är så otroligt trevlig själv, rakt igenom god och vänlig häst som man inte kan annat än älska.
Försökte fota för att få en uppfattning om hur mycket övervikt hon har, men för trångt i stallet för att få bra bilder.
Svårt utan att klämma, men typ 7 på Hennekeskalan skulle jag gissa på.
Bantningsdags alltså. Men jättemånga hästar är minst sådär överviktiga, det har normaliserats.