Fjordhästavel 2010

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare pettersborg
  • Startdatum Startdatum
Sv: Fjordhästavel 2010

Malexia nöjde sig m att äta mammas bajs - mums!:D

:love::love::love:

Vi är väldigt glada över våra små flickor!

Verkligen ur-söta bilder! ♥ Jag gillar den när hon ställt sig med öppen sida emot dig, "Titta matte, jag kan redan". :D

Underbart fina föl ni fått!
Men med sådana föräldrar så kan det bara bli bra :)

*KL*

Har funderat länge å väl fram och tillbaka och har bestämt mig för (om det finns någon seriös person där ute) att låna ut magen på mitt sto Gudrun för den som vill ta ett föl. Gudrun fick i Juni 2009 ett superfint hingstföl efter Cristall. och har tidigare fått 3 stoföl efter Knast Halsnaes.

Nu är jag lite fundersam på vad ni tycker? tror ni att de e en bra ide?

Gudrun "Guri"

Guri med föl

Det är TOPPEN!!:bump:

Jag tyckte hon såg fin ut? Väldigt vackert huvud, måste hon ha fått från pappa? Hoppas hon får Fröken/Saga/Sevis ögon för de är de finaste ögonen jag sett på en häst:)

Det var ganska kul, när jag hälsade på hos Lycka så kunde jag direkt säja vilka av hennes hästar som var släkt med Fröken för de hade samma fina ögon:love:

*kl*

Grattis till alla ullbollarna! De är ju så underbart söta, man blir inte alls sugen :devil:

Imorgon bär det av till Nordfjordeid, ska bli såååååååååååååå spännande! Jag lovar att bildbomba när vi kommer hem igen!

Ha det gott allihop, bjuder på en bild på min ullboll (som inte är så ullbollig längre :rofl:)

30891330.jpg

*vinkar till alla*

Hej! Nu har det äntligen kommit ett föl här hos oss. Det är Venus Grönkulla som fått sitt första föl. Det blev en fin kille som ska heta Bacchus Grönkulla.:love: Han föddes 100503 kl 19.10 efter att Venus gått 349 dagar. Bilder kommer senare. Baccus kommer att flytta till Grönkulla efter att han är avvand och då behåller vi Venus som vi är så fästa vid. :love: . Bacchus Grönkulla är efter Mykletind 261 och undan Venus Grönkulla som i sin tur är efter Tamlin Grönkulla.

Senast ändrad av en moderator:

Tack Aspen!
Nu äntligen vågar jag skriva: Välkommen till världen Galant:love:, född någon gång på natten till 5/5-2010. Galant är efter Mykletind 261 och undan Ninni (Ester) som är efter Temperament-Fröjd-Lindon 90. Galants första dygn har varit mycket tufft då hans mor inte var redo för fölning, hade ingen mjölk till en början och hade svårt att ta till sig honom. Nu har hon äntligen fått moderskänslor och allt är frid och fröjd. Galant är en mycket social stor kille som älskar att stå och sparka bakut i hagen.

Finns det ingen som är intresserad av att låna mage och ta fölis?
eller någon kanske känner någon som vill ha en fölis men som inte har ett sto?:idea:

Gratttis.
Vad skönt att det gick bra för dej till slut :)
Hoppas du lägger in några bilder så vi får se underverken.

*kl*
Är det någon som skulle vilja förklara vad dom norska poängen betyder.
Kåra förstår jag.
Men inte 0, 1, 2 och 3 premie.
0 är väl kanske det samma som ingen poäng alls då eller ?

Liknande trådar

Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 132
Senast: Kilauea
·
Ridning Hej allihopa! 😊 Jag är ny här och skulle gärna vilja höra era tankar om något jag funderat mycket på. Jag är relativt ny på det här med...
2
Svar
22
· Visningar
1 875
Senast: Kajsalisa
·
Småbarn Kan det bli så? Sonens kindtänder började bryta igenom i april. En utav dem ser ut att vara helt igenom, de övriga tre tycker jag ser...
Svar
2
· Visningar
868
Senast: trazel
·
Kropp & Själ Jag har en nu 18-årig dotter. Hon är min mans och mitt andra barn, men vår första flicka hann aldrig börja leva, så dottern har hela...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
11 370
Senast: sardellen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka