Fjordhästavel 2009

Sv: Fjordhästavel 2009

Hej!
Var Bitte stor när hon föddes? Vore roligt att veta,eller helst skulle jag ju vilja veta allt om hennes uppväxt.Hur många syskon har hon på björgs sida?
Ska köpa b-vitaminer till henne nästa gång jag åker till stan. Tack för tipset.:laugh:

Alla Björgs föl har varit stora sen födseln, jag har kort på alla Bittes syskon som finns på vår hemsida till beskådning, saknar ju kort på Bitte men hon e på g att få en egen sida hon med.
-00 Bitte e. Mysingen 192
-01 Bronje e. Alexander lukas 183
-04 Bjåle e. Taffsnäs Åhle 202
-05 Bjåhli e. Taffsnäs Åhle 202
-06 Blicka e. Solhems Myckle 225
-09 Balder e. Hajums Tullman 190
-11 ?? e. Hirthegutten

Okey Trevligt att hon får en egen sida.En fråga vad är det för hingst Hirthegutten?(norsk?)

Ska kolla in hennes syskon.:love:

Hirtheguten är en nygodkänd hingst, grå, importerad från Norge. Ägare Per Axelson och Anneli Langevik. Han finns med i senaste L-B;)

Så var årets första besvikelse i avels världen skedd. Paljett f-05 e Temperament227 u Peggy 3233 kastade inatt:cry:, hon var betäckt med Cirkus 251. Men stoet mår bra och det är ju det viktigaste.

Ett litet förtydligande som jag glömde, Paljett är min fars, men jag skulle ha fölet:grin:

Beklagar ! Altid tråkigt att förlora ett föl men nu hoppas vi de andra klarar sig

*kl*

Ni som väntar föl till våren, när är det dags för ullbollarna att titta ut? Börjar få lite fölsjuka känner jag! :bump:

Pepsi 2963 är beräknad till 27 Mars alltså 8 veckor kvar. (Cirkus):banana:
Thea är beräknad till 29 Maj(Myckle);)

Vad spännande! Det börjar verkligen dra ihop sig nu :banana:

Ska du behålla ngt i år?

Ester 3348 beräknad 10 maj Lysluggen)
Bitte 3256 beräknad 25 maj.(Aslan)
Skulle vara roligt om vi hade en lista som förrut om vilka som ska få föl.
Habina hade ju fixat en lista då.

Det vet jag inte ännu, här är ju bara 9 i stallet;) Att få föl är ju en långsiktig planering så nog blir dom kvar om ingen spekulant dyker upp.
Jag har dessutom planerat att låta 3st bli betäckta iår:idea:

fler ston:
Cia beräknas början av maj (Cirkus)
My mitten av maj (Myckle)
Lovisa mitten av Juni (Cirkus)
Pandora Slutet av Maj (Vilje)

Ceserina e. Botvid 196 ska föla i april. Pappa är Denver 235.
Saga e. Ernarsson 176 ska föla i april. Pappa är Denver 235.

Vi ser med spänning fram emot Denvers två sista avkommor :)!

Liknande trådar

Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 409
Senast: Freazer
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Parasport, det viktiga värdskapet och nya Fritidskortet är tre teman när vi välkomnar dig som är ridlärare, tränare eller ledare i våra...
Svar
0
· Visningar
32
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Parasport, det viktiga värdskapet och nya Fritidskortet är tre teman när vi välkomnar dig som är ridlärare, tränare eller ledare i våra...
Svar
0
· Visningar
54
Senast: Gunnar
·
Hästvård Inspirerad av bukes tråd kring Atletix-dupe hade det varit kul med en tråd för hemmagjorda hästvårdsprodukter. Och jag kunde inte hitta...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 933
Senast: EZMK
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka