Fjordhästavel 2010

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare pettersborg
  • Startdatum Startdatum
Sv: Fjordhästavel 2010

Grattis och vad kul! :banana: Hoppas Saga's fölning också går bra!

Så där ja... Inget sugen på att pussa blacka små fölnosar nu inte... Ni som har tillgång får pussa för mig med!

åh vilken liten goding:love:Grattis
Nu får väl mina ston föla snart,man blir ju inte nå sugen ....
Längtar efter dom nya fölen

Å lilla :love: man blir ju helt galen! Gillar "tölten" eller vad det nu är för ngt :rofl:

Undrar om man kan övertyga sambon om en till fjording.... (:eek: blir nog svaret :rofl:)

Ja, här kan det fölas i morgon eller om en vecka...
29 dygn och på väg in på det 30:e över tiden.
Suck. Vad gör man ? Nu ser Belona iallafall dräktig ut och inte bara
välgödd...

Tycker synd om dig som får vänta såååååååå....men den som väntar på nåt gott...

Hoppas också det blir föl för er snart!

Måste bara skriva ett hurra-inlägg för en så fin hingsthållare som har tagit sig an min lilla guling Argus :) Han må vara udda ( :D ) men han kämpar på och jag hoppas verkligen att han är på topp snart igen!

Javisst är hon söt när hon "trampar".....;):D

Energi finns det gott om i den lilla damen - hon är bra mkt piggare än vad båda mina bruna småttingar var i samma ålder....:o:angel: Stackars Malva har fullt sjå att hålla koll på lilla sötnosen!:rofl:

HURRA! HURRA! HURRA! HURRA!

Ässa nedkom tidigt imorse med ännu ett stoföl! :banana:

2 av 2 möjliga!:D

Välkommen till världen, ÄBBA-MI :love:, f.28 april 2010, e. Brynje 218 u. Björkhems Ässa-Mi ue. Hauk Thun 222!

Bilder kommer inom kort...

ps. Det var en j-kla tur att det blev ett stoföl då hingstnamn på Ä eller B inte stod högt i kurs. Hur kul hade en Äbbe, eller en Bärtil varit?:eek:

Grattis till ännu ett stoföl. Vill ha, vill ha :love:.

Grattis grattis!!!
Full pott för er!
Ser fram emot bilder på lilla Äbba-Mi...underbart namn :love:

Grattis till alla som fått föl!! Underbart att se de små men man önskar att man hade möjlighet att skaffa en liten själv.

Grattis till alla er som fått små ulltottar. Själv väntar jag och väntar, känns som om det aldrig blir något föl. Venus Grönkulla är nu på 11 månader och tio dagar, Ester (Ninni) är 11 månader och en dag. Jag brukar ha tålamod, men just nu vill jag bara att fölen ska komma NUUU:angel::D

Grattis och vad kul! :banana: Hoppas Saga's fölning också går bra!

Idag har äntligen Saga fölat :)!
Hon och Denver 235 blev föräldrar till Thelma...vacker som en dag <3!

Det känns lite vemodigt och sorgligt då detta är Denver 235 sista föl...men samtidigt underbart att hans sista föl fick födas friskt och fint.
För bara någon vecka sedan föddes även en son...Ceron u. Ceserina som även han är jättefin.

Vi kommer att följa Denvers avkommor genom livet och hoppas att dem ger sina ägare lika mycket glädje som Denver gav oss.

Grattis själv till friska och krya Denverbebisar! :love:

Här kommer en liten bildbomb från helgen:

ÄBBA-MI

Mer i luften än på marken...

Stolt mamma!

Liknande trådar

Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 135
Senast: Kilauea
·
Ridning Hej allihopa! 😊 Jag är ny här och skulle gärna vilja höra era tankar om något jag funderat mycket på. Jag är relativt ny på det här med...
2
Svar
22
· Visningar
1 898
Senast: Kajsalisa
·
Småbarn Kan det bli så? Sonens kindtänder började bryta igenom i april. En utav dem ser ut att vara helt igenom, de övriga tre tycker jag ser...
Svar
2
· Visningar
868
Senast: trazel
·
Kropp & Själ Jag har en nu 18-årig dotter. Hon är min mans och mitt andra barn, men vår första flicka hann aldrig börja leva, så dottern har hela...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
11 372
Senast: sardellen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka