Fjordhästavel 2009

Sv: Fjordhästavel 2009

Sagas unge hoppas jag ju också att det blir ett sto, blir det det kommer jag knappt ha någon abstinens alls. Både lite Fröken och så Denver:love:

Undrar vem som blir den första till att föla? :)

Hoppas båda Denvers bebisar blir ston :bump:

Jag tror Saga fölar först av dem, har nånstans i bakhuvudet att Fröken kom tidigt.

Sen hade det varit kul om Ceserina fick ett stoföl denna gången eftersom hon redan har en tjusig hingstunge e: Dever:laugh:

Spännande spännande!

Hej! "Mina" ston är beräknade till 14 resp 23 april. Båda är dräktiga med Mykletind.
Anettes Venus Grönkulla är beräknad först och min Ninni (Ester) till den 23 april. Jag lääääänngggtar!

Åh, ullbollar! De bara är såå söta!

Jag lägger med en gammal ullbollbild bara för att vi ska längta lite till. Vem det är? hehe... Gissa!

KL
Hörni har ni läst i fjordsidans gästbok?? Om ballagärde och den tråkiga händelsen?? Någon som vet mer, vore tacksam för info... beklagar den stora sorgen (om nu någon läser här vet jag inte)

Nu är detta kanske ingen ullboll, närmaste är väl snöboll!
30373377.jpg

Härligt kort!!:laugh
Måste vara perfekt och ha med sig en handhäst men såg på andra tråden att du hade 2.Hur lyckas du med det??

Väldrillade hästar som är mycket lydiga på rösten ffa, "ptroo" och "back" måste sitta även utan snöre. Sen behövs nog en rejäl dos galenskap hos människan ;) Men ibland tror jag att vi glömmer bort att ha ROLIGT med våra hästar, ibland får man lägga allt det allavrliga åt sidan och bara ha KUL!

30374980.jpg

Ute med cherie i mörkret
[/IMG]
30374975.jpg

Vi på promenad
[/IMG]
30374948.jpg

Chanel o Cherie
30374961.jpg

Hagen i vinterskrud
30374970.jpg

Jag o Chanel

Alltså nu har jag försökt lägga ut lite kort,men hur fasiken kunde dom bli så små:crazy:

Ja det har du rätt i visst måste det vara lite roligt oxå:laugh:
Tycker att du är så duktig med dina hästar:banana:

Blev såå sugen och prova ta med unghästarna som handhästar efter jag såg ditt kort.
.Så idag fick dom hänga med fast en i taget.:laugh:Allra första gången som handhästar,det var lite krångligt att komma iväg.Men ack så ROLIGT.:love::love:

Väldrillade hästar som är mycket lydiga på rösten ffa, "ptroo" och "back" måste sitta även utan snöre. Sen behövs nog en rejäl dos galenskap hos människan ;) Men ibland tror jag att vi glömmer bort att ha ROLIGT med våra hästar, ibland får man lägga allt det allavrliga åt sidan och bara ha KUL!

härliga bilder!

Kul att det gick bra! :)

*kl*

Jag tänkte att ngn kanske känner sig manad att göra en lista på dräktiga ston och fylla på med resultat vartefter? Habina verkar ju ha gått under jorden helt, men det kanske är någon annan som känner för att göra en lista? Isf behöver vi så mkt info som möjligt om dräktiga ston + stam och dräktiga med vilken hingst. Skriv gärna färg på sto + hingst så vi kan markera det.

Nu börjar det bli dags för lite fölungar (eller, snön kan ju försvinna först annars blir det inte så roligt....) :bump:

Liknande trådar

Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 409
Senast: Freazer
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Parasport, det viktiga värdskapet och nya Fritidskortet är tre teman när vi välkomnar dig som är ridlärare, tränare eller ledare i våra...
Svar
0
· Visningar
32
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Parasport, det viktiga värdskapet och nya Fritidskortet är tre teman när vi välkomnar dig som är ridlärare, tränare eller ledare i våra...
Svar
0
· Visningar
54
Senast: Gunnar
·
Hästvård Inspirerad av bukes tråd kring Atletix-dupe hade det varit kul med en tråd för hemmagjorda hästvårdsprodukter. Och jag kunde inte hitta...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 933
Senast: EZMK
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka