Fjordhästavel 2009

Sv: Fjordhästavel 2009

Jag tycker eg inte att det är löjligt, katalogen skall ju säljas, så inte vidare kul om allt läggs ut på nätet först...

Men om man är intresserad så köper man väl katalogen ändå och får all info samlad? Oavsett om namnen finns på nätet eller inte..

Absolut, jag köper den alltid, och låter någon (mor el far) skriva in resultat, annars så skriver jag av någon! Vill både ha info på nätet och i pappersformat:bump:

Jag tror att många är snåla och bara skulle kopiera rakt av från nätet om all info fanns här, ungefär som med filmer som folk inte hyr längre utan tankar ner. ALLA gör det inte, men många = uteblivna intäkter.

Jo, det kan jag nog hålla med om -Om någon hade skrivit av hela katalogen med precis all information rakt upp o ner så hade nog många bara printat ut den... Men att man har namnen på hingstarna gör ju om möjligt bara att man kanske blir mer intresserad av att köpa katalogen - alla har ju inte all info a la Habinas databas i bakfickan :D Det är ju så mycket enklare att ha katalogen att "slå i" än att själv behöva leta reda på lite info här o lite där.. Det är folk i regel för lata för att göra är min erfarenhet (inte bara av mig själv ;) )

Alltså borde jag låta bli att köpa katalogen nu i protest ;)

Senast ändrad:

*KL*

Jag har bara sett ett urdrag ur katalogen och är därför inte bekväm m att sprida den infon vidare - när katalogen väl är tryckt och klar då kommer den ju i brevlådan och den "korrekta" infon kommer ut!

Visst hade det varit smidigt om den hade publicerats på nätet, men skall man sälja katalogen så är ju det ingen vidare bra försäljningstaktik. Så så länge det gäller, så får vi nöja oss m att den dimper ner i brevlådan istället.

Har man hållt öron och ögon öppna så bör man dock kunna räkna ut ett flertal av de hingstar som kommer! :D

Senast ändrad av en moderator:

Jag köper alltid katalogen, om inte annat är det roligare att ha kvar som minne än mina sladdriga kletiga anteckningar (sparar bara de jag lagt till något personligt om). Däremot skulle jag gärna se en lista på vilka hingstar som kommer och även vilka ston som kommer på söndagen.

Som det är nu jobbar jag stenhårt med att hinna klart med min egna "katalog" i tid och enda anledningen till att jag kommer att hinna innan Vetlanda är för att jag fått veta hingstarna innan, så jag behöver bara läsa om stona i katalogen när den kommer. :laugh:

Sedan finns det ju andra saker som är intressanta, som till exempel finns inte färg i SH:s databas, så jag har ett flertal hingstar som jag inte vet vilken färg de har. Några vet jag inte härstamning på heller, eftersom SH inte uppdaterat sin databas sedan 2006. :devil:

KL
Problemet med en katalog mm som kommer så pass sent är ju att man som eltagare får väldigt kort tid att faktiskt planera sin helg. Jag får lite panik gällande när man ska åka, fredag kväll eller tidig lördag morgon. Skulle kännas lugnare att veta vilka startordningar man har, hur klasserna ser ut mm. Skulle ändå köpa katalogen på plats!

Har man som jag otur med en krånglig adressändring är det inte säkert at jag får katalogen i tid om den skickas sista veckan innan vetlanda... (har fått många räkningar försenade med minst en vecka pga adressändring och slarv hos skatteverket)

Jag tror säkert att om du lägger fram det så och ringer och pratar med tex Annerli, så har hon inga problem med att informera om tider och upplägg.

Det jag pratar om är försäljning av katalog på plats i vetlanda, det går ju även att betala och få den hemskickad för den som vill det.

Och som även Tingeling håller med mig om, ingen spec bra försäljningstaktik att lägga upp på nätet.

Är det ngn som ens har provat att FRÅGA som är nyfiken på vilka som är anmälda?

*ursäkta, är på dåligt humör idag...*

Nej har inte frågat då jag inte vill ringa o störa, de har nog tillräckligt att stå i som det är och dessutom ett privatliv :S
Men jag hoppas att jag hör något tills på onsdag nästa vecka, då får jag väl ringa i värsta fall...

Att ringa och fråga skadar aldrig! Har man speciella omständigheter att ta hänsyn till så har man självklart rätt till information!:laugh:

Dock brukar väl man gå på ring gemensamt m alla unghingstar ganska tidigt lördag morgon om minnet inte sviker mig? Så absolut bästa (enligt mig!) är att vara där kvällen innan, då hinner grabben komma till ro och få en titt på omgivningarna innan kalaset kör igång!

Ses i Vetlanda!:banana::banana::bump::bump:

*KL*

För ett tag sedan efterfrågades bilder på ELIT-prem hingsten LJOSEN 145.

Själv träffade jag Ljosen, still going strong, som dryga 20-åring men det är så här jag minns han! :love:

Ljosen.jpg

Visst är han fin! :love:

Kanske blir det fler bilder, vi får se vad vi kan skaka fram! Vi håller på m ett väldigt roligt projekt just nu så förhoppningsvis finns resultatet snart att skåda!:D

Ljosen är en bra "morfarshingst" har jag för mig, kolla tex. startlistorna för årets SM så finns han med lite här och var....

Mest kända avkomman torde vara Kry's SUPERELIT-sto Ljosefin? Tillika mor till Ljossa's Ala Kry.....:D

Lutar åt att åka på kvällen innan, nyduschad häst osv, smidigast att hinna med allt då. Däremot har vi problem som det är att packa ner allt som ska med för 2 nätter i bilen... Inte att tala om hö för 2,5 dagar. Suck :)

Kan du inte ha takbox på bilen? Man får plats med en hel del i en sån faktiskt :D

Oh ne det tror jag inte tyvärr, men ska försöka få tag på höbalar o stapla framför argus i transporten och kanske någon enstaka påse i bilen...

Liknande trådar

Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 411
Senast: Freazer
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Parasport, det viktiga värdskapet och nya Fritidskortet är tre teman när vi välkomnar dig som är ridlärare, tränare eller ledare i våra...
Svar
0
· Visningar
32
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Parasport, det viktiga värdskapet och nya Fritidskortet är tre teman när vi välkomnar dig som är ridlärare, tränare eller ledare i våra...
Svar
0
· Visningar
54
Senast: Gunnar
·
Hästvård Inspirerad av bukes tråd kring Atletix-dupe hade det varit kul med en tråd för hemmagjorda hästvårdsprodukter. Och jag kunde inte hitta...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 957
Senast: EZMK
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka